Reclame terreur
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 14 okt 2017 12:02
Re: Reclame terreur
Waarom vertel jij ook niet het eerlijke verhaal.
Uit je openingspost:
Kortom: ‘slimme’/ ‘handige Harry’ marketing en communicatie jongens en meisjes die Jan modaal met getrukeerde info proberen over te halen iets te kopen.
Niet alleen Jan Modaal, maar het komt bij een ieder voor, rijk, arm, hoog- of laag opgeleid.
En nee, ik laat mij niet beïnvloeden door reclame.
Uit je openingspost:
Kortom: ‘slimme’/ ‘handige Harry’ marketing en communicatie jongens en meisjes die Jan modaal met getrukeerde info proberen over te halen iets te kopen.
Niet alleen Jan Modaal, maar het komt bij een ieder voor, rijk, arm, hoog- of laag opgeleid.
En nee, ik laat mij niet beïnvloeden door reclame.
Re: Reclame terreur
Mooie kernachtige samenvatting van het begrip "marketing"
En hier op het forum zien we vaak de keerzijde / het resultaat ervan.
Re: Reclame terreur
Laten we eerlijk zijn: als reclame alleen de exacte waarheid zou weergeven dan zou het geen reclame meer zijn maar een weergave van de echte wereld. Reclame moet juist opvallen. Als in een gokreclame alleen maar verliezers getoond worden heeft die reclame geen zin meer. Vroeger stond TellSell nog wel eens aan omdat er geen andere dagvullende TV was. Daar zag je ook de meeste waanzinnige nutteloze produkten langskomen die je echte niet nodig had. En alles kon je onder je bed of in een hoek van de kamer opbergen. Stond aan omdat gewoon te komisch voor woorden was.smuld718a schreef: ↑14 feb 2022 10:20Ik heb niks tegen reclame of enige andere vorm van promotie van een product. Maar doe het dan correct en niet met (taal-) of beeld trucjes.
Voorbeeld: gokreklame. In een ervan zie je wel 6-7 maal de feestsnippers uit de beeldschermen van de spelers ploffen. 1 (zegge een) maal loopt er een vrouw achter de zitbank langs, waar mannen zitten te gokken en geen prijs hebben.
Zet dat af tegen de echte winstkans (laat staan die getoonde grote ontploffende winsten) : schat 2%. Zie daar.
En dan ook nog eens: vrijwel alleen mannen gokken. Vrouwen mogen toekijken!!
Nu heb je overdag herhalingen van de avond ervoor. Weer BN'ers die niets anders te doen hebben blijkbaar. Stuk minder leuk.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Reclame terreur
Ik stoor me niet aan reclames en laat me er ook niet door beïnvloeden.
Koop sinds jaar en dag wat ik écht nodig heb en houd me aan de gevalideerde merken.
Koop sinds jaar en dag wat ik écht nodig heb en houd me aan de gevalideerde merken.
Re: Reclame terreur
"Ajax allesreiniger, niet de grootste of beste, wel de lekkerste. Niet geschikt voor consumptie"
Ik zie wel iets in reclames waar je jezelf niet als grootste of beste mag aanduiden.
Ik zie wel iets in reclames waar je jezelf niet als grootste of beste mag aanduiden.
Moneyman
vindt dit leuk
Re: Reclame terreur
Met natuurlijk ook beelden in zwart-wit van tobberige, afgeleefde gebruikers met een "gewoon product". Pareltjes van de na-oorlogse cinematografie. Vroeger was alles beter, zelfs slechte reclame!Dirkie schreef: ↑14 feb 2022 12:12(...) Vroeger stond TellSell nog wel eens aan omdat er geen andere dagvullende TV was. Daar zag je ook de meeste waanzinnige nutteloze produkten langskomen die je echte niet nodig had. En alles kon je onder je bed of in een hoek van de kamer opbergen. Stond aan omdat gewoon te komisch voor woorden was. (...)
Re: Reclame terreur
Nou nee... want juist die professionals zullen niet per sé gaan voor de beste prijs/kwaliteitsverhouding, maar eerder ook voor nieuwste snufjes of high end uitvoeringen.fonsflons schreef: ↑14 feb 2022 12:57Feitelijk is het slimste om te kijken welke producten professionals gebruiken. Welk gereedschap heeft een tuinman, welke tv merk koopt een beeldtechnicus, welk merk boormachine een klusser etc etc. Dan weet je al snel welk merk de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft.
