Ik had gisteren een telefonisch gesprek met mijn specialist. Even gekeken, duurde 2 minuten. Geen idee van de kosten, maar zij heeft voordien met twee andere specialisten en ook nog een ander ziekenhuis over de voor te nemen behandeling gesproken. Zit allemaal in de DBC. En hoe hoog die is, kan mij ook niet schelen.
Misschien de volgende keer gewoon de tijd vol praten waar je voor betaald. Gewoon wat vragen stellen, tot de tijd op is.
En hoeveel tijd is dat dan volgens u? Ze bellen niet voor een kletspraatje.
Eerst gewoon ff uitzoeken hoeveel tijd je voor dat geld krijgt, en als je dan gewoon medische vragen stelt die betrekking hebben op jezelf is geen kletspraatje meer.
Misschien de volgende keer gewoon de tijd vol praten waar je voor betaald. Gewoon wat vragen stellen, tot de tijd op is.
En hoeveel tijd is dat dan volgens u? Ze bellen niet voor een kletspraatje.
Eerst gewoon ff uitzoeken hoeveel tijd je voor dat geld krijgt, en als je dan gewoon medische vragen stelt die betrekking hebben op jezelf is geen kletspraatje meer.
Als er een uur nodig is, krijg je dat ook voor hetzelfde geld. Gewoon onzin wat u schrijft.
Misschien de volgende keer gewoon de tijd vol praten waar je voor betaald. Gewoon wat vragen stellen, tot de tijd op is.
En hoeveel tijd is dat dan volgens u? Ze bellen niet voor een kletspraatje.
Eerst gewoon ff uitzoeken hoeveel tijd je voor dat geld krijgt, en als je dan gewoon medische vragen stelt die betrekking hebben op jezelf is geen kletspraatje meer.
Maar als patiënt weet je niet wanneer de teller is gaan lopen en wanneer de arts al werkzaamheden gedaan heeft buiten het belletje om.
Eerst gewoon ff uitzoeken hoeveel tijd je voor dat geld krijgt, en als je dan gewoon medische vragen stelt die betrekking hebben op jezelf is geen kletspraatje meer.
Eerst gewoon ff uitzoeken hoeveel tijd je voor dat geld krijgt, en als je dan gewoon medische vragen stelt die betrekking hebben op jezelf is geen kletspraatje meer.
Misschien de volgende keer gewoon de tijd vol praten waar je voor betaald. Gewoon wat vragen stellen, tot de tijd op is.
En hoeveel tijd is dat dan volgens u? Ze bellen niet voor een kletspraatje.
Eerst gewoon ff uitzoeken hoeveel tijd je voor dat geld krijgt, en als je dan gewoon medische vragen stelt die betrekking hebben op jezelf is geen kletspraatje meer.
Ik vraag bij aanvang van het gesprek hoeveel tijd hij heeft gereserveerd voor het consult en zet dan gewoon mijn kookwekker aan.
Laten we de volgende keer gewoon 20 euro per minuut rekenen en niet dit bedrag per consult. Dan weet die dokter het gesprek misschien wel tot een kwartier te rekken. Is TS 300 euro kwijt en kan er over dat bedrag geklaagd worden.
Misschien de volgende keer gewoon de tijd vol praten waar je voor betaald. Gewoon wat vragen stellen, tot de tijd op is.
Waarom zou je in hemelsnaam een specialist langer willen bezighouden dan nodig, die mensen kunnen hun tijd wel beter besteden dan vragen beantwoorden omdat iemand zijn tijd wil volpraten....
Waarom zou je niet serieuze vragen aan een specialist mogen stellen in een tijd waar je voor betaald, ik kan genoeg vragen bedenken, en dan zijn ze serieus.
Komt een beetje vreemd over, je betaald me wel maar ik heb nog serieuzere dingen te doen.
Het zal per geval verschillen, maar ik heb genoeg vragen elke keer.
En nee dat heeft niks te maken met ze moeten meer doen.
Normaal gesproken heb je een consult bij een specialist in het ziekenhuis. Als er dan verdere onderzoeken moeten plaatsvinden of tests, volgen die, daarna kan de specialist bellen over de uitslagen en de verdere gang van zaken. Zo nodig worden verdere afspraken gepland.
Mensen snappen het systeem van de DBC’s nog steeds niet.
Daar zit wel de crux ja. Zou je kunnen zeggen dat dat (ook) komt omdat vooral negatieve dingen opvallen? Zoals dit: op zich niet zo gek dat je denkt 'telefoontje van 1 minuut en dan bijna 200 euro betalen, dat is nogal'. Terwijl er ongetwijfeld (ook voor de patiënt) voordelen aan dat DBC systeem zitten, maar die vallen dan niet op. Zou dat kunnen?
Deze vaste tarieven per handeling zijn al heel oud. In het verleden kostte een telefoon aansluiting Fl 200,=. Soms was dat een draadje aansluiten in een kast, maar bij een collega van mij moest het trottoir van een gracht in het centrum van Alkmaar een week lang open, ook voor Fl 200,=.
Laten we de volgende keer gewoon 20 euro per minuut rekenen en niet dit bedrag per consult. Dan weet die dokter het gesprek misschien wel tot een kwartier te rekken. Is TS 300 euro kwijt en kan er over dat bedrag geklaagd worden.
En wat denk je dat de administratiekosten zijn het op de minuut bijhouden van de tijd? En hoeveel seconden computertijd van het ziekenhuis hij hiervoor verbruikt en hoeveel verlichting en verwarming enz. enz. Dat zou nog eens een mooie stijging van de zorgkosten opleveren...