Pagina 2 van 2
Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?
Geplaatst: 06 nov 2021 17:52
door Bob Schurkjens
Ivo.w schreef: ↑06 nov 2021 16:59
Bob Schurkjens schreef: ↑06 nov 2021 11:12
In elke supermarkt zou minstens één scanner moeten hangen die de prijs van een gescand artikel laat zien.
Er zitten meestal geen prijsstickers op artikelen. En de prijs op het schap klopt niet altijd.
De grote AH bij mij in de buurt heeft er geen.
In de meeste, misschien wel alle AH supermarkten (en okk de winkels van diverse andere ketens) zijn tegenwoordig tientallen van zulke scanners te vinden. In grotere filialen zelfs honderden. We noemen ze handscanners.
Die zijn daar niet voor bedoeld.
Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?
Geplaatst: 06 nov 2021 19:32
door grun
Ik heb nog iets om over te zeuren: de AH waar ik altijd kwam, ging in de lockdown een uurtje eerder open voor de >70 plussers zodat die rustig en ongestoord konden winkelen. Heerlijk was dat, soms was je maar met drie klanten in de hele winkel. Een paar vaste medewerkers reden alvast de rolcontainers naar hun plek zodat de vakkenvullers meteen aan de slag konden om 8 uur.
Dat deden ze ook met diepvriesproducten. Regelmatig zag ik een eenzame pallet met diepvriesspullen naast een vrieseiland staan, ingewikkeld in cellofaan om de kou niet te laten ontsnappen. Dat gebeurde natuurlijk toch wel uiteindelijk. Waarom heeft AH geen gekoelde containers zoals je die wel ziet bij de Lidl? Het voorkomt dat je een product koopt wat grotendeels uit een klont bestaat omdat het voor de helft ontdooid en vervolgens weer ingevroren is.
Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?
Geplaatst: 06 nov 2021 20:47
door Lady1234
Zo’n stapel is echt niet in een uurtje half ontdooid. En dan maar eerst voelen of u geen klont koopt, maar dat het nog los is.
Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?
Geplaatst: 07 nov 2021 16:11
door Moneyman
Bob Schurkjens schreef: ↑06 nov 2021 17:52
Ivo.w schreef: ↑06 nov 2021 16:59
In de meeste, misschien wel alle AH supermarkten (en okk de winkels van diverse andere ketens) zijn tegenwoordig tientallen van zulke scanners te vinden. In grotere filialen zelfs honderden. We noemen ze handscanners.
Die zijn daar niet voor bedoeld.
Waarom niet? Ze doen precies waar TS behoefte aan heeft: de prijs laten zien.
Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?
Geplaatst: 07 nov 2021 19:59
door Lisa29
Zag toevallig in een AH waar ik regelmatig kom dat er wel degelijk een scanapparaat op een pilaar hangt. Het bewuste filiaal is eerder dit jaar nog verbouwd dus neem aan dat deze scanner wel blijft.
De meeste vakkenvullers en kassamedewerkers werken hard voor zover ik dat als klant kan beoordelen. Persoonlijk vind ik het juist fijn als iemand meeloopt naar het artikel wat ik zoek. Soms staan de artikelen zo goed 'verstopt' dat je bijna een detective moet inhuren
Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?
Geplaatst: 08 nov 2021 07:25
door grun
Lisa29 schreef: ↑07 nov 2021 19:59
De meeste vakkenvullers en kassamedewerkers werken hard voor zover ik dat als klant kan beoordelen. Persoonlijk vind ik het juist fijn als iemand meeloopt naar het artikel wat ik zoek. Soms staan de artikelen zo goed 'verstopt' dat je bijna een detective moet inhuren
Dan zal het wel aan mij liggen, ook prima.
Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?
Geplaatst: 08 nov 2021 09:00
door sjohie
witte angora schreef: ↑06 nov 2021 08:11
Het komt in steeds meer winkels voor dat dingen op de verkeerde plaats staan. De werkethos die we vroeger hadden (alles precies en netjes op zijn plek) is kennelijk tanende. Men zegt dat het komt door te jong personeel. Ik denk eerder een gebrek aan begeleiding.
Beetje makkelijk, ik heb ~7 jaar als vakkenvuller en manusje van alles bij een AH gewerkt, en we haalden bij een gang door de winkel na een zaterdag, toch met gemak 20 producten links en rechts uit schappen die verkeerd waren terug gezet door klanten. En dan echt vleeswaren bij de pepermunt, pakken melk tussen de pampers, veelal gekoelde producten die daardoor meteen weg konden.
Dat nog los van de klanten die met 2 handen vooruit, als een soort woelrat een schap in doken, en zo allerlei naastgelegen producten zover opschoven, dat ze niet meer voor het juiste schapkaartje stonden.
die scanners zijn er overigens nog wel, maar worden schaarser, want de handscanner of AH app, vertelt je hetzelfde als die scanner aan de muur.
Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?
Geplaatst: 08 nov 2021 09:29
door Moneyman
grun schreef: ↑08 nov 2021 07:25
Lisa29 schreef: ↑07 nov 2021 19:59
De meeste vakkenvullers en kassamedewerkers werken hard voor zover ik dat als klant kan beoordelen. Persoonlijk vind ik het juist fijn als iemand meeloopt naar het artikel wat ik zoek. Soms staan de artikelen zo goed 'verstopt' dat je bijna een detective moet inhuren
Dan zal het wel aan mij liggen, ook prima.
Klopt helemaal, in die zin dat het slechts persoonlijke voorkeur is. Ik zou, als ik jou was, gewoon vragen het te vertellen en niet mee te lopen. De vraag is alleen of ze het wel kunnen vertellen op afstand, of dat ze zelf ook ter plekke moeten zijn om de juiste plek te weten.
Ik zou me er niet te druk om maken
Re: AH apparaten waar je de kostprijs van producten kunt scannen zijn verwijderd uit de winkels ?
Geplaatst: 08 nov 2021 11:49
door sjohie
grun schreef: ↑06 nov 2021 09:34
witte angora schreef: ↑06 nov 2021 09:17
Toen ik bij Appie werkte, werd er flink doorgewerkt.
Het zal per filiaal verschillen, helaas zijn mijn ervaringen minder positief. De vakkenvullers zijn vaak scholieren van een jaar of 15-16, die vooral met elkaar staan te kletsen en altijd hinderlijk in de weg staan. Ik wil gewoon een product uit de vitrine pakken, maar op de een of andere manier wordt dat niet opgemerkt. En als ik dan vraag of zij mij het even willen aanreiken wordt dat als een onderbreking van hun gesprek beschouwd.
En dan de
merkwaardige gewoonte dat het verplicht is om mee te lopen als een klant vraagt waar iets ligt. Dat irriteert me mateloos, ik ben wel oud maar ze behandelen me als een seniele kleuter. Als ik vraag waar de mosterd ligt, wil ik dat ze zeggen: twee paden verderop, ongeveer in het midden. Meelopen hoeft helemaal niet, zelfs als ik zeg ik het liever niet heb blijven ze het doen.
Dat is instructie vanuit hoofdkantoor, iets waar ze ook op beoordeeld worden, en wat het gros van de klanten, zo wil. Dit is al jáááren geleden uit onderzoek gekomen in hun proefwinkel etc. De meeste AH klanten stellen dit stukje aandacht op prijs.