Pagina 2 van 9

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 14 sep 2022 18:19
door NeoDutchio
ZeerPrivé schreef:
14 sep 2022 17:02
moederslink schreef:
14 sep 2022 16:56
Rentenier80 schreef:
14 sep 2022 11:23
Helaas kwam de bestelling op maandag binnen.
Mijn zusje was al op vakantie, 3 weken lang.
Waar werd de bestelling afgeleverd? Bij de buren ? In de brievenbus ? Pick-up point?
Dat zal bij de buren zijn afgeleverd.
Of door de brievenbus, of in een bezorgkluis aan huis, of er was iemand in huis die op de huisdieren of het huis paste, of een familielid was in het huis aanwezig omdat ze wisten dat er een pakje aankwam, enz.

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 14 sep 2022 18:52
door NeoDutchio
ZeerPrivé schreef:
14 sep 2022 18:26
NeoDutchio schreef:
14 sep 2022 18:19
ZeerPrivé schreef:
14 sep 2022 17:02


Dat zal bij de buren zijn afgeleverd.
Of door de brievenbus, of in een bezorgkluis aan huis, of er was iemand in huis die op de huisdieren of het huis paste, of een familielid was in het huis aanwezig omdat ze wisten dat er een pakje aankwam, enz.
Als je het niet erg vindt, lijkt mijn aanname heel wat reëler.
Door de brievenbus is net zo reëel. Maar we weten het pas als het gebeld is. Ook of de zus van TS toestemming heeft gegeven om het bij de buren af te leveren.

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 14 sep 2022 19:32
door PGros
Als de persoon een postnl app heeft, of een account, staat daar in dat bij niet thuis de voorkeur naar de buren gaat voor afgeven als er niets veranderd is. Dus dan zou ze hiermee toestemming hebben gegeven.
Heeft ze het wel veranderd zou het dus naar een postnl punt gaan of op een afgesproken plek komen.

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 14 sep 2022 20:21
door Rentenier80
Dak pakket is afgeleverd bij de buren mijn zus had daar geen toestemming voor gegeven.

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 14 sep 2022 20:38
door alfatrion
Heeft ze schriftelijk (mail, brief, fax, telegraaf, ect) de koop ontbonden? Zo niet, alsnog schriftelijk doen.

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 15 sep 2022 08:12
door zwaluw29
Je zusje had op vrijdag niet meer moeten bestellen Ze heeft het risico genomen dat het pakje mogelijk niet op zaterdag bezorgd zou worden.
Je zusje had in de app de bezorgdatum kunnen wijzigen toen duidelijk was dat zaterdag niet bezorgd werd.
Je zusje weet vast wel dat PostNL het pakje bij de buren aflevert als ze niet thuis is.
Daar hoeft zij geen toestemming voor de geven.
Je zusje heeft na de bezorging een mailtje gekregen dat het pakje bezorgd was bij de buren.
Ze had de buren kunnen vragen het pakje terug te sturen, omdat ze niet binnen 14 dagen terug zou zijn.
Of heeft ze 3 weken geen internet gehad op het vakantieadres?
Ze moet de rekening betalen en voortaan beter opletten als ze wat wil bestellen.
quote=alfatrion post_id=2901900 time=1663180733 user_id=34540]
Heeft ze schriftelijk (mail, brief, fax, telegraaf, ect) de koop ontbonden? Zo niet, alsnog schriftelijk doen.
[/quote]
Waarom moet ze de koop ontbinden?

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 15 sep 2022 08:18
door zwaluw29
zwaluw29 schreef:
15 sep 2022 08:12
Je zusje had op vrijdag niet meer moeten bestellen Ze heeft het risico genomen dat het pakje mogelijk niet op zaterdag bezorgd zou worden.
Je zusje had in de app de bezorgdatum kunnen wijzigen toen duidelijk was dat zaterdag niet bezorgd werd.
Je zusje weet vast wel dat PostNL het pakje bij de buren aflevert als ze niet thuis is.
Daar hoeft zij geen toestemming voor de geven.
Je zusje heeft na de bezorging een mailtje gekregen dat het pakje bezorgd was bij de buren.
Ze had de buren kunnen vragen het pakje terug te sturen, omdat ze niet binnen 14 dagen terug zou zijn.
Of heeft ze 3 weken geen internet gehad op het vakantieadres?
Ze moet de rekening betalen en voortaan beter opletten als ze wat wil bestellen.

