Pagina 2 van 15

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 11 sep 2021 22:44
door NeoDutchio
kuklos schreef: ↑
11 sep 2021 22:41
NeoDutchio schreef: ↑
11 sep 2021 22:06
Kunt u mij dan wel vertellen bij welke transportdienst wij wel gebruik van kunnen maken?
Zelf in China je pakketje ophalen bij de leverancier. Uhm, oeps, corona. Behalve als het in Wuhan is dan.
En met welke airline kan je dan het best vliegen? Of gewoon met eigen transport? Welk merk auto is dan het meest geschikt?

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 11 sep 2021 22:48
door kuklos
Lopen. Gewoon met de benenwagen. Blote voeten. Kunnen mensen ook niet klagen over verkeerd merk schoenen.

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 11 sep 2021 22:50
door Lady1234
Ik adviseer de Ever Given. Tijd genoeg om ook de piramides te bezoeken. πŸ˜€

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 11 sep 2021 22:53
door witte angora
Richardhendriksmit schreef: ↑
11 sep 2021 11:06
DHL heeft mijn pakketje 3SWLT0017077001 in de vuilnisbak gegooid. (Dit heb ik op video).
En wat hield jou tegen het pakketje daar weer uit te halen?

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 11 sep 2021 23:11
door moederslink
moederslink schreef: ↑
11 sep 2021 22:20
Old skool van Gendt & Loos . πŸ˜‡
Lady1234 schreef: ↑
11 sep 2021 22:37
Van Gend & Loos is DHL geworden.
Dat wist ik niet eens, kun je nagaan :D

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 11 sep 2021 23:12
door Erthanax
witte angora schreef: ↑
11 sep 2021 22:53
Richardhendriksmit schreef: ↑
11 sep 2021 11:06
DHL heeft mijn pakketje 3SWLT0017077001 in de vuilnisbak gegooid. (Dit heb ik op video).
En wat hield jou tegen het pakketje daar weer uit te halen?
Dat zit ik me ook al de hele tijd af te vragen.

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 12 sep 2021 06:29
door Bob Schurkjens
Ik roep alle bedrijven op om te stoppen met DHL als hun pakketbezorger.
Hopelijk lezen ze mee in China!

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 12 sep 2021 14:15
door josdelat
Slaat helemaal nergens op de meeste artikelen die je koopt komen uit China.

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 12 sep 2021 14:32
door Sannietje
Je koopt iets online en laat het thuisbezorgen. Vaak kan je bij het artikel al zien wat de levertijd is, en tijdens het bestellen of na het afrekenen kan je vaak al kiezen voor overdags (gratis) of in de avonduren ( wordt soms een bijdrage van €1,95 gerekend).
Na bevestiging krijg je nogmaals de verwachte levertijd te zien en ontvang je een e-mail. Dan ontvang je ook nog een e-mail van DHL met een link om je pakket te volgen. Hier staat vaak ook nog tussen ..:.. uur en ..-.. uur.

Je kan ervoor kiezen om hiervoor thuis te blijven. In 9 van de 10 gevallen gaat dit altijd goed. Je kan ervanuit gaan dat er altijd wel een buur thuis is die het pakketje aan neemt maar overdags werken er veel en in de juli en augustus maanden zijn er veel op vakantie.

Als ik me inbeeld dat ik pakketbezorger ben en bij mijn werk vertrek met een busje met 100 pakketjes en ik tref er 40 niet thuis waarvoor ik extra tijd moet maken om bij buren aan te bellen in de hoop er eentje thuis te treffen die het aan neemt...dat zou mij als bezorger nu enorm frustreren. Als er niemand thuis is kan je een briefje achterlaten en kan je als bezorger de volgende dag weer terug. Bij weer niet thuis moet je weer extra naar een bezorgpunt in de buurt om te lossen. Deze obstakels zorgen weer voor veel vertraging, klagende klanten en slechte reviews.
Dus doet de bezorger het gewoon afleveren maar dan in de kliko en een briefje. Gewoon zorgen dat je thuis bent dus, dat voorkomt een hoop. Of naar de winkel zelf.

