Pagina 2 van 6
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 15 sep 2022 11:40
door PGros
Lees:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/interne ... metqr.html
En andere telefoons worden helemaal niet uitgesloten. Je krijgt er alleen geen korting op.
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 15 sep 2022 12:43
door kweenie
Maar ook daar staat nergens dat je een mobiele telefoon zou MOETEN aanschaffen als ze in de toekomst de e.dentifier afschaffen. Andere banken die zijn overgestapt op identificeren met de mobiele telefoon bieden voor klanten zonder mobiele telefoon ook gewoon een alternatief. Ik zie niet waarom Abn Amro dat niet ook zou doen
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 15 sep 2022 13:12
door Moneyman
kweenie schreef: ↑15 sep 2022 12:43
Maar ook daar staat nergens dat je een mobiele telefoon zou MOETEN aanschaffen als ze in de toekomst de e.dentifier afschaffen.
Maar er staat wél expliciet dat de vervaging van de E.dentifier een app is - die je dus op je telefoon of tablet moet gebruiken. Nergens wordt gesproken over alternatieven voor degenen die geen app willen of kunnen gebruiken.
kweenie schreef: ↑15 sep 2022 12:43
Andere banken die zijn overgestapt op identificeren met de mobiele telefoon bieden voor klanten zonder mobiele telefoon ook gewoon een alternatief. Ik zie niet waarom Abn Amro dat niet ook zou doen
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar tot nu toe hult ABN zich hierover in stilzwijgen.
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 15 sep 2022 14:34
door kweenie
Moneyman schreef: ↑15 sep 2022 13:12
Maar er staat wél expliciet dat de vervaging van de E.dentifier een app is - die je dus op je telefoon of tablet moet gebruiken. Nergens wordt gesproken over alternatieven voor degenen die geen app willen of kunnen gebruiken.
In zie dat nergens expliciet staan. Maar wellicht kijk ik er overheen?
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 15 sep 2022 15:55
door Moneyman
kweenie schreef: ↑15 sep 2022 14:34
Moneyman schreef: ↑15 sep 2022 13:12
Maar er staat wél expliciet dat de vervaging van de E.dentifier een app is - die je dus op je telefoon of tablet moet gebruiken. Nergens wordt gesproken over alternatieven voor degenen die geen app willen of kunnen gebruiken.
In zie dat nergens expliciet staan. Maar wellicht kijk ik er overheen?
Op de hiervoor gelinkte pagina, waar jij op reageerde (
deze dus), is de openingskop als onderstaand. En de rest van de pagina gaat ook over niets anders dan de app.
Bankiert u graag op uw PC of laptop? Log vanaf nu in met uw telefoon: uw nieuwe e.dentifier! De ABN AMRO app heeft namelijk de nieuwste beveiliging. Bovendien ligt uw telefoon vaak in de buurt (of al in uw hand). U blijft dus gewoon Internet Bankieren zoals u gewend bent, alleen het inloggen is anders.
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 15 sep 2022 16:05
door de auditu
Aygulf schreef: ↑14 sep 2022 14:19
Waarom toch altijd met die "ouderen" aan komen zetten. Alsof dat een groep zielige, onmondige en hulpeloze wezens zijn. Iemand van bijv. 80 jaar heeft de hele ontwikkeling van internet, de pc, smartphone e.d. meegemaakt. En als iemand van die leeftijd daar geen benul van heeft dan is dat vanwege een geestelijk of lichamelijke handicap of, en dat is het meest voorkomend, geen zin/belangstelling of gemakzucht.
Het gaat wel ver om iemand die minder gevoel voor deze technieken heeft, meteen als geestelijk gehandicapt te betitelen.
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 15 sep 2022 16:11
door peter17111962
Ergens vindt ik dat TS hier wel een punt heeft. Bij de normale manier inloggen met de E dentifier kan gewoon worden ingelogd
zelfs zonder telefoon. Echter met de nieuwe manier wordt die E dentifier vervangen door een App op een telefoon.
Dus mensen die nu bellen met een type flintstone toestel omdat ze toch alleen maar bellen met dat ding. Die moeten dus
straks perse een smartphone hebben, anders kan er met hun laptop niet meer worden ingelogd bij hun bank.
Hier zie ik dus net als TS de logica niet van in.
