Re: Simyo exorbitante buiten bundel kosten.
Geplaatst: 08 aug 2021 07:32
Het is zo makkelijk anderen de schuld te geven, dat zie je hier zo vaak gebeuren.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Dat is de tegenwoordige tijd. Mijn beide kinderen hebben/hadden op die leeftijd ook al een telefoon. Maar om problemen te voorkomen heb ik bij een budgetaanbieder onbeperkt bellen en internet genomen. Voor €20,- per maand lopen we geen risico's.
Hoi Michel,Michelm1978 schreef: ↑06 aug 2021 12:52Op ditzelfde forum een gelijkaardige ervaring van een Simyo klant: telefonie-f25/simyo-exorbitante-kosten- ... 96508.html
Mijn dochter van 13 heeft een Simyo abonnement is vorig jaar, toen ze net haar telefoon had en ons huisinternet eruit lag, erg boven haar bundel gegaan. Zij had geen notie genomen van de waarschuwing sms en daardoor een hoge factuur. Simyo heeft toen een coulance toegepast. Erg netjes, maar ik begrijp niet dat een snoeppot die leeg is, nog steeds snoepjes geeft. Nu werd haar telefoon vorige maand weer geblokkeerd vanwege hoogverbruik. Sinds de eerste keer is mijn dochter erg alert op de waarschuwings sms, maar deze is niet op haar telefoon binnengekomen. Simyo zegt dat deze wel verstuurd zijn, maar zij kunnen niet bewijzen dat de sms-jes daadwerkelijk zijn aangekomen. Ik heb dat bewijs, ondanks beloftes niet gezien. Ik heb ook verwezen naar het topic op deze site waar voor een 2e maal wel coulance wordt toegepast. Dat was nota bene een volwassen persoon die wel op de hoogte is gebracht. Nu met een kind, dat er echt alert op is, wordt geen coulance toegepast. Ik heb ook aangegeven dat ik liever niet de publiciteit zoek, maar het onderling wil oplossen. Blijkbaar is dit de enige weg.
Mijn dochter kent de consequentie.. zij moet deze rekening van 200 euro zelf betalen. Met 5 euro zakgeld in de week is dat dus bijna een jaar geen zakgeld.