LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verstand van zaken

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Imax

Re: Verstand van zaken

Ongelezen bericht door Imax »

:-) Dat was een flauw zinnetje om je op een gezonde manier uit te lokken in dit gesprek. Ik wil niet over je praten, maar met je praten. Straks denk je dat ik 1 of andere gek bent die je zit uit te dagen. Ik zit met veel vragen nog over mijn persoonlijk situatie nog. Ik bedoelde dus ook juridische vragen ipv tech. vragen. Die discussie gister vond ik leuk gister tussen jullie 3en.

O ja over mijn vorige posting. Het is mij opgevallen inderdaad dat je hier bijzondere werk verricht. Ik heb ook al zo'n beetje door waarom je het doet. Je buren etc, etc.

Aaaa, gatsie het lijkt wel dat ik me aan het verantwoorden bent.

Jo, Ik vind het tof wat je hier doet..... echt

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Beste Imax,
Mijn buren waren de aanleiding maar die zijn voorlopig uit de brand geholpen, zo lijkt het in elk geval al enige tijd. Waarom ik dit forum bezoek? Ik vind de situatie onaangenaam en oneerlijk en probeer indien mogelijk mensen enige richting te wijzen in het zichzelf helpen.

Hans2

Ongelezen bericht door Hans2 »

Beste Paul
Ik heb de webside van vermogensmonitor bezocht.
Ziet er inderdaad heel proffesioneel uit
Succes als je daar werkt.
vr gr
Hans2

Henk Wester

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Imax,
Natuurlijk mag je een objectieve gedupeerde zijn, maar dat was je niet. Je uitspraken waren subjectief en niet objectief. Volledig objectief kan overigens niemand zijn.
Je hoeft mij geen meneer te noemen; Henk heb ik liever, maar de keuze is aan jou.

Imax

:-)Ok henki tenki, zo formeel... Ik zou er op door kunnen gaan, maar dan volg ik jou trend, niet de mijne.......

Ik ben duidelijk geweest. Basta.........Relax.....

Imax

Beste Sara,

Keep up the good work.

Jan-Willem

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Ik geloof nooit dat Piet Koremans dit heeft gepost, is hij veel te netjes voor.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Sorry dat ik even van het forum af was.
Ik heb gegeten, zal het niet meer doen .
Ik heb wel meer last van dat soort menselijke trekjes.
Zoals een warm hart voor al die mensen die NU in de problemen zitten, die met brieven onder druk zijn gezet om iets te betalen wat boven hun jaar inkomen uitkomt, die met een inkomen van ruim 900 euro 600 euro rente(hij denkt nog steeds aflossing) moet betalen.
Een gezin wat meer als een dag hun vrouw/moeder aan het zoeken zijn omdat zij het niet meer ziet zitten. Een alleenstaande die zonder inkomen met een gigantische schuld is opgezadeld en van 13 hoog wil springen. Moet ik nog lang doorgaan ?
Ik kan dit niet aanzien en probeer deze mensen NU te helpen.
Sara, jij probeert ook te helpen, alleen op lange termijn en voor veel mensen theoretisch.
Mijn gevoel geeft jou het koude hart van een jurist en een advocaat die koel en berekenend werkt.
Als er iemand in het water ligt en niet kan zwemmen, denk ik niet na maar spring direct in het water om te helpen.
Sara, wat doe jij?
Ga je discussiëren waarom de man niet kan zwemmen en dat het waarschijnlijk zijn eigen schuld is en waarom zijn ouders hem niet hebben leren zwemmen om er na de discussie achter te komen dat hij al verdronken is ?
Of doe je net als ik en spring direct in het water ?

Je levert veel goede bijdragen, maar op het moment dat het emotioneel begint te worden blijf je bij de juridische taal en mis ik de emotie en betrokkenheid die de mensen nodig hebben.
Sorry, veel mensen KUNNEN niet jaren wachten en hebben NU hulp nodig.
Sara, vertel me jouw emoties zodat ik weet wat de gedupeerden voor jouw betekenen.
Als ik me vergis in jou wil ik dat graag weten.
Als ik er naast zit zal ik graag mijn excuses aanbieden, ik wordt ook wel eens te emotioneel.
Zeker als ik de wanhoop lees, tussen de regels door, van een heleboel mensen.
Ik wil niemand kwetsen, maar soms komen bepaalde berichten bij mij net verkeerd over.
We hebben elkaar hard nodig, zeker in de komende weken.
Wij zitten allemaal hier op het forum om elkaar te helpen, te steunen en om sterk te staan met de te nemen beslissingen.
Jaren wachten op een gerechtelijke uitspraak is alleen voor die mensen die dit financieel en geestelijk kunnen dragen.
Wachten tot de politiek in actie komt is geen realiteit.
Dus moeten we zelf in actie komen om Nederland op de hoogte te brengen van het drama wat zich in duizenden gezinnen afspeelt.
Ik ga ervoor.... wie helpt mij ?
Dit moest ik even kwijt en is nog maar een klein gedeelte wat door mijn hoofd spookt.
Sara, ik hoor van je.

Groeten,
Piet

Luc

Ongelezen bericht door Luc »

Piet, complimenten, mooi bericht en mooi gezegd. Ik heb bewondering voor je. Ik hoop op een fijne reactie voor jou.

vgr.