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 15 sep 2022 16:25
door grun
Hophophop schreef: ↑14 sep 2022 11:18
Vooral de belofte dat ABN een deel van de kosten van een smartphone op zich zou nemen klinkt mij niet heel plausibel in de oren.
Mij ook niet op het eerste gezicht, maar het is wel waar.
https://www.abnamro.nl/nl/prive/interne ... hones.html
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 15 sep 2022 16:31
door Erthanax
Als ik een nieuwe versie heb geïnstalleerd van een besturingssysteem of van software die ik regelmatig gebruik, roep ik gedurende enkele dagen de Allerhoogste in niet mis te verstane bewoordingen aan, omdat bepaalde functies of mogelijkheden op een andere plek verstopt blijken zitten. Dat wordt nog wat als ik oud wordt
Toch begrijp ik ABN-AMRO wel. Steeds meer klanten gebruiken de app op hun smartphone, steeds minder een e.dentifier. Dan komt er een moment dat het gewoon te duur wordt om voor een klein en afnemend aantal klanten een apart systeem in de lucht te houden.
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 15 sep 2022 16:35
door angel1978
Dit is een algemene webshop van Samsung met korting, die verder niet verbonden is met ABN Amro
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 15 sep 2022 16:36
door Moneyman
angel1978 schreef: ↑15 sep 2022 16:35
Dit is een algemene webshop van Samsung met korting, die verder niet verbonden is met ABN Amro
Kijk nog eens op de al gelinkte pagina...
Wilt u online bankieren, maar heeft u geen smartphone?
Met de ABN AMRO app kunt u bankieren. Maar u kunt de app nu ook gebruiken om in te loggen in Internet Bankieren. Scan de QR-code met uw telefoon en bankier verder op uw PC of laptop. Heeft u geen (geschikte) smartphone? In samenwerking met Samsung bieden wij onze klanten tot wel 30% voordeel op Android smartphones.
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 15 sep 2022 16:39
door angel1978
Moneyman schreef: ↑15 sep 2022 16:36
angel1978 schreef: ↑15 sep 2022 16:35
Dit is een algemene webshop van Samsung met korting, die verder niet verbonden is met ABN Amro
Kijk nog eens op de al gelinkte pagina...
Wilt u online bankieren, maar heeft u geen smartphone?
Met de ABN AMRO app kunt u bankieren. Maar u kunt de app nu ook gebruiken om in te loggen in Internet Bankieren. Scan de QR-code met uw telefoon en bankier verder op uw PC of laptop. Heeft u geen (geschikte) smartphone? In samenwerking met Samsung bieden wij onze klanten tot wel 30% voordeel op Android smartphones.
Dat heb ik gedaan.. heb je ook al die pagina gevolgd en dan gekeken of je ook zonder die link op dezelfde pagina kan komen
En dan exact dezelfde mobiele telefoon met dezelfde korting kan bestellen zonder dat je via ABN komt en zonder dat je aangeeft klant te zijn bij ABN?
Oftewel, ABN geeft hier een korting weg waarvan ze zeggen dat zij die aanbieden in samenwerking met, maar eigenlijk kan iedereen die krijgen, ook klanten van een andere bank of zelfs geen enkele bank
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 15 sep 2022 19:08
door PGros
De link vanaf de ABN-AMRO bank werkt niet meer. Je moet bij Samsung nu inloggen! Actie voorbij?
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 15 sep 2022 19:27
door kweenie
Moneyman schreef: ↑15 sep 2022 15:55
Op de hiervoor gelinkte pagina, waar jij op reageerde (
deze dus), is de openingskop als onderstaand. En de rest van de pagina gaat ook over niets anders dan de app.
Bankiert u graag op uw PC of laptop? Log vanaf nu in met uw telefoon: uw nieuwe e.dentifier! De ABN AMRO app heeft namelijk de nieuwste beveiliging. Bovendien ligt uw telefoon vaak in de buurt (of al in uw hand). U blijft dus gewoon Internet Bankieren zoals u gewend bent, alleen het inloggen is anders.
En waar staat dan dat die e.dentifier vervangen gaat worden door de app? Ze zeggen alleen dat je je telefoon/app nu ook als e.dentifier kunt gebruiken. En dat dit bepaalde voordelen heeft.
