Hallo Lady1234, dank voor een poging om een duit in het zakje te doen, maar je reactie klinkt precies als de vaak herhaalde emails die ik van 2 ISTA medewerkers kreeg. Er wordt niet ingegaan op het feit dat ik mijn TWIJFELS heb over hoe de jaarafrekening tot stand is gekomen. Hoe kan duidelijk worden of er een fout of vergissing in het spel is? Daar gaat het om.
Het is aan ISTA om aan mij duidelijk te maken hoe die jaarafrekening zo hoog uitpakt plotseling en tot verdubbeling van de maandnota leidt. Van 48 euro naar 84 euro per maand (!). Tot nu toe is er 1 praktisch besluit genomen (leek het) en kreeg ik op 3 augustus een melding, via email, met de belofte dat er een "mannetje" langs gaat komen om de warmtemeters na te kijken.
Dat "mannetje" was wel nog op vakantie en hij zou me over een paar weken bellen, beloofde ISTA me. Tot nu toe heb ik niets vernomen en gisteren ontving ik een email met bijlages waarin de meterstanden (voor de umpffste maal) worden getoond) en een melding dat het niet nodig is om een "mannetje" te sturen omdat de meters op afstand toch al uitgelezen worden. Er zijn ondertussen al minstens 100 klompen gebroken in de communicatie met ISTA. Eenmaal heb ik het debicasso bureau gebeld om te proberen in een korte lijn iets hiervan te bespreken en een voorstel te doen om de verhoogde maandnota bij te stellen naar een redelijker bedrag van bijv. 60 euro. Mijn argument was "Het ziet er naar uit dat ik sowieso een flink bedrag ga terugkrijgen als de volgende jaarafrekening komt".
De dame die me te woord stond was uiterst bits, op het agressieve af. "Nee, de maandnota kon NIET omlaag". Toen ik redelijk bleef en uitlegde hoe moeilijk ik het vond om wijs te worden uit de jaarafrekening, zei ze "Ja, die is ook ingewikkeld, daarom leggen de meest mensen hem direct naast zich neer en betalen gewoon". Nou, dat is bijna een bekentenis, toch? Na nog een paar woorden uitwisselen draaide de dame bij en zei "Ik kan voor U de maandnota van 84 euro naar 80 euro verlagen". Dat accepteerde ik natuurlijk meteen. Neemt niet weg dat e.e.a. nog niet uitgezocht is.
Een andere ISTA medewerkster, met wie ik een lange email uitwisseling heb gehad, zei me dat de jaarafrekening bewust heel LEESBAAR en HELDER is opgesteld. Nou vraag ik je!?
Wat ISTA ook heeft geprobeerd is mijn september maandnota boeken als afbetaling van het bedrag dat ISTA zegt tegoed te hebben van mij, m.b.t. de jaarafrekening 2020-2021. Dat bedrag is 328,72 euro. Ik ontving een email met dat bericht en de opdracht om de nota van september z.s.m. te betalen. Ik heb ze direct een veeg uit de pan gegeven en gezegd dat dit wettelijk strafbaar is en dat ze de betaling direct moesten omzetten naar die van de september maandnota. Dat hebben ze wel gecorrigeerd, de boeven! Nu heb ik ineens de nota van oktober niet ontvangen per email, wat normaal altijd rond de 5e van de maand daarvóór wordt toegezonden. Die nota betaal ik wel gewoon, want als het teveel is krijg ik straks toch een bedrag terug, is mijn redenering. Ik heb ISTA een officiele brief gestuurd en daarin gemeld dat ik bereid ben tot betaling van het bedrag dat de jaarafrekening laat zien, ALS duidelijk is HOE de warmtemeting tot stand is gekomen, als aangetoond wordt dat de cijfers kloppen met die van de warmtemeters.
Zie je hoe ISTA met alle mogelijke toeters en bellen bezig is om gedaan te krijgen wat ze moeten of willen? ISTA werkt in opdracht van..... en is geen op zichzelf staande business die geld wil verdienen. Wat zit er voor druk achter van verhuurbedrijven bijv. die maakt dat er bij ISTA onder hoge druk gewerkt wordt? Ik vraag me af waarom er zoveel kwesties zijn met ISTA en waarom daar geen duidelijkheid in komt. Al meer dan 15 jaar zijn er kwesties aan de gang, geweest of nog.
Het bedrijf binnen ISTA voelt aan alsof ze daar aan een machinerie werkzaam zijn die in zichzelf vastloopt door verkeerd gebruikte schroeven en bouten. Ondeugdelijk materiaal o.i.d. Is hier iemand die eenzelfde ervaring heeft als die ik omschrijf (met veel woorden?
)