Luc

Leen

Ongelezen bericht door Leen »

TENSLOTTE

Kijk niet te vaak achterom
wat achter ons ligt
werd te licht soms te zwaar
gewogen
Is in en om ons heen
voorbij gegaan.

mvg
Leen

Sara Etty

Beste Piet,

Wat ik zoal weergeef is niet enkel gericht op de lange termijn, maar wel gericht op heft in eigen handen nemen, en ja dat kan bevrijdend werken. Dan bepaal jij, en niet (enkel) zij.
Wanneer iemand 'in het water ligt' ben ik de eerste die springt, weet ik uit ervaring. En vervolgens ben ik boos op al die mensen en wellicht al die betere 'zwemmers' die aan de kant stonden en keken. En hoor ik vervolgens van anderen dat ik teveel risico nam en mezelf in gevaar bracht. Maar zo ben ik, zo zit ik in elkaar en dat is dan soms de consequentie. Die neem ik dan met liefde. Het handelen op zulke momenten is niet iets wat je vooraf kunt beredeneren in kosten en baten etc.
wat ik voel / denk over gedupeerden mag duidelijk zijn. Ik vind dit een onfrisse zaak. Onrecht hoeft je niet altijd zelf te overkomen om te zien en voelen dat het onrecht is. Als ik dat niet zou denken zou ik hier geen energie in steken. De woede, wanhoop en verdriet kan ik me voorstellen. Financiele ellende weegt zwaar op een mens. Ik denk alleen niet dat het iemand helpt indien ik daar emotioneel op ga reageren. Ik probeer dus vanuit mijn beperkte kennis rationeel een richting te geven in de hoop dat men uit het moeras weet te komen.
Niet radicaal of emotioneel genoeg? Ik ga voor effectief. Daarmee doe - ik meen ik - meer goed dan met emotionele uitbarstingen. Daar heeft niemand wat aan.
Groet, Sara

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Piet, zo ken ik je weer. Laten we elkaar steunen ook als wij door alle ellende soms uit onze slof schieten. Niets is ons ook als mens vreemd alleen vind er weleens een cummulatie plaats waarbij we iets teveel over ons heen krijgen. Maar laten we dan even wat gas terug nemen zodat we weer duidelijk ons doel wat we voor ogen hebben, dat is om mensen zo goed mogelijk bij te staan, duidelijk kunnen waarmaken.

m.v.g. L. Blok

kees

Ongelezen bericht door kees »

mooi gezegd sara en bedankt voor alle goede raad

toet

Ongelezen bericht door toet »

Sara we zijn allemaal emotioneel op het moment niet zoals piet zegt voor ons zelf maar voor die andere mensen die het niet meer zien zitten.Groetjes aan piet en de heer blok en sara.toet

marjo

Ongelezen bericht door marjo »

Beste piet hopelijk is het jou nu duidelijk dat sara als eerste het water in zou gaan.
Sara is hier op deze forum onze steun,dus onze reddende engel.
Het is toch fantastisch dat sara dit belangeloos doet, mijn petje af voor haar.

vr groet marjo

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo sara,

Dit was even een goed gesprek met elkaar.
Sorry dat ik je zo openlijk heb aangevallen.
Soms zijn dit soort dingen nodig voor een betere verstandhouding.
Een paar bekende kreten: Voor elkaar, met elkaar en
Samen staan we sterk.
Als wij zo een gezamelijk front vormen tegen dexia moet het lukken.
En ik blijf erbij, dexia gaat over lijken.
Net nog een telefoontje gehad van iemand die door zijn restschuld en de druk van dexia hartkloppingen had gekregen en hierdoor zijn vakantie moest annuleren.

Sara, kom je stiekum kijken op 21 mei ?
Ik loop voorop.
Wij gaan ervoor, ze krijgen ons niet klein.

Gemeende groeten van
Piet

Sara Etty

Beste Piet,
Ik geloof oprecht dat er goede bedoelingen achter de actie zitten, maar ik meen tevens oprecht dat dit niet het gewenste effect zal hebben. Om die reden zal ik er dus - ook niet stiekem - niet zijn.
Jij denkt daar anders over en ik hoop, wederom oprecht dat het zal worden wat jij voor ogen hebt.
Met vriendelijke groet,
Sara Etty

An

Ongelezen bericht door An »

Beste Piet.

Hetzelfde kan ik ook vertellen. Mijn familie is ook betrokken bij Legiolease en met restschulden. Ook zij, twee van hen zouden met ons op vakantie en hebben ook op doktersadvies moeten annuleren vanwege ernstige hartklachten. Ik hoop dat anderen dit toch bespaard blijft maar zo kan het dus nu met sommmigen gaan.

M.v.g An

Kees

Ongelezen bericht door Kees »

Aangezien ik altijd vrij ben op woensdag zal ik zeker ook komen. Demonstreren is helaas een van de weinige dingen die we kunnen doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nogal geschrokken ben van de problematische gevallen welke ik net op dit forum gelezen heb. Dexia bank is bezig zichzelf een predikaat op te plakken van onmenselijkheid en doet denken aan dictaturen welke tot voor kort nog in diversen landen bewaarheid was. Deze bank is bezig zichzelf een in bloed gedrenkte stempel op te drukken. Zelden heb ik een instelling meegemaakt welke zich zo verlaagd tot dit niveau. Echt triest........

sonja

Ongelezen bericht door sonja »

Het is goed te lezen dat iedereen zijn best doet hier.
En dat ieder zijn eigen manier heeft om dit
aan te pakken.
Ik prefereer acties,
als anderen dit anders willen , moet ieder voor zich
weten.
Hoop op een goed einde en gezonde toekomst voor ieder.
Sonja.

Gesloten