In mijn ervaring zal de zorgverlener te allen tijde de foutieve factuur eerst moeten terug draaien bij de verzekeraar. Het verrekenen van eigen risico en terug storten van het geld is daarna gewoon een volledig automatisch proces waar de verzekeraar geen omkijken naar heeft.
Maar ik weet ook dat apothekers vaak lastig kunnen zijn, voornamelijk de dorpse varianten. Het kan best wel zo zijn dat inderdaad het geld hebben terug gestort naar de verzekeraar en daarmee het volledige proces hebben verkloot. Dan nog is het aan de apotheker om dit op te lossen.
Maar ik weet ook dat apothekers vaak lastig kunnen zijn, voornamelijk de dorpse varianten. Het kan best wel zo zijn dat inderdaad het geld hebben terug gestort naar de verzekeraar en daarmee het volledige proces hebben verkloot. Dan nog is het aan de apotheker om dit op te lossen.
In mijn geval is het een stad, waar de apotheker zelf vandaan komt weet ik niet.
Vind het een vreemde man, maar goed momenteel vind ik wel meer van hem.
Hopelijk komt hier snel een oplossing voor dank je wel.
De apotheek crediteert dus naar de verzekeraar en de verzekeraar regelt het met de verzekerde.
Het vervelende is dat ze beiden zeggen dat ik bij de ander moet zijn, Unive zegt bij de apotheker, de apotheker zegt bij Unive.
Zij maken de fouten en ik mag er achteraan rennen.
Bedankt.
De apotheker zit fout, dat is duidelijk
Initieel wel, echter qua oplossing niet volgens het artikel. Die oplossing zal vanuit de verzekeraar moeten komen richting verzekerde. Als ik de posts van Reggie goed lees heeft de apotheker zijn werk daar gedaan en de verzekeraar op de hoogte gesteld van de fout en gecrediteerd.
De apotheek crediteert dus naar de verzekeraar en de verzekeraar regelt het met de verzekerde.
Toch raar dat als een apotheker dat niet mag volgens die link, dat ze ...( geen idee wie) dan niet ingrijpen.
Zo raar hoeft dat niet te zijn, er gebeuren constant zaken die eigenlijk niet mogen, maar waar nooit op ingegrepen wordt. Dit kan ook best zoiets zijn, zeker wanneer het normaal gemakkelijk wordt opgelost met een credit nota.
Initieel wel, echter qua oplossing niet volgens het artikel. Die oplossing zal vanuit de verzekeraar moeten komen richting verzekerde. Als ik de posts van Reggie goed lees heeft de apotheker zijn werk daar gedaan en de verzekeraar op de hoogte gesteld van de fout en gecrediteerd.
Ik had deze post over het hoofd gezien.
In feite heeft de apotheker deze ellende veroorzaakt.
Als je naar de winkel gaat betaal je ook niet voordat je iets op de band legt.
Dank je, ik kon het niet vinden dus heb toch de gok maar genomen weer met Unive te bellen. Kost je wel moeite om niet boos te worden, maar goed, deze keer had ik een aardige dame aan de lijn die meer dan een uur moeite voor mij heeft gedaan, maar helaas......we komen er niet uit. Volgens Unive was dit mijn eigen risico en dat terwijl ik niks ,maar dan ook niks daarvoor gehad heb.
Ik heb nu via hun mijn declaratie machtiging ingetrokken en heb ze ook laten weten dat ik het ga verrekenen met de eventueel komende declaraties.
Duidelijk zeggen ze wel bij de zorg verzekeraar dat de apotheker nooit, maar dan ook nooit mag declareren van dingen die de apotheek niet uit gegaan zijn. Maar goed daar gaat nog een klacht over naar die link die ik hier heb gehad.
Dank je, ik kon het niet vinden dus heb toch de gok maar genomen weer met Unive te bellen. Kost je wel moeite om niet boos te worden, maar goed, deze keer had ik een aardige dame aan de lijn die meer dan een uur moeite voor mij heeft gedaan, maar helaas......we komen er niet uit. Volgens Unive was dit mijn eigen risico en dat terwijl ik niks ,maar dan ook niks daarvoor gehad heb.
Ik heb nu via hun mijn declaratie machtiging ingetrokken en heb ze ook laten weten dat ik het ga verrekenen met de eventueel komende declaraties.
Duidelijk zeggen ze wel bij de zorg verzekeraar dat de apotheker nooit, maar dan ook nooit mag declareren van dingen die de apotheek niet uit gegaan zijn. Maar goed daar gaat nog een klacht over naar die link die ik hier heb gehad.
Zelf gaan verrekenen met komende declaraties lijkt me geen goed idee, dan komt u van de wal in de sloot.
Waarom wacht u niet even tot uw apotheker terug is?
Duidelijk zeggen ze wel bij de zorg verzekeraar dat de apotheker nooit, maar dan ook nooit mag declareren van dingen die de apotheek niet uit gegaan zijn. Maar goed daar gaat nog een klacht over naar die link die ik hier heb gehad.
Dit zegt mij dus dat de apotheker zijn factuur dus niet heeft terug gedraaid want ze hebben blijkbaar nog wel een declaratie in het systeem staan van hem.
Ik heb nu via hun mijn declaratie machtiging ingetrokken en heb ze ook laten weten dat ik het ga verrekenen met de eventueel komende declaraties.
Zelf gaan verrekenen met komende declaraties lijkt me geen goed idee, dan komt u van de wal in de sloot.
Waarom wacht u niet even tot uw apotheker terug is?
Dat is het beste advies voor Reggie. De rest levert slechts gedoe en ellende op.
Ik heb nu via hun mijn declaratie machtiging ingetrokken en heb ze ook laten weten dat ik het ga verrekenen met de eventueel komende declaraties.
Zelf gaan verrekenen met komende declaraties lijkt me geen goed idee, dan komt u van de wal in de sloot.
Waarom wacht u niet even tot uw apotheker terug is?
Dat is het beste advies voor Reggie. De rest levert slechts gedoe en ellende op.
Ik snap het, maar hoe krijg ik dan mijn geld terug?? het is 2 maanden geleden aangezien ik daar al zolang mee bezig ben.... Storneren zag ik kan niet meer. Ik laat het ze niet houden.
Bedankt allemaal trouwens, ik ben hier best wel boos over.
Ik snap het, maar hoe krijg ik dan mijn geld terug?? het is 2 maanden geleden aangezien ik daar al zolang mee bezig ben.... Storneren zag ik kan niet meer. Ik laat het ze niet houden.
Bedankt allemaal trouwens, ik ben hier best wel boos over.
Het is toch al allemaal uitgelegd wat u het beste kunt doen?