LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Arizonakid
Berichten: 1180
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dit is wat de topicstarter zegt:


“ de doos die onderin zaten terwijl de bovenkant was open gescheurd? nee..deze persoon wist heel goed waar hij mee bezig was..... begrijp me niet verkeerd...ik heb dit keer geen schade ik ben de verkoper maar de koper kan wel fluiten naar de helft van zn spullen....”


Daar lees ik uit dat de koper de doos heeft aangepakt toch?

alfatrion
Berichten: 21966
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?

Ongelezen bericht door alfatrion »

peter17111962 schreef:
30 mei 2021 12:52
Waarom neemt iemand een pakketje in ontvangst waarvan te zien is dat het ge-opent is geweest onderweg?
De partij die beweerd dat een ander iets moet doen moet wijzen op een rechtsgrond. Dit geld zowel voor de koper als de verkoper.

De aangesproken partij kan vervolgens de vordering betwisten, maar niet met een zuivere betwisten. De partij zal de stelling moeten inbrengen dat zij is nagekomen en draagt daar dan ook de bewijslast voor.

Bij een koop op afstand betreffende producten geld dat het risico op de koper overgaat bij bezorgen of afgifte aan een bezorger die de verkoper niet als optie aanbood. Nu van dat laat klaarblijkelijk geen sprake is, houdt de stelling dat de verkoper is nagekomen in dat alle spullen zijn bezorgt.

Jij voert nu aan dat de koper de doos van DHL zou hebben aangenomen. Echter, hieruit volgt niet dat het aannemelijk is dat alle spullen zijn bezorgt.

We komen pas toe aan het tegenbewijs van de koper op het moment dat de verkoper wel aannemelijk heeft gemaakt dat alle spullen zijn aangekomen. Uit de verklaringen van TS maak ik op dat de koper het pakket heeft opgehaald bij DHL en aldaar foto's heeft gemaakt van het geopende en opnieuw dicht geplakte pakket. Dat is sterk bewijs dat er onderweg iets met het pakket is gebeurd.
Arizonakid schreef:
30 mei 2021 13:19
“ de doos die onderin zaten terwijl de bovenkant was open gescheurd? nee..deze persoon wist heel goed waar hij mee bezig was..... begrijp me niet verkeerd...ik heb dit keer geen schade ik ben de verkoper maar de koper kan wel fluiten naar de helft van zn spullen....”
Ik lees hierin slechts dat de bezorger wist waar hij mee bezig was -> diefstal.

Moneyman
Berichten: 30486
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Arizonakid schreef:
30 mei 2021 13:19
Dit is wat de topicstarter zegt:


“ de doos die onderin zaten terwijl de bovenkant was open gescheurd? nee..deze persoon wist heel goed waar hij mee bezig was..... begrijp me niet verkeerd...ik heb dit keer geen schade ik ben de verkoper maar de koper kan wel fluiten naar de helft van zn spullen....”


Daar lees ik uit dat de koper de doos heeft aangepakt toch?
Dat staat er niet. TS schrijft ook dat de foto’s in de shop zijn genomen, dus voor acceptatie van het pakket. Of het pakket geweigerd is en daarna deels opnieuw verzonden, of dat na het overleg met TS de halve zending is geaccepteerd, weten we niet.

Maar het is, welke optie het ook is, ook niet relevant: duidelijk is dat de schade is aangebracht vóórdat de koper de doos in zijn bezit kreeg.

Ellen Laterveer
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2018 09:53

Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?

Ongelezen bericht door Ellen Laterveer »

Ik ben altijd thuis,maar DHL doet een briefje in de bus,wij hebben je niet thuis getroffen en b rengen het dan naar een afhaal punt in het dorp,waar ik NIET naar toe kan lopen.Afegelopen vrijdag wederom een briefje in de bus,wij troffen je niet thuis en hebben het bij een van mijn buren afgegeven.
Ik vind het schandalig,hoe ze mensen in een seniorencomplex behandelen,gewoon geen zin om naar mijn deur te lopen.Ikkrijg ook verder helemaal geen reactie van DHL.terwijl ik jun gemaild heb,dat ik erg boos ben.Ik heb mijn pakje dus niet op kunnen halen en heb wel betaald voor verzendkosten,ik wacht het maar even af,of het nog komt.Maar DHL heeft een service van 0,0.

oetje
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jul 2010 10:50

Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?

Ongelezen bericht door oetje »

Ik ook paketje verstuurd gescant bewijs van egift trace code
Maar paketje trace code is niet terug te vinden waarschijnlijk niet goed gescant nu willen ze 3.50 of zo per kilo vermoeden was 0.5 kilo waarde was 28 euro

Aygulf
Berichten: 394
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?

