Pagina 2 van 2

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Geplaatst: 19 nov 2021 18:33
door PeterPeters1966
kuklos schreef:
19 nov 2021 10:48
@Bob Schurkjens, maar zorg dan wel dat je genoeg geld opzij zet om het bij te betalen bedrag ook daadwerkelijk te kunnen betalen.
Dat is toch niet zo moeilijk? Gewoon iedere maand even kijken wat je gebruikt hebt en dat bedrag sparen. Doir de inflatie betaal je uiteindelijk minder ;-)

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Geplaatst: 19 nov 2021 18:59
door Bob Schurkjens
Bij Energiedirect werkt het gewoon zo. Weet niet hoe het bij andere leveranciers werkt. 10 euro was wel het minimum. Heb nog 1 euro geprobeerd maar dat ging nie ;)

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Geplaatst: 18 feb 2022 15:23
door Moneyman
alfatrion schreef:
15 nov 2021 10:02
Storneren zou wel eens niet kunnen werken, maar probeer het gewoon. Je kan ook bij de bank een MOI melding doen en zo meer termijnen storneren en dan opgeven dat er geen rechtsgeldige machtiging is. De MOI melding werkt wel.
En, heel verrassend: de curator is niet blij met de mensen die dankzij de MOI-melding hun geld hebben veilig gesteld :lol: :lol:

Die arme, arme curator toch... :mrgreen:
Met het massale terugboeken door gedupeerden is de curator niet erg blij. ,,Vanuit het oogpunt van gedupeerden snap ik het, maar het is onverstandig. Kijk, Welkom Energie had 90.000 klanten. Als een deel geld terughaalt, maar niet op hetzelfde moment, verandert er in mijn administratie steeds iets. Met extra handelingen en kosten als gevolg.” Die kosten gaan weer van de boedel af.

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Geplaatst: 18 feb 2022 17:07
door Kokka1
Tja.. dit was wel te verwachten natuurlijk

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Geplaatst: 18 feb 2022 17:16
door Moneyman
Kokka1 schreef:
18 feb 2022 17:07
Tja.. dit was wel te verwachten natuurlijk
Er zijn ook curatoren die niet klagen omdat ze hun werk moeten doen :wink:

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Geplaatst: 18 feb 2022 17:18
door Lady1234
De klanten zijn nu wel wakker geworden en passen MOI toe na die voorgaande faillissementen.

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Geplaatst: 18 feb 2022 17:22
door Moneyman
Lady1234 schreef:
18 feb 2022 17:18
De klanten zijn nu wel wakker geworden en passen MOI toe na die voorgaande faillissementen.
Exact. En terecht.

Zolang men maar op het netvlies houdt dat een eventuele resterende vordering van WE alsnog gewoon aan de curator betaald moet worden.

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Geplaatst: 18 feb 2022 17:30
door 16again
Moneyman schreef:
18 feb 2022 15:23
Die arme, arme curator toch... :mrgreen:
Met het massale terugboeken door gedupeerden is de curator niet erg blij. ,,Vanuit het oogpunt van gedupeerden snap ik het, maar het is onverstandig. Kijk, Welkom Energie had 90.000 klanten. Als een deel geld terughaalt, maar niet op hetzelfde moment, verandert er in mijn administratie steeds iets. Met extra handelingen en kosten als gevolg.” Die kosten gaan weer van de boedel af.
So what? Die consumenten gaan nooit iets zien uit die boedel.

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Geplaatst: 18 feb 2022 17:53
door Kokka1
Moneyman schreef:
18 feb 2022 17:16
Kokka1 schreef:
18 feb 2022 17:07
Tja.. dit was wel te verwachten natuurlijk
Er zijn ook curatoren die niet klagen omdat ze hun werk moeten doen :wink:
ik doelde op de vordering van de curator eigenlijk

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Geplaatst: 18 feb 2022 18:24
door Nijogeth
Moneyman schreef:
18 feb 2022 17:22
Lady1234 schreef:
18 feb 2022 17:18
De klanten zijn nu wel wakker geworden en passen MOI toe na die voorgaande faillissementen.
Exact. En terecht.

Zolang men maar op het netvlies houdt dat een eventuele resterende vordering van WE alsnog gewoon aan de curator betaald moet worden.
En daar zal een 14-dagen brief bij komen en dat is snel betalen en anders dan gaat het je veel geld kosten.

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Geplaatst: 18 feb 2022 18:25
door Lady1234
Dus blijkbaar wil die curator dat de klanten allemaal tegelijk terugvorderen. 😀


@nijogeth

De curator zal eerst een afrekening moeten sturen.

Re: Faillisement Energie Welkom: wat kan / mag ik?

Geplaatst: 18 feb 2022 20:32
door jonis
Nijogeth schreef:
18 feb 2022 18:24
En daar zal een 14-dagen brief bij komen en dat is snel betalen en anders dan gaat het je veel geld kosten.
De energieleverancier is failliet, niet de klant.
Dat kun je dag 1 meteen betalen van het teruggekomen geld, zo moeilijk is dat niet in huidige digitale tijdperk.