J. Deltoer schreef: ↑31 dec 2022 17:29
Nee, Mediamarkt mag verwachten dat TS het produkt afgeeft aan iemand van of in opdracht van mediamarkt die het bij TS komt ophalen.
Fyte schreef: ↑01 jan 2023 22:52
Jij zegt dat de mediamarkt iemand moet sturen om het pakketje bij TS op te halen, waar basseer jij dat op?
Nee, dat standpunt heeft Deltoer niet ingenomen. Deltoer geeft slechts aan dat TS het product moet afgeven ALS mediamarkt het product komt ophalen. Voor dat standpunt is reeds verwezen naar artikel 6:203 BW.
Zoals ik zie zijn er twee van je standpunten die een veel steviger onderbouwing vereisen. Als eerste, dat een overeenkomst een rechtsgrond geeft voor alles. Pen besteld en laptop gekregen? De verkoper mag de laptop niet terug eisen, omdat er een overeenkomst is. Vijf honderd euro betaald in plaatst van vijftig euro? De koper mag de vier honderd en vijftig euro niet terug eisen, want er is een overeenkomst. En als laatste, dat de koper het product naar het postkantoor moet brengen.
Je maakt steeds veel te grote stappen. Deltoer geeft al aan dat TS het product moet afgeven, als Mediamarkt het komt ophalen, en jij maakt daarvan dat Deltoer zou hebben aangegeven dat Mediamarkt iemand moet langs sturen. Ik citeer artikel 6:203 BW en geef daaronder aan dat dat ook prima aan de deur kan, en jij maakt daarvan dat ik zou vinden dat TS het product naar de deur zou moeten brengen. Je verwijst zelf naar artikel 6:273 BW, maar wat jij beweerd staat daar niet.
Het betoog voor het moeten komen ophalen gaat overigens als volgt. Op het moment dat de verkoper zich beroept op het feit dat hij onverschuldigd een luchtzuiveringsapparaat heeft afgeleverd, ontstaat een verbintenis die TS verplicht om het luchtzuiveringsapparaat terug te geven aan Mediamarkt, het luchtzuiveringsapparaat bevind zich bij TS op het moment dat deze verbintenis ontstaat, en dus moet Mediamarkt het luchtzuiveringsapparaat komen ophalen.
Fyte schreef: ↑01 jan 2023 23:53
Weet je wel wat je allemaal zegt?
Ja, en als je mij correct zou citeren dan ontstaat hierover ook geen onduidelijkheid bij anderen.