Alfatrion, wat is de reden dat ze na de herroepingstermijn de koop kan ontbinden?
Er mankeerde niets aan de kleertjes.

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 15 sep 2022 09:37
door zwaluw29
-

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 15 sep 2022 09:42
door Moneyman
zwaluw29 schreef:
15 sep 2022 08:18
Alfatrion, wat is de reden dat ze na de herroepingstermijn de koop kan ontbinden? Er mankeerde niets aan de kleertjes.
Dat staat letterlijk in de eerdere reactie(s) van Alfatrion. Om te herroepen hoeft er ook niets te mankeren aan de kleren.
PGros schreef:
14 sep 2022 19:32
Als de persoon een postnl app heeft, of een account, staat daar in dat bij niet thuis de voorkeur naar de buren gaat voor afgeven als er niets veranderd is. Dus dan zou ze hiermee toestemming hebben gegeven.
Dat zijn veel te grote stappen. Zelfs als iemand de app wel heeft, betekent ergens niet op reageren niet dat je ergens toestemming voor geeft. Gelukkig ligt het punt dat niets doen betekent dat je wel iets doet (namelijk: een keuze maken) al lang achter ons.
breien schreef:
15 sep 2022 08:49
Als buurvrouw wacht ik echt geen drie weken totdat ik het pakketje eindelijk bij de rechtmatige eigenaar kan afleveren. Voor die tijd gaat het retour.
Dan is het veel logischer om het pakketje om te beginnen al niet aan te nemen. Van de buren waarvoor je pakketjes aanneemt, weet je meestal wel of ze op vakantie zijn, lijkt mij. Waarom zou jij de moeite doen om een aangenomen pakketje terug te gaan brengen, terwijl je het ook in je gang kan laten staan?

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 15 sep 2022 10:11
door Onkruid71
fonsflons schreef:
15 sep 2022 10:00
Dit is een mooi voorbeeld van hoe in de moderne snelle maatschappij mis kan gaan.

De winkel doet een toezegging die niet gegarandeerd kan worden. Voor 23.59 besteld is volgende dag bezorgt. De reden is duidelijk, het trekt klanten over de streep en als meer dan 50% ook daadwerkelijk de volgende dag bezorgt wordt zijn de voordelen groter dan de nadelen. De andere reden is dat klanten dit tegenwoordig ook normaal vinden (hallo ik vandaag iets besteld en waarom is dat gisteren niet afgeleverd????)

De klant denkt nog even snel een dag voor vertrek vanalles te bestellen en als dat niet 100% correct verloopt dit weken later wel even te regelen.

Wie is hier nu fout? De verwende klant, de graag verkopende shop of beiden?

Ik sta er soms verbaasd van dat dit tegenwoordig allemaal normaal is. Hoe sneller en beter alles gaat hoe meer er geklaagd wordt lijkt wel.
De verkopende shop, want die geeft het aan op de website. Want deze problemen met leveringen zijn niet van gisteren.
Dus ze hebben tijd gehad om het aan te passen.

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 15 sep 2022 10:28
door HandigeHarrie
Waarschijnlijk bedoel je: .... die vinden het niet meer DAN normaal dat als je vandaag iets besteld, het morgen wordt afgeleverd ....

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 15 sep 2022 10:45
door NeoDutchio
Onkruid71 schreef:
15 sep 2022 10:11
De verkopende shop, want die geeft het aan op de website. Want deze problemen met leveringen zijn niet van gisteren.
Dus ze hebben tijd gehad om het aan te passen.
En wat als het wel op zaterdag afgeleverd was? Bezorgingen gebeuren van 8:00 tot 22:00u. Je kan geluk hebben dat je in de ochtend je bestelling krijgt, dan had het die middag nog terug gestuurd kunnen worden. Maar komt het later binnen en op maandag ben je al op vakantie, wanneer had de zus van TS het dan willen terug sturen?
Alleen in de meest gunstige omstandigheid kon het nog tijdig terug. Daarmee neem je als klant zelf het risico.

