Re: Dekkingskoop
Geplaatst: 10 jan 2022 20:41
Een prima suggestie (doe 'm eens in het feedback-topic, zou ik zeggen). Het forum zou gebaat zijn met sticky topics met samenvattingen van relevante onderwerpen.fonsflons schreef: ↑10 jan 2022 20:39Leerzaam, echter lijkt het mij velen malen leerzame als TS gewoon een sticky of topic neerzet (bijv met medewerking van de moderatie) waarin gelijk duidelijk en correct uitgelegd wordt hoe de vork in de steel zit. Je kunt op je vingers tellen dat dit anders gierend uit de bocht gaat vliegen.
Eens... maar ja, niet geprobeerd... is nooit gelukt.
Je kunt natuurlijk ALLES vanuit een juridisch oogpunt bekijken. Maar zet de kosten eens af tegen de baten. Mijn, niet op enige juridische kennis gebaseerde, uurloon is euro 20,33 (bruto). Dan begrijp je toch zelf ook wel dat jouwe juridisch geneuzel helemaal niets voorstelt op de x mio jaaromzet. Alleen al het geven van een antwoord aan je, overstijgt de kosten. Pragmatisch denken heet dat.alfatrion schreef: ↑10 jan 2022 16:22Nee, die conclusie kan je niet trekken.
Ik vind die keuze eigen best logisch. In dit topic wordt een reëel probleem aangekaart waar consumenten mee te maken krijgen. Het product dat de consument heeft gekocht gaat kapot en de oplossingsrichting waar de verkoper in denkt zorgt voor problemen. Die gedachte is je krijgt je geld terug en met dat geld kun je het product dan opnieuw kopen. Maar wat als het product duurder wordt? De verkoper heeft het niets aangegeven over het duurder worden van het product, een kortingscode, ect.
Het geld voor beide producten terugkrijgen klinkt leuk, maar wat als er met het andere product ook wat gebeur? Wanneer je daar over klaagt kan de verkoper natuurlijk altijd roepen dat de koop van beide producten ontbonden is. In dat geval kun je alsnog de hogere prijs betalen.
Als het op garantieaanspraken aankomt, dan verwijs Bol.com je door naar de verkoper. En de verkoper die wijst mij nu door naar Bol.com. Bol.com heeft duidelijk geen regeling voor garantieaanspraken. Ze sturen niet een vervangend product toe: daarvoor moet je bij de verkoper zijn en die geeft aan "onze voorraad ligt bij Bol.com".