Dan is het een goeie vraag waarom ze dat veranderd hebben. Ik zou ook de nieuwe versie niet willen ondertekenen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bruikleenovereenkomst thuiswerk apparatuur.
-
HandigeHarrie
Re: Bruikleenovereenkomst thuiswerk apparatuur.
Eens. Dit soort veranderingen zijn zelden in het voordeel van de werknemer.
Even als context, onze IT afdeling schrijft binnen een bedrijf met 840 mensen, 5 tot 10 laptops per jaar af, omdat men die dingen met van die draadloze muis usb dongles er nog in, in de laptoptas doen, en die een paar keer op de grond zetten etc. Dan drukken die uitstekende dingen op de USB poort, en het onderliggende moederbord, met krachten waar ze niet voor ontworpen zijn. Niet alleen zijn dan die USB poorten kaduuk, maar de moederborden zelf raken ook beschadigd, met uitval tot gevolg.
Relatief onschuldig gebruik, zeker geen kwade opzet, maar best kostbaar voor het bedrijf.
Relatief onschuldig gebruik, zeker geen kwade opzet, maar best kostbaar voor het bedrijf.
-
PeterPeters1966
Als die dongles door de medewerker zelf er in worden gestopt vind ik dat niet zo gek.
kuklos
vindt dit leuk
-
PeterPeters1966
Hoe houdt het bedrijf dan formeel bij waar de assets van het bedrijf zich bevinden? En hoe tonen ze aan dat apparatuur die wel is ingekocht maar niet binnen het bedrijf staat niet is gegeven als loon in natura? Het zal de eerste keer niet zijn dat bedrijven op die manier belasting ontduiken.
kuklos
vindt dit leuk
Ik wel. Het gebruik van dergelijke dongels is volkomen normaal. En ik ken niemand die die dongels er ooit uithaalt (maar ik ken evenmin iemand die 'n laptoptas rechtop op de zijkant neerzet).PeterPeters1966 schreef: ↑07 jan 2022 13:46Als die dongles door de medewerker zelf er in worden gestopt vind ik dat niet zo gek.
Ik haal 'm er ook nooit uit, maar plaats mijn laptop altijd met dié kant boven in mijn (werk) laptoprugtas, en veroorzaak dit type schade dus ook nooit. En het zijn grotendeels door de medewerker zelf gekochte dongles, IT bij ons geeft alleen bedraade muizen uit, tenzij iets draadloos om reden x of y nodig is. Overigens kiezen sommige collega's ook een bluetooth muis, en dan is dit een non-issue. Muizen zijn erg persoonlijk, dus daarom is ervoor gekozen om alleen standaard (bedraade) muizen uit te geven.Moneyman schreef: ↑07 jan 2022 14:02Ik wel. Het gebruik van dergelijke dongels is volkomen normaal. En ik ken niemand die die dongels er ooit uithaalt (maar ik ken evenmin iemand die 'n laptoptas rechtop op de zijkant neerzet).PeterPeters1966 schreef: ↑07 jan 2022 13:46Als die dongles door de medewerker zelf er in worden gestopt vind ik dat niet zo gek.
Bij ons is het een zinnetje als verantwoordelijk gebruik ofzo, en hoeft een collega met deze schade, de kapotte laptop echt niet te vergoedden ofzo. Echter is dit nu gecommuniceerd, en als er dan nog collega's zijn die dit 2x/jaar presteren, dan volgt er een wat stroever gesprek, met mogelijk wel financiele consequenties.
Eea wordt ook wat aangewakkerd door het feit dat er een globale semi-conductor crisis is, nog verergerd door een nog grotere logistieke, waardoor het vervangen van batches laptops, niet zo soepel gaat als 2 jaar geleden, en bedrijven noodgedwongen langer moeten doen met een bepaalde serie.
Maar goed, ik wilde alleen maar een beetje context verschaffen in deze discussie, om aan te geven dat werkgevers op dit vlak ook zeker wel valide belangen hebben. De werkgever van TS schiet wat mij betreft door alle grenzen van redelijkheid en billijkheid heen.
Moneyman
vindt dit leuk