Pagina 2 van 2

Re: Geblokkeerde bankrekening na vermoeden van fraude

Geplaatst: 08 sep 2022 13:57
door HandigeHarrie
Transacties die afwijkend zijn, zijn MOGELIJK verdacht. Die worden er geautomatiseerd uitgevist en op dit forum is een casus voorbijgekomen waarin iemand die 2x iets van een Belg had gekocht op Marktplaats, ook geblokkeerd werd.
Blijkbaar wordt niet eerst door een Mens beoordeeld of blokkeren van de bankrekening aan de orde moet zijn.

Re: Geblokkeerde bankrekening na vermoeden van fraude

Geplaatst: 31 jan 2023 13:03
door Subaruboy
De Rabobank heeft mij onterecht bevroren omdat ze mij vals beschuldigen voor criminele activiteiten of fraude pleeg wat absoluut niet waar is en ze zijn heel erg slecht te bereiken en ze zijn heel erg grof en ze kijken niet naar je privé omstandigheden nee gewoon bevriezen die handel en de klant moet maar zien!!!!!

Re: Geblokkeerde bankrekening na vermoeden van fraude

Geplaatst: 31 jan 2023 13:09
door BL2
Veel emoties, weinig feiten.
Probeer die eerst eens aan te geven.
Er zal toch wel iets spelen, privé?

Re: Geblokkeerde bankrekening na vermoeden van fraude

Geplaatst: 31 jan 2023 13:20
door Nevyn
Hier zal toch wel iets meer aan de hand zijn.

Re: Geblokkeerde bankrekening na vermoeden van fraude

Geplaatst: 31 jan 2023 19:34
door Nijogeth
Subaruboy schreef:
31 jan 2023 13:03
De Rabobank heeft mij onterecht bevroren omdat ze mij vals beschuldigen voor criminele activiteiten of fraude pleeg wat absoluut niet waar is en ze zijn heel erg slecht te bereiken en ze zijn heel erg grof en ze kijken niet naar je privé omstandigheden nee gewoon bevriezen die handel en de klant moet maar zien!!!!!
Onterecht is nog de vraag voor ze. Dat zullen ze eerst gaan onderzoeken. Helaas werkt de wetgeving nu eenmaal zo. Ze zijn verplicht het te bevriezen bij vermoedens. Het maakt niet uit welke bank je hebt.

Re: Geblokkeerde bankrekening na vermoeden van fraude

Geplaatst: 31 jan 2023 20:48
door Albert1955
Dit heeft alles te maken met de WWFT.
Er is zelfs een Leidraad voor:
https://www.dnb.nl/voor-de-sector/open- ... wft-en-sw/

Enkele jaren geleden door ABN Amro volledig doorgezaagd in het kader van KYC. (Know Your Customer) over onze bestuursrekening . Ontvangen bedragen, wat was de herkomst daarvan ? En dat ging terug tot ca 2008! Maar geblokkeerd is de rekening nog nooit, ondanks dat het soms om toch wel aanzienlijke bedragen gaat. Maar als je geen logische verklaring kunt geven, tja dan kan de bank niet anders tot duidelijk is of er wel of niet sprake is van vermoeden van fraude of witwassen. De wet verplicht haar daar nu eenmaal toe.