Maar dat ontslaat de klant nog steeds niet van de plicht om te kijken wat men besteld. Domweg tekenen cq. betalen en achteraf klagen is verre van gedrag wat je van volwassen mensen mag verwachten. Er is geen sprake van een ongelijke machtsverhouding tussen klant en Hans Anders verkoper.
Leg mij dan maar uit dat deze klacht dan vaker voor komt. Kunnen we nu nergens meer rustig iets kopen zonder continu alles in de gaten te moeten houden. Het is het verkoop gedrag waar ik me voornamelijk aan stoor. Tevens heeft Hans Anders nu ook toegegeven dat het niet zo netjes is.
Er zullen ook klanten zijn (zoals ik al aangaf) die zich achteraf schamen dat ze niet goed hebben opgelet. Persoonlijk kom ik er eerlijk voor uit. Ik blijf van mening dat ik het niet zo netjes vind van Hans Anders hoe ze deze producten aan hun klanten verkopen.
De volgende keer als ik weer een bril nodig heb loop ik elk bedrag met precies na....we leven blijkbaar in een maatschappij waar je niet meer normaal zonder ogen en haken een product kunt kopen.......jammer. Ben niet boos, voornamelijk zeer teleurgesteld.
Maar dat ontslaat de klant nog steeds niet van de plicht om te kijken wat men besteld.
Wat ze bestellen als klant: eens. Maar dit gaat over iets dat de klant niet heeft besteld en niet wil. Wat de verkoper ongevraagd en stiekem erbij stopt. En dan vervolgens zegt dat het verplicht is.
Maar dat ontslaat de klant nog steeds niet van de plicht om te kijken wat men besteld. Domweg tekenen cq. betalen en achteraf klagen is verre van gedrag wat je van volwassen mensen mag verwachten. Er is geen sprake van een ongelijke machtsverhouding tussen klant en Hans Anders verkoper.
Tegen mijn opa was gezegd dat het betreffende bedrag verplicht werd gesteld door de zorgverzekering.. die betaalde alleen voor (een gedeelte) van de bril als je deze (extra) verzekerd had.
Er is daardoor wel een ongelijke machtsverhouding tussen dit soort "verkopers" en oudere mensen.
Hans anders gebruikt helaas nog steeds deze techniek.
Vandaag mijn brillen opgehaald,2 bonnen tekenen.
1 voor mij,en 1 voor hans anders.
Nu zie ik net op de bon het bril garantplan staan.
Bij de oogmeting en bril gesprek is hier met geen woord over gesproken door de medewerkster die mij geholpen heeft .
Dit is er zo bij op gedrukt,zonder er een woord over gesproken te hebben..
Bij thuiskomst toen ik het constateerde meteen de telefoon gepakt en contact op genomen met de winkel .
De winkel zegt ,ja hoor hier is duidelijk over gecommuniceerd.
Ik begon aan mezelf te twijfelen.
Waarop ik mijn man gevraagd heb of ik het nu zo verkeerd begrepen heb.
Gelukkig was mijn man erbij ,zowel bij het bril gesprek als bij het ophalen..
Ook hij zegt er is met geen woord over gesproken.
Waarschijnlijk word het nu een welles nietes spelletjes,maar ben er alles behalve blij mee
Ik denk dat iedere volwassen consument maar een coach moet krijgen als ze iets willen gaan kopen. Iemand die de consument helpt bij alles zodat er niet meer nagedacht hoeft te worden. Blijkbaar kunnen mensen zelf niet meer lezen en nadenken.
Onlangs zelf ook een bril besteld bij Hans. Of er nu wel of niet gesproken word over een garantieplan, je krijgt papieren onder je neus met de bestelling waaronder je moet tekenen. Daar staat op als je een garantieplan hebt. Blind tekenen is niet slim te noemen.
Ik was er vorig jaar nog om een bril uit te zoeken. Ik werd door een dermate eigengereid en drammerig typje aangesproken dat ik er weg ging en nooit meer een voet binnen heb gezet. Dan maar een dorp verder iets uitzoeken bij een fatsoenlijke keten.
