LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie leverancier

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Vattenfall Webcare
verified

Re: Energie leverancier

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Goedemiddag,

Vervelend om te lezen dat het niet gelukt is om de verhuizing op tijd door te geven. Ik kan me voorstellen dat u andere zaken aan het hoofd had. Het klopt dat een afmelding niet met terugwerkende kracht kan worden verwerkt. Dat geldt overigens ook voor een aanmelding. Dit komt door afspraken binnen de energiemarkt. Op het moment dat we een contract afmelden, wordt dat doorgegeven aan de netbeheerder. Die houdt in de gaten of er een aanmelding binnen komt. Elke actieve aansluiting moet namelijk een leverancier hebben. We kunnen dit niet met terugwerkende kracht communiceren. Een afmelding kan op zijn vroegst één werkdag in de toekomst verwerkt worden.

U geeft aan dat er slimme meters zijn. We zijn verplicht die uit te lezen op de datum van de afmelding. Zo wordt het volledige verbruik in rekening gebracht. Bij een tijdige afmelding betaalt u dan niet teveel. In dit geval betekent het dat u een aantal dagen verbruik betaalt dat u niet zelf heeft gehad. Ook betaalt u voor die paar dagen nog de vaste kosten. U krijgt ook de vermindering energiebelasting terug voor die dagen extra. Dat bedrag is hoger dan de vaste kosten.

Graag kijk ik met u mee of we een oplossing kunnen vinden voor de kosten voor het verbruik. Wilt u hiervoor een privéberichtje sturen met daarin het klantnummer, de voorletters en achternaam, de geboortedatum en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer?

Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall

Marianne Brand

Re: Energie leverancier

Ongelezen bericht door Marianne Brand »

Ik ben klant bij budget energie met een variabel tarief. Gewaarschuwd voor hoge energie/gas prijzen voor gauw een jaar vast kiezen.
Wat blijkt dat mijn variabele tarief lager is dan het tarief voor 1 jaar vast. Hoe raar is dat. Advies om te wachten tot december en dan opnieuw kijken. Ik vind dat dat in de uitzending wel vermeld had kunnen worden. Klakkeloos 1 jaar vast zetten via internet had mij veel geld gekost.

Gesloten