Problemen met E-bike Gazelle, fietszaak wil niet helpen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
HerrSchurz

Re: Problemen met E-bike Gazelle, fietszaak wil niet helpen

Ongelezen bericht door HerrSchurz »

Klopt, ik had alleen meer medewerking verwacht dmv omruilen voor nieuw exemplaar. Ik heb ervaringen met hifi apparatuur waarbij de leverancier een "vers" exemplaar inzet als vervanging voor een versterker die niet naar verwachting presteert (geluid dat af en toe, niet reproduceerbaar, wegvalt. Bijna identieke case dus). En dat er geen leenfiets aangeboden wordt als de fiets 3 - 4 weken voor reparatie weg moet is niet bepaald klantvriendelijk ... Dat zijn gemiste kansen en maken de zaak niet aanbevelingswaardig.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

HerrSchurz schreef:
11 mei 2022 13:47
En dat er geen leenfiets aangeboden wordt als de fiets 3 - 4 weken voor reparatie weg moet is niet bepaald klantvriendelijk ... Dat zijn gemiste kansen en maken de zaak niet aanbevelingswaardig.
Ik wil het niet voor de verkoper opnemen, maar dat er geen leenfiets komt hoeft niet zo gek te zijn. Het is maar de vraag of de verkoper überhaupt nog leenfietsen heeft of dat alles al is uitgegeven. Gezien ook de schaarste aan fietsen en de levertijden zullen er ook niet veel leenfietsen meer zijn.
Natuurlijk kan een verkoper een nieuwe fiets uit de winkel inzetten, maar hierdoor treed waardeverlies op. Bij garantie gevallen zou het nog een optie zijn, maar als er geen euvel te vinden is zal een verkoper ook geen extra en onnodige kosten willen maken.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

HerrSchurz schreef:
Klopt, ik had alleen meer medewerking verwacht dmv omruilen voor nieuw exemplaar. Ik heb ervaringen met hifi apparatuur waarbij de leverancier een "vers" exemplaar inzet als vervanging voor een versterker die niet naar verwachting presteert (geluid dat af en toe, niet reproduceerbaar, wegvalt. Bijna identieke case dus). En dat er geen leenfiets aangeboden wordt als de fiets 3 - 4 weken voor reparatie weg moet is niet bepaald klantvriendelijk ... Dat zijn gemiste kansen en maken de zaak niet aanbevelingswaardig.
Ik denk dat uw verwachtingen te hoog zijn. Zowel de leverancier van de fiets (de fietsenwinkel) als de producent (Gazelle) hebben de fiets onderzocht en het door U geconstateerde mankement niet kunnen vinden/reproduceren. Er is dan eigenlijk ook geen reden om de fiets te vervangen voor een nieuwe. Dat U bij een andere leverancier met een ander product een positieve ervaring gehad heeft is mooi, maar dat wordt ook wel coulance genoemd en coulance is geen recht maar een gunst en daar kunt U dus niet op terug vallen.
En een leenfiets moet ook maar aanwezig zijn. Mijn fietsen winkel heeft toevallig wel een aantal leen fietsen staan die ik kan lenen als ik mijn EBike (ook Gazelle trouwens) voor service daar breng. Dat is dan overigens wel een basic fiets en zeker geen vervanger voor mijn (luxe) EBike. Maar ik kan er wel mee thuiskomen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

HerrSchurz schreef:
Klopt, ik had alleen meer medewerking verwacht dmv omruilen voor nieuw exemplaar.
Dan ligt je verwachtingspatroon toch echt te hoog. Gezien de omstandigheden is dat niet realistisch. Bedenk ook dat er in de fietsenmarkt, anders dan (voorheen) in de hifi-markt, sprake is van zeer krappe marges. Jouw wens is gewoon onbetaalbaar.

Anderidee

Ongelezen bericht door Anderidee »

Je zou hier eens de vraag kunnen stellen of iemand dezelfde problemen heeft.
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 28790/last

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

E-bikes zitten vol met software, ik had al geopperd dat een software-update mogelijk het euvel kan verhelpen.
Ik zou navragen of de motorfabrikant (Gazelle maakt de motoren niet zelf en heeft daar dus net zo veel verstand van als jij en ik. Gazelle koopt die motoren van een ander bedrijf, Bosch waarschijnlijk).
"Gazelle kan niks vinden" zegt mij niks.

Gesloten