Pagina 2 van 3
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 13 aug 2021 18:47
door Seinhuis
TS kan beter eerst contact opnemen met BOVAG
https://www.bovag.nl/info/auto/klachten . Geschillencommissie is een goeie laatste stap
Neem ook contact op met je rechtsbijstandverzekering of
www.juridischloket.nl
Wat jouw rechten zijn is afhankelijk van de garantie voorwaarden van jouw merk auto. Al denk ik (afhalen van de oorzaak) dat er ook wettelijke verplichtingen zijn.
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 13 aug 2021 19:39
door Moneyman
16again schreef: ↑13 aug 2021 18:22
Ik_weet_niet_alles schreef: ↑13 aug 2021 16:49
Het is volgens mij toch de dealer die de hakken in het zand zet door direct de claim af te wijzen. Dan blijft voor TS niets anders over dan eveneens een harde opstelling in te nemen en is een getuige meenemen zeker geen overbodige luxe. De dealer heeft de toon al gezet, niet TS.
Eens. Als die dealer zo welwillend was tijdens klachtmelding TS , bestond dit topic niet.
Onjuiste conclusie. De dealer kan keurig en netjes geweest zijn, we kunnen ook met een ontevreden TS t smaken hebben die zijn gram haalt.
We weten uberhaupt niet eens of de auto bij de dealer is gekocht… dus iedere conclusie over de dealer is uitermate prematuur.
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 13 aug 2021 19:44
door Ik_weet_niet_alles
Moneyman schreef: ↑13 aug 2021 17:31
Ik_weet_niet_alles schreef: ↑13 aug 2021 16:49
Het is volgens mij toch de dealer die de hakken in het zand zet door direct de claim af te wijzen. Dan blijft voor TS niets anders over dan eveneens een harde opstelling in te nemen en is een getuige meenemen zeker geen overbodige luxe. De dealer heeft de toon al gezet, niet TS.
Een hoop aannames. Het enige wat we weten over de opstelling van de dealer, is dit:
Morenita12 schreef: ↑12 aug 2021 11:24
Dealer wil niks voor mij doen
Dus hoezo...:
- de hakken in het zand;
- direct claim afwijzen;
- de toon zetten...
Je baseert je op niets.
Ik baseer mijn stelling op basis van deze regel: "Dealer wil niks voor mij doen.
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 13 aug 2021 19:46
door Ik_weet_niet_alles
Moneyman schreef: ↑13 aug 2021 19:39
16again schreef: ↑13 aug 2021 18:22
Ik_weet_niet_alles schreef: ↑13 aug 2021 16:49
Het is volgens mij toch de dealer die de hakken in het zand zet door direct de claim af te wijzen. Dan blijft voor TS niets anders over dan eveneens een harde opstelling in te nemen en is een getuige meenemen zeker geen overbodige luxe. De dealer heeft de toon al gezet, niet TS.
Eens. Als die dealer zo welwillend was tijdens klachtmelding TS , bestond dit topic niet.
Onjuiste conclusie. De dealer kan keurig en netjes geweest zijn, we kunnen ook met een ontevreden TS t smaken hebben die zijn gram haalt.
We weten uberhaupt niet eens of de auto bij de dealer is gekocht… dus iedere conclusie over de dealer is uitermate prematuur.
Als TS aangeeft dat de dealer niets wil doen aan een 3 jaar oude auto dan mag ik er toch vanuit gaan dat de auto is gekocht bij een dealer.
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 13 aug 2021 19:49
door Ik_weet_niet_alles
Moneyman schreef: ↑13 aug 2021 19:39
16again schreef: ↑13 aug 2021 18:22
Ik_weet_niet_alles schreef: ↑13 aug 2021 16:49
Het is volgens mij toch de dealer die de hakken in het zand zet door direct de claim af te wijzen. Dan blijft voor TS niets anders over dan eveneens een harde opstelling in te nemen en is een getuige meenemen zeker geen overbodige luxe. De dealer heeft de toon al gezet, niet TS.
Eens. Als die dealer zo welwillend was tijdens klachtmelding TS , bestond dit topic niet.
Onjuiste conclusie. De dealer kan keurig en netjes geweest zijn, we kunnen ook met een ontevreden TS t smaken hebben die zijn gram haalt.
We weten uberhaupt niet eens of de auto bij de dealer is gekocht… dus iedere conclusie over de dealer is uitermate prematuur.
Als wij elke OP der discussie gaan stellen of het verhaal van een TS wel klopt dan kunnen we stoppen met dit forum.
Als TS zijn gram wil halen had deze wel de naam van de dealer vermeld. Nu blijft het een algemene vraag zonder dat door TS iemand in het kwaad daglicht wordt gezet.
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 13 aug 2021 21:09
door Moneyman
Ik_weet_niet_alles schreef: ↑13 aug 2021 19:49
Als wij elke OP der discussie gaan stellen of het verhaal van een TS wel klopt dan kunnen we stoppen met dit forum.
Ik stel niet de OP ter discussie, in tegendeel. Ik ben juist degene die bij de OP blijft. Ik stel slechts je conclusies op aannames en invullingen ter discussie.