Ongelezen bericht door Aygulf »

R.T.M schreef:
29 mei 2021 17:32
nee neo,ik heb foto's gezien van de doos ..die was open gescheurd en ik had het goed met Duck tape verpakt....van de band gevallen? kom op zeg...de inhoud was nieuw en ook die was nog eens verpakt..nee en als er dan spullen zijn ontvreemd uit de doos die onderin zaten terwijl de bovenkant was open gescheurd? nee..deze persoon wist heel goed waar hij mee bezig was..... begrijp me niet verkeerd...ik heb dit keer geen schade ik ben de verkoper maar de koper kan wel fluiten naar de helft van zn spullen....volgens mij moet je het zelf eerst mee maken wil je het begrijpen. Ja natuurlijk denk ik aan diefstal ..alles wijst daarop en nee dit is niet de eerste x...ik ben de tel al kwijt geraakt..
Wat ik niet begrijp, u zegt dat dit niet de eerste keer is en dat u zelfs de tel bent krijt geraak (!). Waarom dan steeds weer iets via DHL versturen????

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

R.T.M schreef:
29 mei 2021 17:32
nee neo,ik heb foto's gezien van de doos ..die was open gescheurd en ik had het goed met Duck tape verpakt....van de band gevallen? kom op zeg...de inhoud was nieuw en ook die was nog eens verpakt..nee en als er dan spullen zijn ontvreemd uit de doos die onderin zaten terwijl de bovenkant was open gescheurd? nee..deze persoon wist heel goed waar hij mee bezig was..... begrijp me niet verkeerd...ik heb dit keer geen schade ik ben de verkoper maar de koper kan wel fluiten naar de helft van zn spullen....volgens mij moet je het zelf eerst mee maken wil je het begrijpen. Ja natuurlijk denk ik aan diefstal ..alles wijst daarop en nee dit is niet de eerste x...ik ben de tel al kwijt geraakt..
CORRECTIE, de schade is voor jouw!!!!

Tot de koper de spullen in huis heeft is de verzender, jij dus, verantwoordelijk voor de spullen, jij moet ze dus vergoeden, stuur voortaan aangetekend EN verzekerd op....

Doe dit ook voortaan met een andere pakketverzender!!!!

Seinhuis
Berichten: 2391
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Misschien moet je eerst het probleem bij jezelf zoeken. Stevige dozen met stevige en veel tape is het begin van de oplossing.

Als DHL de klacht niet serieus neemt, dan zal je een rechtzaak moeten beginnen. Echter moet je wel bewijzen hebben.

NeoDutchio
Berichten: 12421
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Seinhuis schreef:
01 jun 2021 12:51
Misschien moet je eerst het probleem bij jezelf zoeken. Stevige dozen met stevige en veel tape is het begin van de oplossing.
Daar zal de crux kunnen zitten. Wat bij ons zakelijk nog wel eens kapot wil gaan zijn emmers die los verstuurd worden. De dozen zijn sterk en worden per pallet opgestapeld aangeleverd tot 180cm hoog. De hoogte van de doos is afhankelijk van de inhoud, indeuken komt nagenoeg niet voor. En als het een keer gebeurd is het door verkeerd stapelen of de rijkunsten van de chauffeur. Meer dan 98% komt bij ons de volgende dag en ongeschonden aan. En dat terwijl er gewoon logo’s op de doos zitten en men dus weet dat er dure spullen in kunnen zitten.

Dolphin
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2021 15:11

Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?

Ongelezen bericht door Dolphin »

Ik kreeg een opengebroken pakket waaruit goederen bleken te zijn ontvreemd binnen gegooid tijdens een hevige regenbui door DPD.
Klacht ingediend bij DPD. Reactie:"we leggen dit vast en benader de leverancier maar, t.w. JDSports"
JDSports benaderen, er is geen grotere ramp te bedenken. Na meer dan een jaar nog geen enkel schot in de zaak. Verzekering???

NeoDutchio
Berichten: 12421
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dolphin schreef:
02 jun 2021 12:43
Ik kreeg een opengebroken pakket waaruit goederen bleken te zijn ontvreemd binnen gegooid tijdens een hevige regenbui door DPD.
Klacht ingediend bij DPD. Reactie:"we leggen dit vast en benader de leverancier maar, t.w. JDSports"
JDSports benaderen, er is geen grotere ramp te bedenken. Na meer dan een jaar nog geen enkel schot in de zaak. Verzekering???
Dan de volgende keer bij een fatsoenlijke winkel bestellen. De klachten van JD liegen er niet om. JD is verantwoordelijk voor de verzending en zij moeten er voor zorgen dat u krijgt wat u besteld heeft.

Moneyman
Berichten: 30486
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket verstuurd via DHL arriveert opengebroken en met ontbrekende spullen bij de klant: wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
02 jun 2021 12:47
Dan de volgende keer bij een fatsoenlijke winkel bestellen.
Ook fatsoenlijke winkels leveren via DHL of DPD. Dus weer eens een onzinnig verwijt naar de consument.

Gesloten