Pagina 2 van 4
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 17:41
door NeoDutchio
Edith_4 schreef: ↑16 nov 2022 17:06
Zoals gezegd : ook op internet schrijft Swiss Sense niets over vacuum maken en langdurig opgerold zijn van matrassen die in alle info plat getoond worden.
Als je dan twee keer naar de winkel gaat heb je voldaan aan onderzoeksplicht.
Het belang van lucht en zorgvuldigheid blijkt dat iIn de koopovereenkomst notabene wèl staat dat de consument de matras regelmatig moet opschudden en keren.
De verkoper dient te vermelden dat hijzelf die matras vacuum maakt en langdurig opgerold laat.
Toen ik een bank kocht bij Ikea kreeg ik ook een bouwpakket mee. Had ik dan ook moeten klagen dat er in de showroom een gemonteerde bank stond en ik deze niet meekreeg?
En ja, matrassen moet je regelmatig keren, maar dat heeft niets te maken met hoe het verpakt is. De verkoper is dan weer niet verplicht om aan te geven hoe dat zijn koopwaar opgeslagen word.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 18:21
door Moneyman
Edith_4 schreef: ↑16 nov 2022 17:06
Zoals gezegd :
Met dezelfde standpunten te herhalen zonder die te concretiseren wordt je punt niet sterker.
Vraag: wat wil je nu?
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 18:28
door Edith_4
.
Verkoper heeft verzuimd in het kader van informatieplicht VOORAF te melden dat de matras in fabriek vacuum gemaakt en opgerold verpakt is.
Klacht is door medewerker Mirella van Swiss sense achteraf erkend en dat dit uitgezakte en schuine zijkanten veroorzaakt.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 18:30
door NeoDutchio
Edith_4 schreef: ↑16 nov 2022 18:28
.
Verkoper heeft verzuimd in het kader van informatieplicht VOORAF te melden dat de matras in fabriek vacuum gemaakt en opgerold verpakt is.
Klacht is door medewerker Mirella van Swiss sense achteraf erkend en dat dit uitgezakte en schuine zijkanten veroorzaakt.
Als dat bij u het geval is zou u recht kunnen hebben op een nieuw matras. Waarschijnlijk kosten een paar klachten minder dan de extra opslag en transportkosten.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 18:30
door Lady1234
Edith_4 schreef: ↑16 nov 2022 18:28
.
Verkoper heeft verzuimd in het kader van informatieplicht VOORAF te melden dat de matras in fabriek vacuum gemaakt en opgerold verpakt is.
Klacht is door medewerker Mirella van Swiss sense achteraf erkend en dat dit uitgezakte en schuine zijkanten veroorzaakt.
Wat een gekkigheid.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 18:33
door juliomariner
Volgens mij is het verhaaltje van dat plat oprollen en vacuumzuigen slecht is voor een matras een slecht verkoopverhaaltje van de concurrent. Dit wordt bij bijna alle matrassen gedaan.
Ik heb het vermoeden dat Edith bij die concurrent werkt.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 18:58
door Edith_4
juliomariner schreef: ↑16 nov 2022 18:33
Volgens mij is het verhaaltje van dat plat oprollen en vacuumzuigen slecht is voor een matras een slecht verkoopverhaaltje van de concurrent. Dit wordt bij bijna alle matrassen gedaan.
Ik heb het vermoeden dat Edith bij die concurrent werkt.
Dan had ik een matras bij mijn eigen winkel gekocht, maar….jij werkt zeker bij Swiss Sense
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 19:04
door Edith_4
Lady1234 schreef: ↑16 nov 2022 18:30
Edith_4 schreef: ↑16 nov 2022 18:28
.
Verkoper heeft verzuimd in het kader van informatieplicht VOORAF te melden dat de matras in fabriek vacuum gemaakt en opgerold verpakt is.
Klacht is door medewerker Mirella van Swiss sense achteraf erkend en dat dit uitgezakte en schuine zijkanten veroorzaakt.
Wat een gekkigheid.
Zeker omdat Swiss Sense schrijft dat het door hun veroorzaakte probleem er door mij uitgeschud moet worden
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 19:27
door Edith_4
NeoDutchio schreef: ↑16 nov 2022 17:41
Edith_4 schreef: ↑16 nov 2022 17:06
Zoals gezegd : ook op internet schrijft Swiss Sense niets over vacuum maken en langdurig opgerold zijn van matrassen die in alle info plat getoond worden.
Als je dan twee keer naar de winkel gaat heb je voldaan aan onderzoeksplicht.
Het belang van lucht en zorgvuldigheid blijkt dat iIn de koopovereenkomst notabene wèl staat dat de consument de matras regelmatig moet opschudden en keren.
De verkoper dient te vermelden dat hijzelf die matras vacuum maakt en langdurig opgerold laat.
Toen ik een bank kocht bij Ikea kreeg ik ook een bouwpakket mee. Had ik dan ook moeten klagen dat er in de showroom een gemonteerde bank stond en ik deze niet meekreeg?
