Dat denk je, in werkelijkheid verschilt het per project.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwbouw project, huis opschuiven?
Re: Nieuwbouw project, huis opschuiven?
Tuurlijk niet. Er is heir geen sprake van een inschrijving (dan is er meer vrijblijvendheid), er is hier sprake van een koopovereenkomst. Dat betekent dus dat exact vastgelegd is over welk perceel het gaat.
En uiteraard negeer je het deel van mijn reactie wat naar de OP verwijst, waaruit eveneens duidelijk wordt dat het hier duidelijk is over welk perceel de koop gaat.
Omdat het perceel in dit stadium niet zaligmakend is - het gaat erom wie bij het kadaster als grondeigenaar is opgevoerd.
Nee, daar gaat het natuurlijk juist helemaal niet om. TS is uiteraard nog lang geen grondeigenaar, maar heeft juist een koopovereenkomst gesloten om dat op termijn te worden.
In deze context (en eigenlijk iedere context rondom nieuwbouwprojecten) gaat het om 70% verkocht. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een andere percentage gezien. De verplichting tot daadwerkelijk bouwen is er pas als de ontwikkelaar 70% heeft verkocht. Minder mag ook, maar dat is dan het risico voor de ontwikkelaar.
MV1983, het is zoals al eerder aangegeven: als de VEH zegt dat het kan, dan is aanvechten vrijwel zeker zinloos.
U moet inderdaad de afweging maken: Wil ik dit huis, maar dan op een ander kavel?
U moet er wel rekening mee houden dat "uw huidige kavel" misschien in de nabije toekomst toch nog bebouwd gaat worden. Zou u daar heel chagrijnig van worden? Dan is het misschien verstandiger om een ander huis te zoeken.
U moet inderdaad de afweging maken: Wil ik dit huis, maar dan op een ander kavel?
U moet er wel rekening mee houden dat "uw huidige kavel" misschien in de nabije toekomst toch nog bebouwd gaat worden. Zou u daar heel chagrijnig van worden? Dan is het misschien verstandiger om een ander huis te zoeken.
Ts schijft in de openings post " 70% van de woningen is nog niet verkocht" dus is maar 30% verkocht.. dan is het niet raar als ze om mensen tegemoed te komen toch een blok willen bouwenrwolters schreef: ↑15 nov 2022 19:08
In deze context (en eigenlijk iedere context rondom nieuwbouwprojecten) gaat het om 70% verkocht. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een andere percentage gezien. De verplichting tot daadwerkelijk bouwen is er pas als de ontwikkelaar 70% heeft verkocht. Minder mag ook, maar dat is dan het risico voor de ontwikkelaar.
Die tekst van TS is ook uitlegbaar als "de ondergrens van 70% verkochte woningen is nog niet gehaald", en dat is -gezien wat gangbaar is- ook een logischer uitleg.Kokka1 schreef: ↑16 nov 2022 12:03Ts schijft in de openings post " 70% van de woningen is nog niet verkocht" dus is maar 30% verkocht..rwolters schreef: ↑15 nov 2022 19:08In deze context (en eigenlijk iedere context rondom nieuwbouwprojecten) gaat het om 70% verkocht. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een andere percentage gezien. De verplichting tot daadwerkelijk bouwen is er pas als de ontwikkelaar 70% heeft verkocht. Minder mag ook, maar dat is dan het risico voor de ontwikkelaar.
16again
vindt dit leuk