Als je Grutte Pier erbij haalt, weet dan dat die naar alle waarschijnlijkheid voor het grootste gedeelte vocht als huurling voor de hertog van Gelre, dus je zelfaangemeten geuzenmentaliteit lijkt wel wat schraal, want hij vocht dus voor wat toen het grootkapitaal/de elite was.Tiidmasine schreef: ↑04 aug 2022 02:33Wat mij nog even van het hart moet: ik krijg de indruk dat hier een flink aantal reaguurders netjes, zoals de overheid dat wou tijdens de corona toestanden het prettig vonden dat zij de opgelegde qr toegangscodes voor bepaalde zaken konden tonen. Dan komt nu een klein zinnetje off topic: Ik ben een wappie. Weten anderen waar ik sta in het hele beleid aangaande........ Dat is dus ook 1 van de redenen dat ik onder geen beding zo'n smartphone wil. Als in 2025 het 2G netwerk wordt opgeheven: jammer dan. Dan maar geen telefoon (met ingebouwde computer; of is het nu andersom) meer. Langzaam maar zeker wordt de burger in een hoek geduwd waar de overheid hem/haar wil hebben door z.g. gemak aan te bieden. Wie dat niet ziet (of misschien zelfs niet wil zien) gaat langzaam maar zeker slaaf van het systeem worden. Daar is jaren gelden eens een filmpje over gemaakt wat dit verschijnsel perfect illustreert. Moraal van dat filmpje is: wie geen leugens horen wil moet maar voelen: https://www.youtube.com/watch?v=uYavL8NBRO4&t=10sIk ben het volkomen eens met, wat ooit de stelling van de Friese Grutte Pier was: Liever dood dan slaaf !!
Maar goed, ik zou nog wat dieper die desinformatiefuik inzwemmen, want door simpelweg hier te posten, laat je weer wat digitale broodkruimels achter, waarmee de Facebooks en Googles van deze wereld, je alsnog volgen, ook al heb je daar geen accounts. (oa cookies die met users hier meekomen die wel klant bij ze zijn) Nog los van het feit dat je om dit te kunnen postem, het internet op moet, en je hele handel en wandel sowieso te volgen is.
Je staat te wachten op een station, op een trein die allang gepasseerd is. Sinds de jaren '80 komt elke burger in een 1e wereldland in minimaal 50 databases voor, ook jij ,en dat aantal databases groeit elke dag.