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 15 sep 2022 19:31
door PGros
Op die pagina
In de toekomst nemen we afscheid van de e.dentifier. Terwijl het kastje steeds ouder wordt, kan de ABN AMRO app worden vernieuwd. We werken elke dag aan de veiligheid en verbeteringen. Zo kunnen we u regelmatig een nieuwe versie van de app aanbieden. Op die manier blijft u veilig inloggen, ook in de toekomst.
De e.dentifier zal niet direct verdwijnen. Wel vragen we u om het inloggen met de QR-code nu alvast te proberen. Dan kunt u er aan wennen en logt u straks met een gerust hart in via de ABN AMRO app.
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 15 sep 2022 20:36
door Moneyman
kweenie schreef: ↑15 sep 2022 19:27
En waar staat dan dat die e.dentifier vervangen gaat worden door de app? Ze zeggen alleen dat je je telefoon/app nu ook als e.dentifier kunt gebruiken. En dat dit bepaalde voordelen heeft.
Iets verder lezen
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 17 sep 2022 10:36
door kweenie
Moneyman schreef: ↑15 sep 2022 20:36
kweenie schreef: ↑15 sep 2022 19:27
En waar staat dan dat die e.dentifier vervangen gaat worden door de app? Ze zeggen alleen dat je je telefoon/app nu ook als e.dentifier kunt gebruiken. En dat dit bepaalde voordelen heeft.
Iets verder lezen
Daar staat alleen dat ze in de toekomst afscheid nemen van de e.dentifier. Niet dat iedereen dan verplicht over moet naar de app.
Vind ik een beetje vergelijkbaar met toen ing de papieren tan codes ging afschaffen. Die werden eerst opgevolgd door sms en daarna door de app. Maar dat betekent niet dat je zonder mobiel niet kunt bankieren bij ing. Want ze hebben gewoon een alternatief voor wie geen mobiel heeft.
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 18 sep 2022 08:33
door witte angora
angel1978 schreef: ↑15 sep 2022 16:39
Oftewel, ABN geeft hier een korting weg waarvan ze zeggen dat zij die aanbieden in samenwerking met, maar eigenlijk kan iedereen die krijgen, ook klanten van een andere bank of zelfs geen enkele bank
Klopt. Ik zag op de site iets van een cashback korting staan. Gisteren kwam ik diezelfde cash-back korting bij de MM tegen. Gewoon een gevalletje reclame dus.
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 13 dec 2022 18:26
door Eres
Een topic van september wordt nu op termijn werkelijkheid.
De ABN gaat haar klanten weldegelijk verplichten via een app in te loggen om te kunnen internet bankieren, ook via PC of laptop.
Logt u nog in met de e.dentifier?
4 onderwerpen die interessant voor u kunnen zijn
Citaat ABN
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte ………………….
Ziet u het niet zitten om te bankieren met de ABN AMRO app? U kunt dit gewoon blijven doen op uw pc of laptop. Wel heeft u in de toekomst de app nodig voor inloggen in Internet Bankieren. Hieronder leggen we uit waarom dit nodig is. Ook vertellen we u meer over de QR-code, de handigheid van een tablet en hoe de toekomst eruitziet.
Helaas wat ik hier wilde plaatsen wordt tegengehouden vanwege "auteursrecht"
Waar(om) beginnen met de ABN AMRO app?
Ook als u liever op uw pc of laptop bankiert, heeft u straks de ABN AMRO app nodig om in te loggen. U kunt de QR-code op het inlogscherm van Internet Bankieren namelijk alleen scannen met de app. Mobiel bankieren hoeft niet als u dat niet wilt. U heeft in ieder geval de app bij de hand als het wél nodig is.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Probeer dit maar op de site van de ABN te vinden.
Slechts de leuke verhaaltjes hoe goed, veilig en mooi het allemaal werkt.
Ik vind het onbegrijpelijk dat dit soort instellingen zoiets van de toezichthouders mogen invoeren en klanten die geen of verouderde toestellen hebben, hierdoor tot een aankoop van een nieuw toestel worden verplicht.
Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Geplaatst: 13 dec 2022 18:27
door Moneyman
Ben benieuwd hoe men dat gaat oplossen voor bewindvoerders en gemachtigden. Ik gebruik nu wel de E.dentifier, maar kan de app niet gebruiken (omdat de rekeninghouder zelf niet internet-bankiert).