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 12 sep 2021 14:37
door moederslink
josdelat schreef: ↑
12 sep 2021 14:04
:roll: domme reactie
ZeerPrivΓ© schreef: ↑
11 sep 2021 14:11
Als ik pakketbezorger zou zijn, zou ik ook pakjes van Ali in de kliko gooien, hoeft de klant het niet meer te doen.
josdelat schreef: ↑
12 sep 2021 14:05
Domme reactie slaat werkelijk nergens op
josdelat schreef: ↑
12 sep 2021 14:15
Slaat helemaal nergens op de meeste artikelen die je koopt komen uit China.
:roll: :roll: :roll:

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 12 sep 2021 14:44
door Moneyman
Sannietje schreef: ↑
12 sep 2021 14:32
Als ik me inbeeld dat ik pakketbezorger ben en bij mijn werk vertrek met een busje met 100 pakketjes en ik tref er 40 niet thuis waarvoor ik extra tijd moet maken om bij buren aan te bellen in de hoop er eentje thuis te treffen die het aan neemt...dat zou mij als bezorger nu enorm frustreren.
Ja? Tijd voor een andere baan dan. Want datgene wat jou blijkbaar enorm zou frustreren, is gewoon je werk.

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 12 sep 2021 14:49
door Sannietje
Moneyman schreef: ↑
12 sep 2021 14:44
Sannietje schreef: ↑
12 sep 2021 14:32
Als ik me inbeeld dat ik pakketbezorger ben en bij mijn werk vertrek met een busje met 100 pakketjes en ik tref er 40 niet thuis waarvoor ik extra tijd moet maken om bij buren aan te bellen in de hoop er eentje thuis te treffen die het aan neemt...dat zou mij als bezorger nu enorm frustreren.
Ja? Tijd voor een andere baan dan. Want datgene wat jou blijkbaar enorm zou frustreren, is gewoon je werk.
Gelukkig is het mijn baan niet, ik beeld het me maar in.
Uiteraard is het je werk, maar als klant niet thuis zijn op afgesproken bezorg moment, dan vind ik het niet terecht om te klagen dat het in een kliko wordt gegooid of bij de buren wordt afgegeven of dat je het op moet halen bij een afhaalpunt of dat het artikel weer retour wordt gestuurd.

Of erger nog...dat alle bezorgdiensten slecht zijn.

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 12 sep 2021 14:54
door angel1978
Mwoah., als je daar niet over mag klagen, dan mag de ontvanger wel klagen over de enorme tijdsperiode van bezorging die vaak genomen wordt ( maandag tussen 7.00 en 22.00 uur ) of helemaal niet gehaald ( vandaag voor 20.00 uur wordt morgen tussen 8.00 en 12.00 uur ). Dan neem je dus en een dag voor niets vrij en bent ook nog eens een extra ochtend kwijt ( als dat wel gehaald wordt ).

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 12 sep 2021 15:04
door Sannietje
angel1978 schreef: ↑
12 sep 2021 14:54
Mwoah., als je daar niet over mag klagen, dan mag de ontvanger wel klagen over de enorme tijdsperiode van bezorging die vaak genomen wordt ( maandag tussen 7.00 en 22.00 uur ) of helemaal niet gehaald ( vandaag voor 20.00 uur wordt morgen tussen 8.00 en 12.00 uur ). Dan neem je dus en een dag voor niets vrij en bent ook nog eens een extra ochtend kwijt ( als dat wel gehaald wordt ).
Nou het is ook moeilijk om exacte tijden aan te geven. De bezorger is ook afhankelijk van de verkeersomstandigheden die dag lijkt mij. Of wat ik al vertel...vertraging door mensen die niet thuis zijn. Of andere vervoerder die aan het lossen is in dezelfde straat bijvoorbeeld.

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 12 sep 2021 15:07
door angel1978
Dus eigenlijk kan er nooit iemand iets aan doen en ben je als klant de pineut? Te makkelijk..

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 12 sep 2021 15:09
door kuklos
Sannietje schreef: ↑
12 sep 2021 14:32
Als ik me inbeeld dat ik pakketbezorger ben en bij mijn werk vertrek met een busje met 100 pakketjes en ik tref er 40 niet thuis waarvoor ik extra tijd moet maken om bij buren aan te bellen in de hoop er eentje thuis te treffen die het aan neemt...dat zou mij als bezorger nu enorm frustreren. Als er niemand thuis is kan je een briefje achterlaten en kan je als bezorger de volgende dag weer terug. Bij weer niet thuis moet je weer extra naar een bezorgpunt in de buurt om te lossen. Deze obstakels zorgen weer voor veel vertraging, .......
Hierin heb je gelijk.
Sannietje schreef: ↑
12 sep 2021 14:49
Uiteraard is het je werk, maar als klant niet thuis zijn op afgesproken bezorg moment,.....
Maar hier in het probleem, er is geen bezorgmoment. Er wordt een tijdsraam gegeven, dat vaak zeer ruim is. En vaak ook nog eens meerdere malen verschuift. Op het laatste moment.
Als het bezorgmoment dat ik krijg tussen 08.00 en 09.00 is, geen probleem. Maar dat verschuift naar tussen 13.00 en 15.00; wat daarna wordt 11.00 tot 19.00, wat een week voor tijd de dag ervoor tussen 08.00 en 22.00 wordt, en de dag voordat het wordt bezorgd ineens 2 dagen later tussen 10.00 en 20.00 wordt. Tsja, dan houdt het een keer op natuurlijk.

