Pagina 2 van 2
Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt
Geplaatst: 14 sep 2021 15:50
door Henry Ford
zojuist antwoord gekregen van PostNL
Het bewaartermijn is inderdaad 7 dagen. Na 7 dagen, ongeacht wanneer de brief is ontvangen en op welke dagen het PostNL-punt gesloten is, gaat het pakket retour afzender.
Het bewaartermijn van PostNL gaat dus in op een moment dat de ontvanger er nog geen weet van heeft? Dan zijn er nog maar max 6 dagen over, maar elke week heeft een weekend of gesloten maandag.
Dus POSTNL heeft een bewaartermijn van 4 feitelijke dagen.
Is dat compliant postwet?
Een pakje reist dus de hele wereld over, heeft veel CO2 gekost, en daarna wordt er zo mee omgegaan. Dat kost nog meer CO2, want het pakje gaat terug met t vliegtuig. Het moet opnieuw besteld worden, weer een reis met t vliegtuig.
Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt
Geplaatst: 14 sep 2021 17:28
door StevieNL81
2 weken geleden ook pakket uit buitenland ontvangen en bij mij ging het toch anders.
- eerst een email dat pakket in NL was en dat ik 4 dagen de tijd had online te betalen. Deed ik dit dan zou pakket worden bezorgd binnen 5 dagen na betaling.
- pas als ik niet online betaalde, ging het naar afhaalpunt alwaar ik nog een week de tijd had.
Heeft TS wellicht de mail met de optie online te betalen niet gehad / gemist?
Afzender welke uiteindelijk in de PostNL app stond was idd van PostNL zelf, afdeling inklaring. Dus bij retour gaat het in eerste instantie naar dat adres.
Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt
Geplaatst: 20 sep 2021 13:03
door Henry Ford
het gaat retour inderdaad naar het PostNL adres zelf en daarna is het niet traceerbaar. nu 6 weken later geen spoor van het pakket, niemand die weet waar het is.
Post NL heeft de track & trace nog steeds staan op "ontvangen", dus zelfs een paypal claim is lastig met deze status.
Re: PostNL stuurt pakket uit buitenland terug binnen 4 werkdagen, en daarna kwijt
Geplaatst: 20 sep 2021 14:30
door sylvesterb
Sannietje schreef: ↑13 sep 2021 13:00
Volgens mij wordt het briefje door de chauffeur pas in de brievenbus gegooid op het moment dat deze u niet thuis trof.
Dit servicepunt is zeer waarschijnlijk een winkel of iets en neemt pakjes aan van Postnl maar is geen Postnl vestiging. Als het pakketje al binnen 4 dagen is teruggestuurd terwijl Postnl aan geeft dat het 7 dagen bewaard blijft kunt u dit verhaal neerleggen.juridisch loket. Het lijkt mij dat Postnl dit pakket heus wel kan vinden.
Het pakket blijft 7 dagen liggen op het afhaalpunt, naar het juridische loket gaan is dus compleet zinloos. Dat TS pas een dag later het briefje in zijn bus zit en dat het afhaalpunt op bepaalde dagen niet geopend is doet allemaal niet ter zake.
Enkel de verzender kan een onderzoek starten en TS kan eventueel de track & trace toesturen waaruit blijkt dat het pakket retour is gegaan.
Dat TS zaken doet met een Amerikaanse partij die de zaken anders ziet is niet PostNL kwalijk te nemen.