mijn klacht gaat niet over niet pinnen maar over onbeschofte behandeling. Ik heb niks getriggerd met zeggen dat het alleen buitenlandse tandartsen zijn. U concludeert dat het over mensen van een ander ras gaat, want racistisch. Lariekoek dat zeg ik helemaal niet. Het ging om Belgen overigens. Waarom zou dat beledigend zijn en waarom taboe dat te melden? Ik meldde het omdat het iets zegt over de zorg in Nederland als er in de buitengebieden een soort ontwikkelingsgebied zijn geworden in een van de rijkste landen van de wereld. De zorg is echt wel slechter dan in de randstad.
Maar is de behandeling niet het gevolg van uw eigen onbeschofte handelen? U wist dat er contant betaald moest worden, dit is vooraf expliciet gemeld, toch had u niet voldoende contant geld bij u.
Contant betalen is natuurlijk wat anders dan via een pin pas via de bank. Ik geloof weinig van uw verhaal dat het enkel eenzijdig was vanuit de tandarts praktijk. Dit blijkt wel hoe u over de assistent spreekt
Vind het ook niet raar dat het rijbewijs achter wordt gehouden tot u betaald heeft, immers kwam u ook pas 2 dagen later u betaling doen terwijl deze direct en contant betaald diende te worden.
P.S. Het pin automaat (geldmaat) was 4 minuten verderop bij de Gamma.
Op zich begrijp ik wel dat TS bij "contante betaling" niet per sé aan betaling met fysiek geld dacht. Enerzijds omdat dat niet gebruikelijk is, en anderzijds omdat ook sommige woordenboeken bij "contante betaling" spreken over "directe betaling".
Mij ontgaat oom de logica waarom je als tandarts cash geld zou willen hebben - een pinbetaling is immers efficiënter en veiliger.
Maar goed, los daarvan heb ik (dankzij de toon in dit topic) wel een bepaald gevoel bij de manier waarop het gesprek ter plekke is verlopen.
Hierboven ergens staat de reden dat pin betalingen niet kunnen. De vaste patienten betalen via de zorgverzekering en de rest via FA-Med of dergelijke firma's.
Vaak heeft een praktijk niet elk weekend maar 1 keer per maand of zo spoeddienst. Een pin apparaat voor die paar patienten loont zich dan gewoon niet.
Mij ontgaat oom de logica waarom je als tandarts cash geld zou willen hebben - een pinbetaling is immers efficiënter en veiliger.
Bij voorbaat zeg ik al: Ik beschuldig hierbij niemand.
Maar als je een reden voor cashgeld wilt hebben is het zwartwerken. Een cashbetaling is veel makkelijker uit de boeken te houden.
Maar dat (beeld)bellen bij de specialist levert nog steeds een DBC op wat bij de zorgverzekeraar wordt geclaimd. Gebeurt mijns inziens ook alleen bij bestaande patienten bij controles.
Hier wordt noodhulp ingeroepen bij een tandarts waar de Ts geen patient is. Van te voren wordt gezegd dat er contant betaald moet worden. De Ts begrijpt dat verkeerd en in plaats van even haar rijbewijs daar te laten volgt er een ruzie en sleept de Ts er van alles bij.
Hierboven ergens staat de reden dat pin betalingen niet kunnen. De vaste patienten betalen via de zorgverzekering en de rest via FA-Med of dergelijke firma's.
Vaak heeft een praktijk niet elk weekend maar 1 keer per maand of zo spoeddienst. Een pin apparaat voor die paar patienten loont zich dan gewoon niet.
Dat argument overtuigt niet. Tegenwoordig zijn er zoveel simpele goedkope opties om te pinnen dat dat geen enkele belemmering meer is.
Hierboven ergens staat de reden dat pin betalingen niet kunnen. De vaste patienten betalen via de zorgverzekering en de rest via FA-Med of dergelijke firma's.
Vaak heeft een praktijk niet elk weekend maar 1 keer per maand of zo spoeddienst. Een pin apparaat voor die paar patienten loont zich dan gewoon niet.
Dat argument overtuigt niet. Tegenwoordig zijn er zoveel simpele goedkope opties om te pinnen dat dat geen enkele belemmering meer is.
Met al het gedoe er omheen kon cash wel eens duurder zijn dan pin.
Maar als iemand contant betaald wil worden voor zijn werk, dan is dat zijn goed recht. Je kunt een andere betaalwijze niet afdwingen. Het is van te voren aangegeven.
Mij ontgaat oom de logica waarom je als tandarts cash geld zou willen hebben - een pinbetaling is immers efficiënter en veiliger.