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 12 sep 2021 15:10
door Alex058
Ben benieuwd naar wat er met het pakket gebeurd is, nadat het in de kliko gedeponeerd is. Kennelijk stond de kliko gewoon op uw erf en is het niet met de vuilniswagen meegegaan. Een kliko is toch over het algemeen behoorlijk waterdicht en de goederen zitten toch ook nog in plastic verpakt? Ze liggen niet open en bloot in het pakket..... In principe moet u inderdaad bij de webshop zijn. Dit vond ik nog op de site van DHL:

Waar kan ik een klacht indienen over de bezorging van mijn pakket?

Dat is vervelend om te horen. Je kan een klacht indienen bij de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld. Die zal zorgen dat je klacht door ons in behandeling wordt genomen. Je kan je klacht ook indienen bij de klantenservice van DHL Parcel.

Ik moet trouwens wel lachen om de niet serieuze reacties, hoewel het een goede zaak is dat de serieuze reacties in de meerderheid blijven... :wink:

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 12 sep 2021 15:12
door Sannietje
angel1978 schreef: ↑
12 sep 2021 15:07
Dus eigenlijk kan er nooit iemand iets aan doen en ben je als klant de pineut? Te makkelijk..
Nou, dat probleem kan je als klant zelf ook hebben als je zelf bij de winkel in koopt. Dan kan je onderweg ook in de file staan door wegwerkzaamheden of ongelukken of een lekke band krijgen.

Waarom zou een bezorger dat niet kunnen mee maken?

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 12 sep 2021 15:13
door Lady1234
Ik krijg weleens wat bezorg door Dynalogic. Loopt voortreffelijk. Verwarchte bezorgtijd eerst ruim, daarna wordt het tijdsblok steeds nauwer met uiteindelijk een sms ca. half uur voor tijd.

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Geplaatst: 12 sep 2021 15:19
door Sannietje
kuklos schreef: ↑
12 sep 2021 15:09
Sannietje schreef: ↑
12 sep 2021 14:32
Als ik me inbeeld dat ik pakketbezorger ben en bij mijn werk vertrek met een busje met 100 pakketjes en ik tref er 40 niet thuis waarvoor ik extra tijd moet maken om bij buren aan te bellen in de hoop er eentje thuis te treffen die het aan neemt...dat zou mij als bezorger nu enorm frustreren. Als er niemand thuis is kan je een briefje achterlaten en kan je als bezorger de volgende dag weer terug. Bij weer niet thuis moet je weer extra naar een bezorgpunt in de buurt om te lossen. Deze obstakels zorgen weer voor veel vertraging, .......
Hierin heb je gelijk.
Sannietje schreef: ↑
12 sep 2021 14:49
Uiteraard is het je werk, maar als klant niet thuis zijn op afgesproken bezorg moment,.....
Maar hier in het probleem, er is geen bezorgmoment. Er wordt een tijdsraam gegeven, dat vaak zeer ruim is. En vaak ook nog eens meerdere malen verschuift. Op het laatste moment.
Als het bezorgmoment dat ik krijg tussen 08.00 en 09.00 is, geen probleem. Maar dat verschuift naar tussen 13.00 en 15.00; wat daarna wordt 11.00 tot 19.00, wat een week voor tijd de dag ervoor tussen 08.00 en 22.00 wordt, en de dag voordat het wordt bezorgd ineens 2 dagen later tussen 10.00 en 20.00 wordt. Tsja, dan houdt het een keer op natuurlijk.
Klopt, mijn man rijdt met zijn vrachtwagen voor industrieterreinen. Hij rijdt weg met een zware lading en een lijst met de volgorde van de klanten. Elke dag moet hij door de botlektunnel. Hij trof een keer een ongeluk in de tunnel en stond 1,5 uur tot 2 uur vast. Of een keer een lekke band en moest wachten op een collega die de lading over nam. Kost ook al snel zo'n uur met wat geluk. Het is voor de klant frustrerend maar voor de chauffeur gewoon onvoorziene omstandigheden helaas.