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 13 aug 2021 22:18
door KR1275
Frantic2 schreef: ↑13 aug 2021 12:02
Even out of the box denken. Renault doet niks omdat ze zeggen dat het niet vd lak komt maar een van buitenkomend onheil is? ( denk aan zuur smijten of naburige hitte) Leg de claim neer bij je casco verzekeraar. Die zal ongetwijfelt een expert inschakelen om de oorzaak te achterhalen. Komt het volgens hem/haar wel vanwege slecht lakwerk dan sta je een stuk sterker in je schoenen naar de Renault/dealer toe!
Is er schade dan? Anders gezegd: is er sprake van een gedekte gebeurtenis?
Kortom, die expert gaan ze niet sturen. Expert is niet gratis.
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 14 aug 2021 09:19
door Hawk-Eye
Morenita12 schreef: ↑12 aug 2021 11:24
Dealer wil niks voor mij doen
Auto is 3 jaar oud. Dit heb ik nooit meegemaakt.
Wat zijn mijn rechten? Wat kan ik doen?
op is kort, simpel en duidelijk wat mij betreft, aan de hand van de deze tekst bepaal ik mijn antwoord en die geef ik in een volgorde waar ik zelf achter sta....
wat mij steeds weer opvalt is dat er bepaald word door sommige personen wat je daarin allemaal "fout" zou doen en dan krijg je steeds weer het welles nietes spel, iets waar de vraagsteller weinig tot niets aan heeft!!!!
In welke volgorde antwoorden of te nemen stappen staan is eigenlijk ook niet van belang, zolang maar duidelijk is wat er bedoeld word en als dit niet duidelijk is trek dan niet zelf een conclusie maar vraag wat er bedoeld word, het kan zo simpel zijn!!!!
Mocht het zo zijn dat je je stoort aan het gegeven antwoord omdat het niet in de juiste volgorde gegeven word dan kun je ook reageren met je antwoord te beginnen als volgt.
Hierboven staat als eerste stap..........mijn volgorde zou echter zijn..........omdat..........
Daar leert iedereen van en je concentreert je op de positieve kant i.p.v. de negatieve zijde!!!!
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 14 aug 2021 11:09
door Veldt01
Hier valt niets zinnigs over te zeggen. TS roept iets maar onderbouwd niets (en komt wss ook niet meer terug).
Paar basiszaken waarom een dealer (echt) niets wil doen:
Importauto (dit betreft voor niet E auto's een flink deel van het Nederlandse wagenpark). Dealer mag hier doorgaans niets, TS moet naar het land van herkomst van de auto en daar een claim indienen.
Schadeauto in Nederland geleverd: lakgarantie af fabriek in ieder geval voor de gespoten delen vervallen, betreft de klacht het betreffende paneel dan zal de dealer niets doen.
Import & schadeauto zie boven.
Lakgarantie als gevolg van een overduidelijke gebruikersfout (recent en claim voorbij zien komen op basis van een onjuist verwijderde wrap, blanke lak liet bij een vrijwel nieuwe auto los: geen garantie maar klacht wel doorgezet naar de importeur en vervolgens afgewezen).
In alle andere gevallen (ook bij twijfelgevallen) zal de dealer de claim neerleggen bij de importeur en die een uitspraak laten doen.
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 14 aug 2021 13:41
door Moneyman
Hawk-Eye schreef: ↑14 aug 2021 09:19
op is kort, simpel en duidelijk wat mij betreft, aan de hand van de deze tekst bepaal ik mijn antwoord en die geef ik in een volgorde waar ik zelf achter sta....
De OP is zo simpel en onvolledig dat een juist advies niet te geven is. Dat kan je alleen al zien aan de vragen die in dit topic zijn gesteld.
Hawk-Eye schreef: ↑14 aug 2021 09:19
Mocht het zo zijn dat je je stoort aan het gegeven antwoord omdat het niet in de juiste volgorde gegeven word dan kun je ook reageren met je antwoord te beginnen als volgt.
Hierboven staat als eerste stap..........mijn volgorde zou echter zijn..........omdat..........
Daar leert iedereen van en je concentreert je op de positieve kant i.p.v. de negatieve zijde!!!!
O, je bedoelt zoiets?
Moneyman schreef: ↑13 aug 2021 09:48
Hawk-Eye schreef: ↑13 aug 2021 09:45
stel in ieder geval de verkoper in gebreke en meld hem dat de auto non-conform is
Je hebt nog geen idee van de oorzaak en het verloop, maar je weet al wel dat de auto nonconform is? Ik zou je advies omdraaien: éérst je argumentatie op orde hebben, en dan pas beginnen met de conclusie (wel of niet nonconform). Je schrijft dat wel, maar begint met de conclusie. Mensen die direct al beginnen met zware conclusies en ingebrekestellingen zijn meestal niet degenen die met makkelijkst, het snelst en het best hun recht halen.
Ik zou eerst helderheid willen hebben over:
- waar is de auto gekocht/ wie is de verkoper?
- is er sprake van garantie?
- is er zicht op de oorzaak?