En ja, matrassen moet je regelmatig keren, maar dat heeft niets te maken met hoe het verpakt is. De verkoper is dan weer niet verplicht om aan te geven hoe dat zijn koopwaar opgeslagen word.
Ik heb niks gekocht bij Ikea
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 20:05
door juliomariner
Blijft het feit dat een vacuüm gezogen opgerolde matras slecht is. Totale stierepoep.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 20:19
door Jablan
Echt? We gebruiken ze in de verhuur en nooit klachten - alle gasten zeggen, dat ze heel goed hebben geslapen op de matrassen, die opgerold uit de winkel kwamen. Het is ongeveer wat Lady eerder heeft geschreven: je moet ze niet direct gebruiken, eerst 24 uur de tijd geven in de goede vorm te komen.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 20:27
door xflorisx
Als de nadelen echt slecht zijn zouden ze niet opgerold verkocht worden. Zo heb ik 2x zo'n opgerolde topper gekocht en beide nog in gebruik. Geen klachten dat ze slecht zijn. Wel koudschuimtypes.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 21:20
door Edith_4
Jablan schreef: ↑16 nov 2022 20:19
Echt? We gebruiken ze in de verhuur en nooit klachten - alle gasten zeggen, dat ze heel goed hebben geslapen op de matrassen, die opgerold uit de winkel kwamen. Het is ongeveer wat Lady eerder heeft geschreven: je moet ze niet direct gebruiken, eerst 24 uur de tijd geven in de goede vorm te komen.
Swiss Sense schrijft nergens iets over de eerste 24 uur niet gebruiken om in goede vorm te komen !
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 21:43
door juliomariner
Dat staat volgens mij op elke beschrijving die bij de matras meeverpakt zijn. Zelfs de goedkoopste Aldi matras heeft dat (die liggen trouwens prima)
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 21:48
door Edith_4
juliomariner schreef: ↑16 nov 2022 21:43
Dat staat volgens mij op elke beschrijving die bij de matras meeverpakt zijn. Zelfs de goedkoopste Aldi matras heeft dat (die liggen trouwens prima)
De Aldimatras ligt inderdaad opgerold in de winkel
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 21:51
door juliomariner
En die bevalt me 10 keer beter dan de duurdere. De Aldi matras komt trouwens gewoon uit een fabriek in Duitsland die ook a merk matrassen maakt.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 17 nov 2022 08:38
door Edith_4
juliomariner schreef: ↑16 nov 2022 21:51
En die bevalt me 10 keer beter dan de duurdere. De Aldi matras komt trouwens gewoon uit een fabriek in Duitsland die ook a merk matrassen maakt.
Als ik een vacuum verpakte, opgerolde matras had gewild, had ik er wel één bij Aldi gekocht!
Aldi informeert de consument dat de matrassen vacuum verpakt en opgerold zijn
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 17 nov 2022 08:43
door J. Deltoer
Dus Aldi doet dat netjes. Swiss Sense daarentegen niet. En voor de prijs die betaald wordt voor zo'n duur matras mag je er natuurlijk vanuit gaan dat ook aan transport uiterste zorgvuldigheid wordt besteed.
Als ik bij de mac een hamburger haal krijg ik plastic bord en bestek. Nergens op de site van de Librije in Zwolle staat welk bestek je in hun restaurant krijgt, maar wie verwacht daar wegwerp?
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 17 nov 2022 09:03
door juliomariner
Ik zie geen enkel argument waarom Swiss Sence dat zou moeten aangeven.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 17 nov 2022 09:21
door Moneyman
Edith_4 schreef: ↑16 nov 2022 17:06
Als je dan twee keer naar de winkel gaat heb je voldaan aan onderzoeksplicht.
Da's natuurlijk niet waar. Aan "naar de winkel gaan" heb je niets. De vraag is wat je daar gedaan hebt. En als de manier van verpakken voor jou zó belangrijk is dat je een zeer gebruikelijke verpakkingswijze niet wilt, wat op zich prima is, dan moet je daar dus naar vragen dát is onderzoek doen - naar de winkel gaan en je mond houden niet.
Edith_4 schreef: ↑16 nov 2022 17:06
De verkoper dient te vermelden dat hijzelf die matras vacuum maakt en langdurig opgerold laat.
Je blijft dit maar roepen, maar het is nog steeds niets meer dan jouw mening. Als je spreekt over "moeten" en "plichten" en "dienen", en dus stelt dat het een verplichting is, dan moet die verplichting ergens op gebaseerd zijn. De vraag blijft: waarop dan?
Wat ook opvalt, is dat je geen antwoord geeft op vragen die je verder zouden kunnen helpen, maar slechts blijft hangen in je eigen mening.
Moneyman schreef: ↑16 nov 2022 15:42
En wat is het probleem?
Moneyman schreef: ↑16 nov 2022 18:21
Vraag: wat wil je nu?