Zoals bij iedere franchise valt of staat het met de ondernemer die de tent runt. Eisen die gesteld worden aan personeel en franchisenemers zijn minimaal bij Hans Anders, als je weet wat een bril is ben je geschikt. Dat werkt dit soort oplichting in de hand, want alhoewel je natuurlijk zelf moet kijken waar je voor tekent is dit wel degelijk oplichting.
Ik denk dat iedere volwassen consument maar een coach moet krijgen als ze iets willen gaan kopen. Iemand die de consument helpt bij alles zodat er niet meer nagedacht hoeft te worden. Blijkbaar kunnen mensen zelf niet meer lezen en nadenken.
Ik zie meer in een waakhond, die dit soort praktijken flink beboet. Want daar is alle reden toe.
Het is gewoon de verkoper die iets extra snel wil binnenhalen. Bij Anders werd me zelfs een bril geweigerd en werd ik doorgestuurd naar de oogarts omdat ik staar had. Het gevolg, nadat ik nieuwe lezen geïmplementeerd kreeg heb ik geen bril meer nodig. Hans bedankt.
De wasmachine verkoper wil verlengde garantie verkopen. De telefoon verkoper verdient vaak meer aan de extra verzekering dan aan de telefoon. Iedereen wil iets extra verdienen, sommigen gaan dan iets te ver.
Het lijken wel mensen.
“Bij Anders werd me zelfs een bril geweigerd en werd ik doorgestuurd naar de oogarts omdat ik staar had. “
Naar mijn idee heeft dit weinig te maken met snel extra geld verdienen, maar met je werk goed uitvoeren door een klant met staar geen bril aan te smeren maar door te sturen naar een specialist.
Het is gewoon de verkoper die iets extra snel wil binnenhalen. Bij Anders werd me zelfs een bril geweigerd en werd ik doorgestuurd naar de oogarts omdat ik staar had. Het gevolg, nadat ik nieuwe lezen geïmplementeerd kreeg heb ik geen bril meer nodig. Hans bedankt.
De wasmachine verkoper wil verlengde garantie verkopen. De telefoon verkoper verdient vaak meer aan de extra verzekering dan aan de telefoon. Iedereen wil iets extra verdienen, sommigen gaan dan iets te ver.
Het lijken wel mensen.
Niks mis om iets extra te verkopen. Maar ongevraagd op de bon zetten kan natuurlijk niet.
Ik denk dat iedere volwassen consument maar een coach moet krijgen als ze iets willen gaan kopen. Iemand die de consument helpt bij alles zodat er niet meer nagedacht hoeft te worden. Blijkbaar kunnen mensen zelf niet meer lezen en nadenken.
Ik zie meer in een waakhond, die dit soort praktijken flink beboet. Want daar is alle reden toe.
Eens, vooral omdat het geen incident lijkt te zijn.
Ik heb een klacht ingediend bij Hans Anders. Indien ik mijn geld terug krijg (€55,-) zal ik dit doneren aan DierenLot.
Wat kost het Bril Garant Plan?
De premie voor deze verzekering is een eenmalig bedrag:
24,- voor een enkelvoudige bril met eigenmerkmontur
34,- voor een enkelvoudige bril met merkmontuur.
34,- voor een multifocale bril met eigenmerkmontuur.
44,- voor een multifocale bril met merkmontuur.
Op het Bril Garant Plan voor je 2e of 3e bril krijg je 10,- korting.
Maar sowieso snap ik het niet. Je hebt al een flink eigen risico:
Hoe groot is het eigen risico?
Het eigen risico in het geval van een schade bedraagt 20% en in geval van een verlies of diefstal 30% van de oorspronkelijke aankoopprijs van je bril. In beide gevallen geldt een minimum van 15,- bij een enkelvoudige bril en 30,- bij een varifocusbril. Met de oorspronkelijke aankoopprijs wordt bedoeld de prijs die voor de verzekerde bril betaald is, nadat eventuele kortingen en acties verrekend zijn en voordat eventuele vergoedingen van de zorgverzekeraar verrekend zijn.
Dus als je een bril voor 100 euro koopt, en je verliest hem, dan heb je een eigen risico van 30 euro en die verzekeringspremie van 55 euro. En als je na 2 jaar een andere bril koopt dan ben je die 55 euro kwijt, en kun je alsnog een complete bril zelf betalen.