Re: RIVM en WHO verschillen van bepaling veilig drink water?
Geplaatst: 18 sep 2021 10:03
In zekere zin heeft Nijogeth gelijk. Een kennis van mijn ouders woonde in de jaren zestig in een dienstwoning van NS, letterlijk op het perron. Als daar een sneltrein langskwam, of 's nachts de goederentreinen, trilde het hele huis en alles wat erin stond. Zij hadden er geen last van.
Maar wie nu naast een drukke snelweg woont, of een weg met veel zwaar vrachtverkeer, woonde dertig jaar geleden mogelijk aan een normale weg die helemasl niet zo druk en lawaaiig was. Maar na de verbreding naar 2 x 2 (en later naar 2 x3) rijstroken, en dat nieuwe bedrijven terrein (Zichtlocatie!) is het woongenot verdwenen.
Voor de hinder van Schiphol maakt het nogal wat uit of er 200.000 of 500.000 vliegbewegingen zijn. Door de aanvliegroutes iets aan te passen en "stillere" vliegtuigen (vooral in de toekomst natuurlijk) kan de minister weer even vooruit. Immers, 30 keer per uur lawaai geeft minder overlast dan 20 keer oorverdovende teringherrie, vindt de minister Schiphol verloren, rampspoed geboren! Dan worden we het Jutland van Europa! (Op zich een aantrekkelijk vooruitzicht, want het is een mooie streek.)
Maar wie nu naast een drukke snelweg woont, of een weg met veel zwaar vrachtverkeer, woonde dertig jaar geleden mogelijk aan een normale weg die helemasl niet zo druk en lawaaiig was. Maar na de verbreding naar 2 x 2 (en later naar 2 x3) rijstroken, en dat nieuwe bedrijven terrein (Zichtlocatie!) is het woongenot verdwenen.
Voor de hinder van Schiphol maakt het nogal wat uit of er 200.000 of 500.000 vliegbewegingen zijn. Door de aanvliegroutes iets aan te passen en "stillere" vliegtuigen (vooral in de toekomst natuurlijk) kan de minister weer even vooruit. Immers, 30 keer per uur lawaai geeft minder overlast dan 20 keer oorverdovende teringherrie, vindt de minister Schiphol verloren, rampspoed geboren! Dan worden we het Jutland van Europa! (Op zich een aantrekkelijk vooruitzicht, want het is een mooie streek.)