L.S.
N.A.V. Uw bericht het volgende:
Wij ( ZEG NEE TEGEN NUON) zijn een werkgroepuit Almere, die na ontvangst van de jaarafrekening van de NUON, eind november, geschrokken van de hoogte van deze afrekening.
Om de reacties van andere mensen te peilen, zijn we in eerste instantie informele gesprekken met buurtgenoten in Almere,Waterwijk aangegaan.
Deze reacties waren schrikbarend en overweldigend, daar bleek dat de nota’s die tot dusverre ontvangen waren zo hoog waren, dat dit bij deze ontvangers vele vragen en emoties opriep.
Aan de hand van deze gegevens hebben wij op eigen initiatief 700 mailings verspreid in een deel van de Waterwijk, om zodoende een nog beter beeld te krijgen van wat er op dit gebied momenteel speelt.
Wederom heeft dit tot vele reacties geleid, waardoor de problematiek en de ernst van de situatie voor ons nog duidelijker is geworden. We hebben o.a. het volgende kunnen constateren:
De afrekeningen dit jaar zijn, in verhouding tot vorige jaren explosief gestegen.
De contacten die mensen mensen met het servicecenter van Nuon hebben gehad, hebben niet tot verklarende en bevredigende antwoorden op hun vragen geleid.
Mensen hebben behoefte aan een steunpunt waar hun vragen serieus worden genomen, daar ze zich individueel machteloos voelen.
Kortom, er wordt positief op dit initiatief gereageerd, en daarom willen wij ons als werkgroep sterk maken voor iedereen die klant is van NUON, en een aanspreekpunt nodig heeft die fungeert als tussenpersoon tussen klant en NUON.Afgelopen week zijn we voornamelijk bezig geweest met het inventariseren van gegevens van mensen die schriftelijk, persoonlijk of via e-mail hebben gereageerd op onze oproep. Onze dank voor het geschonken vertrouwen, want met Uw informatie kunnen we kunnen aantonen dat er het afgelopen jaar een onverklaarbare toename is te constateren m.b.t. verbruik van warmte, water en/ of elektriciteit !
Door toedoen van Dhr. Heiner, is er daarom op 01-12-2004 een vergadering belegd waarbij Dhr. Heiner, Dhr. Vink (boekhoudkundige en afgevaardige van stedenwijk), Dhr. Crabbendam ( Manager Regio Midden van NUON) en wij aanwezig waren.
In goede sfeer is er gepraat over de feiten, zoals ze er nu liggen:
NUON erkent en heeft gesignaleerd dat het verbruik op diverse terreinen explosief is gestegen
Er zal een intern (administratief) onderzoek opgestart worden binnen de NUON.
Alle reactie die bij ons zijn binnengekomen zullen individueel bekeken en onderzocht worden. Verder zullen de gebieden waar deze klachten vandaan komen onder de loep genomen worden.
Nuon gaat zich intern beraden om een service aan klanten te gaan bieden om de eerste onrust die is ontstaan, op te vangen.
Nuon adviseert klanten het volgende:
Trek de automatische incasso van het eenmalig te betalen bedrag in, zodat dit niet wordt afgeschreven wordt!
Het reeds betaalde eenmalige bedrag terugvorderen via de bank!
Er is door Nuon toegezegd dat, indien U bovenstaande adviezen uitvoert, er geen dreigingen van afsluiting, aanmaningen etc. zullen volgen, totdat er een grondig onderzoek heeft plaatsgevonden!
Indien later zal blijken dat er toch tot betaling zal worden moeten overgegaan, zal Nuon uit coulant zijn, en een betalingregeling met U treffen.
We hopen U op dit moment voldoende te hebben geïnformeerd, over de actuele stand van zaken. Reageren kan op onze site:
http://ligthart.nu/nuon/index.html