Re: Reclame terreur
Mee eens, professionals zullen zich vooral laten leiden door kwaliteit. Zij moeten immers veel werk verzetten met deze tools. De prijs is daarbij ondergeschikt.want juist die professionals zullen niet per sé gaan voor de beste prijs/kwaliteitsverhouding
Ik gok dat de meeste professionals hier niet zoveel interesse in hebben Hobbymatig misschien, maar professioneel denk ik niet. Het maakt echter nogal uit of je een of een paar klusjes met iets moet doen of iets dagelijks gebruikt. De duurste en zwaarste kwaliteit hoeft voor een hobby-ist niet altijd de beste keuze te zijn.maar eerder ook voor nieuwste snufjes
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Reclame terreur
Aangezien er volgens jou zo ontzettend veel (te veel) reclames zijn, kan jij vast een stuk of 10 a 20 reclames vermelden die aantoonbaar onware informatie verstrekken. Oftewel reclames die keihard liegen. En dan natuurlijk wel reclames die nu worden uitgezonden of gepubliceerd, niet reclames die al door de RCC zijn aangepakt.
Kom maar op.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Reclame terreur
Ik kom inderdaad nauwelijks buiten, volg zo min mogelijk nieuws en sociale media en krijg alleen het gemeentekrantje in de bus.smuld718a schreef: ↑13 feb 2022 22:14Je komt nooit buiten, kijkt niet op social media, leest geen tijdschrift en hebt 'n 'nee- nee'-sticker op de brievenbus?Lisa29 schreef: ↑13 feb 2022 19:35Ik zie amper reclame, neem programma's op en spoel dan door. En heb een aantal abonnementen op streamingdiensten waardoor ik ook gevrijwaard ben van reclame. Het kost een beetje geld maar dat is het wat mij betreft dubbel en dwars waard.
Edit: misschien heeft u interesse in het boek "De supermarktsurvivalgids", geschreven door Teun van der Keuken. Weet u meteen welke producten in de supermarkt u kunt overslaan
Denk van niet: juist mensen die denken dat ze niet beïnvloed worden ............ precies!
Er ja, ik ken Teun en zijn uitstekende programma.
Ik kom uit een leven van soberheid en zie de noodzaak van luxe ook niet echt in. Maar goed, u mag geloven wat u wil.
Ik wens u sterkte.
Moneyman
, moederslink
en Erthanax
vinden dit leuk
Re: Reclame terreur
Dan is de oplossing om je mediagebruik te veranderen.
Ik vermoed, dat wij de nachtmerrie van elke marketeer zijn, want heel moeilijk te bereiken.
Radio? Is vervangen door podcasts.
Televisie? Het meeste kijken we online.
Internet? De ad-blockers helpen het dataverbruik laag te houden.
Krant? Die lezen we online.
Apps van retailers? Staan niet op de telefoons.
Alleen direct marketing per post en de folders blijven over. Waarbij we de folders alleen bekeken worden, als we op zoek zijn naar iets, dat vervangen wil worden.
Bovendien gebeurt er iets geks in onze hoofden: bij commercials gaat de aandacht direct weg naar wat anders. Misschien lopen ze door, misschien niet, als je het ons vijf minuten later vraagt, weten we het niet meer. Gewoon omdat het niet relevant is.
Re: Reclame terreur
Ach, was het maar zo simpel. De kerk bedotte de mensen in de middeleeuwen met hun aflaten, nu zijn het reclamebureau's en de bedrijven zie hen inhuren, die inspelen op de notie in de maatschappij, dat het individu het grootste goed is. Daar speelt reclame op in, voor elk unieke scheet die een mens dwars zit, is er een product of dienst die aan de man wordt gebracht.
sjohie
vindt dit leuk
Re: Reclame terreur
Persoonlijk vind ik dat dan weer een schitterende vorm van commercie. Oplossingen bedenken voor problemen die er niet zijn en dit toch weten te verkopen, daar neem ik mijn petje voor af.
Nijogeth
vindt dit leuk