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 15 sep 2022 10:57
door Onkruid71
NeoDutchio schreef:
15 sep 2022 10:45
Onkruid71 schreef:
15 sep 2022 10:11
De verkopende shop, want die geeft het aan op de website. Want deze problemen met leveringen zijn niet van gisteren.
Dus ze hebben tijd gehad om het aan te passen.
En wat als het wel op zaterdag afgeleverd was? Bezorgingen gebeuren van 8:00 tot 22:00u. Je kan geluk hebben dat je in de ochtend je bestelling krijgt, dan had het die middag nog terug gestuurd kunnen worden. Maar komt het later binnen en op maandag ben je al op vakantie, wanneer had de zus van TS het dan willen terug sturen?
Alleen in de meest gunstige omstandigheid kon het nog tijdig terug. Daarmee neem je als klant zelf het risico.
Dat heb je ook gelijk in,

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 15 sep 2022 11:12
door PGros
Of ze zet het zondag klaar en zegt tegen zus: doe jij deze morgen even op de post?

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 15 sep 2022 11:26
door PGros
Moneyman schreef:
15 sep 2022 09:42
PGros schreef:
14 sep 2022 19:32
Als de persoon een postnl app heeft, of een account, staat daar in dat bij niet thuis de voorkeur naar de buren gaat voor afgeven als er niets veranderd is. Dus dan zou ze hiermee toestemming hebben gegeven.
Dat zijn veel te grote stappen. Zelfs als iemand de app wel heeft, betekent ergens niet op reageren niet dat je ergens toestemming voor geeft. Gelukkig ligt het punt dat niets doen betekent dat je wel iets doet (namelijk: een keuze maken) al lang achter ons.
Dan hou ik het op stilzwijgende toestemming omdat het al heel lang is dat postnl bij de buren bezorgd. Als het al 1x eerder is gebeurd en je niet gereageerd hebt dan vind je het dus goed.
En ik neem aan dat het wel eens gebeurd is alhoewel ze misschien altijd thuis was de vorige keren.
En zelfs als het nooit gebeurt is weet je toch dat postnl bij de buren aflevert en wil je dat niet moet je actie ondernemen.
En toen ze zaterdag niets gekregen had wist ze ook dat het op maandag zou komen als ze niet thuis was. En dan bedenk je even wat er met het pakket gebeurt. Doe je dat niet dan zit je dus gewoon met de kleren omdat je niet op tijd terug stuurt. Ik heb geen medelijden met haar en vind ook niet dat er uitvluchten gezocht moeten worden.

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 15 sep 2022 11:47
door Moneyman
PGros schreef:
15 sep 2022 11:26
Moneyman schreef:
15 sep 2022 09:42
PGros schreef:
14 sep 2022 19:32
Als de persoon een postnl app heeft, of een account, staat daar in dat bij niet thuis de voorkeur naar de buren gaat voor afgeven als er niets veranderd is. Dus dan zou ze hiermee toestemming hebben gegeven.
Dat zijn veel te grote stappen. Zelfs als iemand de app wel heeft, betekent ergens niet op reageren niet dat je ergens toestemming voor geeft. Gelukkig ligt het punt dat niets doen betekent dat je wel iets doet (namelijk: een keuze maken) al lang achter ons.
Dan hou ik het op stilzwijgende toestemming...
Da's prima als persoonlijke mening, maar niet meer dan dat. Juridisch snijdt het totaal geen hout.

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 15 sep 2022 11:47
door Rentenier80
Mijn zusje gaat naar het JL.
Ik denk dat het verstandiger is om haar verlies te nemen.
Of denken jullie dat het het waard is om een rechtszaak te beginnen voor kleding TWV 116E?

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 15 sep 2022 11:49
door Moneyman
Ik zou in ieder geval een stevige brief sturen. JE verlies nemen kan altijd nog.

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 15 sep 2022 12:13
door NeoDutchio
PGros schreef:
15 sep 2022 11:12
Of ze zet het zondag klaar en zegt tegen zus: doe jij deze morgen even op de post?
Als je zus, in het gunstige geval, in de buurt woont. Mijn zus zal echt niet bijna 2 uur rijden om hier een pakje op te halen.

Re: Probleem met retour

Geplaatst: 15 sep 2022 12:22
door kuklos
Rentenier80 schreef:
15 sep 2022 11:47
Of denken jullie dat het het waard is om een rechtszaak te beginnen voor kleding TWV 116E?
Dat kan alleen je zusje bepalen. Mijn ervaring met rechtszaken is dat de uitkomst nooit gegarandeerd is, en dat je bij verlies veroordeeld kan worden om de proceskosten te betalen. Dus in het ergste geval zit je zusje met nog hogere kosten.

Ik zou inderdaad ook mijn verlies nemen en de kleding proberen door te verkopen op een marktplaats of een vinted.