- wat is de argumentatie van de dealer?
- heb je mogelijk een rechtsbijstandsverzekering?
Oftewel: ik deed exact wat je nu vraagt, en toch ga je er tegenin. Dan weet ik wel genoeg.
De reden dat de volgorde er toe doet is overigens simpel: bewust of onbewust stuur je de TS de verkeerde kant op als je met een stellige, maar mogelijk onjuiste conclusie begint. Mensen lezen dan niet verder of lezen vanuit de al getrokken conclusie, en dan gaat het fout. Met de simpele stelling “ dan moeten ze het maar vragen” ben je er dus niet.
En om te voorkomen dat de TS het bos in wordt gestuurd, wordt er door mij en anderen op jouw post gereageerd.
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 15 aug 2021 20:54
door Arizonakid
Geinig hoe iedereen roept zonder te weten wat er aan de hand is. Zolang de o.p. niks meer laat horen, neem ik aan dat ze zelf verfafbijt op de auto hebben gesmeerd.
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 15 aug 2021 21:10
door henk51
TS is vanmorgen vroeg om 2.29 uur online geweest waarschijnlijk het antwoord dat hij wilde horen niet gevonden en vond het niet nodig om enige reactie te geven. Kansloos topic zonder verdere details of foto's.Weer een topic zoals vele vraag neer plumpen en verder zwijgen
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 23 jun 2022 11:42
door evert31
Ook ik heb lakproblemen met mijn Renault Clio van 2017. Op het dak laat de blanke lak en de kleurlak los. Ook mijn dealer geeft niet thuis is niet bereid om iets te doen. Kun je me informeren hoe het er bij u nu voor staat? Ben benieuwd naar uw ervaringen.
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 23 jun 2022 13:43
door scontra
evert31 schreef: ↑23 jun 2022 11:42
Ook ik heb lakproblemen met mijn Renault Clio van 2017. Op het dak laat de blanke lak en de kleurlak los. Ook mijn dealer geeft niet thuis is niet bereid om iets te doen. Kun je me informeren hoe het er bij u nu voor staat? Ben benieuwd naar uw ervaringen.
@Evert31,
Het topic is bijna een jaar oud en de starter van dit topic heeft na het plaatsen ervan nooit gereageerd. De kans dat u een antwoord zult krijgen mag dan ook als nihil worden beschouwd.
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 23 jun 2022 19:43
door Seinhuis
We leven in 2022, dus uw auto is 4 jaar.
U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering,
www.juridischloket.nl,
www.anwb.nl/juridisch-advies of
www.bovag.nl/hulp-bij-klachten.
Ik ga vanuit dat het levensduur van lak langer is dan 3 of 4 jaar, al weet ik dit niet zeker. Helemaal niet omdat ik de schade niet gezien heb dus de oorzaak niet weet.
Het laatste mogelijkheid is om naar
www.degeschillencommissie.nl/over-ons/b ... gehouders/ te gaan voor een bindend uitspraak.
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 23 jun 2022 20:31
door riddert
Auto is van 2017, dues 5 jaar, seinhuis
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 23 jun 2022 21:09
door Nijogeth
Lijkt me niet aan de lak te liggen. Er zal vast wel een reden zijn dat die loslaat. Er zijn nogal wat mensen die het moeilijk vinden de lak van hun auto goed te behandelen.
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 25 jun 2022 20:57
door PeterPeters1966
Nijogeth schreef: ↑23 jun 2022 21:09
Lijkt me niet aan de lak te liggen. Er zal vast wel een reden zijn dat die loslaat. Er zijn nogal wat mensen die het moeilijk vinden de lak van hun auto goed te behandelen.
Inderdaad. Als je ziet hoeveel auto's vogelpoep op het dak hebben zitten. En als er iets killing is, is het wel vogelpoep. En als het dan in deze tijd is waarbij hoge temperaturen en hoge zonkracht er lekker op in kunnen werken dan weet je dat je over een paar maanden schade hebt.
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 26 jun 2022 13:20
door Moneyman
Nijogeth schreef: ↑23 jun 2022 21:09
Lijkt me niet aan de lak te liggen. Er zal vast wel een reden zijn dat die loslaat. Er zijn nogal wat mensen die het moeilijk vinden de lak van hun auto goed te behandelen.
Die reden zal er inderdaad zijn, maar het ontgaat mij waarom die volgens jou alleen aan de kant van de koper kan zitten. Een vaker voorkomende oorzaak voor loslatende lak is bijvoorbeeld een onvoldoende ontzetting in het productieproces.
Re: Nieuwe Renault Clio gekocht in 2018. Lak gaat eraf na 3 jaar, dealer wil niets doen
Geplaatst: 26 jun 2022 13:52
door Nijogeth
Heel simpel, dat zou betekenen dat al die auto's die van de lopende band rollen fout zijn. Het is geen handgespoten product, maar wordt door robots gespoten en iedere auto heeft exact dezelfde behandeling. Bij deze auto is dit niet 1 van de bekende problemen, dus is de kans zo minimaal dat daar problemen zitten, dat je dat eigenlijk wel kunt uitsluiten.