Bij voorbaat zeg ik al: Ik beschuldig hierbij niemand.
Maar als je een reden voor cashgeld wilt hebben is het zwartwerken. Een cashbetaling is veel makkelijker uit de boeken te houden.
Logischer is de verklaring dat de tandarts normaal alles via de zorgverzekeraar en Fa-Med laat lopen. Maar gezien de historie van TS, ze melde in het verwijderde bericht ook iets over uitvallende vullingen dus er was al een relatie, gewoon een contante betaling eiste.
Op mijn werk doen wij ook alles per factuur, maar bij bepaalde klanten met een historie eisen we gewoon een contante betaling tijdens de levering voor al het werk. We gaan niet voor die paar uitzonderingen per jaar een pin automaat gebruiken.
Het bericht is zoals wel vaker eenzijdig maar komt erg over als een zwartmaak topic waarbij veel niet vermeld wordt door TS.
Er was van te voren gezegd dat het contant betaald moest worden. Ik had dat begrepen als dat het ter plekke afgerekend moest worden, maar had niet begrepen dat het ook echt in cash geld moest.
Zo zou ik het ook begrepen hebben. Met muntjes en briefjes betalen verwacht ik toch anno 2022 echt niet bij een bedrijf / zorgverlener. Pinnen vind ik ook contant, tenslotte staat het geld meteen op hun rekening en kun je het niet meer terug halen.
Hier ben ik het wel mee eens. Alhoewel het echt wel twee andere zaken zijn, wordt het in het dagelijkse spraakgebruik dusdanig verweven dat ik ook zou verwachten dat een PIN betaling wel kan.
We weten natuurlijk niet in hoeverre de tandartspraktijk heeft aangegeven dat contant ook echt contant betekent en dat er niet gepind kon worden, maar de verwachting dat je met PIN kan betalen was zeer velen overkomen.
Dat argument overtuigt niet. Tegenwoordig zijn er zoveel simpele goedkope opties om te pinnen dat dat geen enkele belemmering meer is.
Dat is wel zo maar er is volgens mij nog geen wettelijke verplichting tot het aanbieding van PIN betaling
Dat schreef ik ook niet. Ik schreef dat pinnen efficiënter en veiliger is, en daarom -naast het feit dat kunnen pinnen uiterst gebruikelijk is- geen onredelijke verwachting van TS.
Pinnen is volgens mij goedkoper dan Famed, die werken niet voor nop. Mijn tandarts draait een factuur uit en ik betaal meteen bij het pinapparaat. De tandarts is 100% zeker van de betaling, daar kan het niet aan liggen.
Heel raar om die mogelijkheid niet te bieden in de huidige tijd.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het niet wettig is om "baar geld" als enige betalingsoptie af te dwingen; gezien ook het belang van de overheid om het zwart-geld-circuit liever te hinderen dan te faciliteren.
En: als je met kiespijn loopt ben je niet in je beste humeur, ik kan mij goed voorstellen dat die boodschap over '"alleen baar geld en we hebben dit u van te voren verteld" helemaal verkeerd valt (en ik zou het ook interpreteren als "meteen afrekenen" en niet verzinnen dat een zorgaanbieder geen pinapparaat heeft).
De grap is: als je ernaar googled, zie je alleen hits over "contant geld weigeren" door een ondernemer ....
Het probleem van TS is volgens mij niet dat ze niet per pin kon betalen maar dat ze zich onfatsoenlijk behandeld voelt. Dat gevoel kunnen we hier natuurlijk niet oplossen.
Het probleem van TS is volgens mij niet dat ze niet per pin kon betalen maar dat ze zich onfatsoenlijk behandeld voelt. Dat gevoel kunnen we hier natuurlijk niet oplossen.
Klopt, maar de tandarts voelde zich kennelijk ook onfatsoenlijk behandeld. Dat kunnen wij ook niet oplossen.
Zo’n telefonisch consult heeft zijn voor en nadelen. Heb het laatste jaar regelmatig een telefonisch consult gehad, ben daar nu ook wel aan “gewend”. Schrijf van tevoren op wat ik wil vragen en leg dat papiertje voor mij neer, zodat ik het zeker naar voren breng.
Maar het ziekenhuis waar ik “kom” houdt heel goed rekening met de tijden voor diverse onderzoeken, die ze dus netjes achter elkaar plannen, zodat die achter elkaar gebeuren. Een dag of veertien geleden drie verschillende onderzoeken en daar maar net een uur voor in het ziekenhuis.
Week nadien telefonisch consult, prima geregeld.