LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PC-prive

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ik 2004

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door ik 2004 »

wat een ****** zijn dat daar in Den Haag .kunnen mensen mensen voordelig een computer aanschaffen wordt dat weer geschrapt wat komt dadelijk de de vakanties het zijn zelf de grootste criminelen dat kabinet ja lekker bezuinigen en zelf geven ze zichzelf een loonverhoging jongens waar gaat dit naartoe in deze wereld :evil: [/quote][/b]

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

Zeg, jullie gaan me toch zeker niet vertellen dat er hier gechat wordt?

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Hollander »

kunnen mensen mensen voordelig een computer aanschaffen wordt dat weer geschrapt wat komt dadelijk de de vakanties
Kosten van een vakantie hebben nu al geen belastingvoordeel, dus dat kan ook niet afgeschaft worden.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Hollander »

zonet nog een schrijnend geval van een klant die net na 17:00 uur een pc gekocht had en bij thuiskomst op het nieuws te horen kreeg dat ze haar centjes niet zal terug krijgen van haar werkgever
Die verkopen wist natuurlijk al een paar uur dat het afgeschaft zou worden, maar die dacht: mondje dicht, ik lieg wel dat ik van niks weet. En dan nu zielig doen over droog brood eten ... bah, oplichter.

damen

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door damen »

Als dit zo door blijft gaan heeft nederland straks veel inwoners die wi llen emigreren. :shock: :shock: :shock: :lol: :lol: :lol: :D :D :D :D :o :o :o

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

Als je zonodig wil emigreren eerst informeren in het land waar je naar toe wil hoe het daar is.
Als je van de regen in de drup komt schiet je er nog weinig mee op.
:wink:

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

Nou ik vind het in principe wel logisch dat het PC-prive wordt afgeschaft. Ook al heb ik er zelf vorig jaar nog aan meegedaan. Het is ooit bedoeld om het computergebruik te stimuleren en nu heeft iedereen toch al zo'n ding EN zijn ze veel betaalbaarder geworden. Als een werkgever zo graag wil dat je thuis moet kunnen werken (want dat is 1 voorwaarde van een PC-prive) dan geeft ie je toch zon'n ding in bruikleen ofzo? Wat alleen wel heeeeeel vreemd is, is dat het per driect is afgeschaft. Ik ken een aantal collega's die net de hele configuratie hebben uitgezocht en besteld en die komen nu van een koude kermis thuis! Misschien is daar nog een regeling voor maar ik vrees dat ze gewoon pech hebben.

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

Als dit zo door blijft gaan heeft nederland straks veel inwoners die wi llen emigreren.
En welk land heeft dan nu nog WEL een pc-prive project?

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe meer je werkt, hoe meer je verdient.
Conclusie; je werkt te weinig.

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben er wel mee eens dat het wordt afgeschaft maar zo als het nu is gegaan klopt er niks van.
Stel je eens voor dat ik morgen naar het ziekenhuis ga en me verzekering opeens zegt dat ik het nu zelf moet gaan betalen.
Met je aankoop in de winkel wordt hiermee rekening gehouden.
En deze minister begrijp niet wat hij hiermee aanricht .

En even wat anders:
Ik ken trouwens iemand die zich hebben laten inschrijven bij de Kamer van Koophandel om bepaalde dingen BTW vrij te kunnen kopen terwijl het bedrijf gewoon één grote onzin is.
Zo ook een PC .Dat kan allemaal wel natuurlijk.

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

Ze krijgen pas BTW terug als ze omzet hebben :D

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe men al probeert aan geld te komen.

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

hallo,
wat ik wel een beetje jammer vind is dat dit alles gebeurd in het kader van de begroting 2005. Het pc-priveprojekt wordt wel met onmiddellijke ingang afgeschaft. Ik verwacht niet dat de minima er ook met onmiddellijke ingang wat bij gaan krijgen, jullie wel?

Mijn kinderen zijn in de leeftijd dat ze net voor zichzelf wat op gaan bouwen. Ze werken allemaal en verdienen een starterssalaris, maar zijn door de achterlijke woningprijzen en huren eigenlijk ook minima. Iedereen kent de kosten die je hebt als je iets voor jezelf op bouwt, koelkast, wasmachine, enzovoorts. Ze hadden graag gebruik willen maken van de pc-priveregeling, omdat ze eigenlijk te weinig hebben om een pc te kopen. In die zin zijn het ook minima. Ze kunnen niet naar de bijstand en staan ook niet als minima te boek. Maar beste mijnheer Zalm een PC komt pas na die wasmachine en die koelkast.

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Een jaar niet op vakantie en je hebt een mooie pc!
QM

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

Ik verwacht niet dat de minima er ook met onmiddellijke ingang wat bij gaan krijgen, jullie wel
De minima krijgt er uberhaupt niets bij. Dat zou helemaal mooi worden. Ze krijgen compensatie voor de bezuiningen zodat ze bijna niets in hoeven te leveren. Dat mag jan modaal ophoesten

devil

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door devil »

de manier waarop het is gebeurd kan eigenlijk gewoon niet door de beugel! wat te denken van de kleine computerboeren? hoe gaan die het hoofd boven water houden? detailhandel zal opzich ook veel minder omzet en winst draaien en dus hierover zal minder winstbelasting geind worden. dus gaat de fiscus hier minder inkomsten van ontvangen.
kort gezegd: volgend jaar gaat het dus nog erger worden omdat bovenstaand maatregel averechts gaat werken--> consumenten vertrouwen zakt al tijden lang, rarara hoe zou dat toch komen

de volgorde waarop het altij gaat is inmiddels wel bekend. de regering denkt: eerst naaien we:
1. automobilist
2. studenten
3. de minima
4. de middenstand
houden wel geld over ja? leuk ambtenaren 30% loonsverhoging en als compensatie bevriezen we de lonen van anderen voor een jaar of 10!

het gaat al tijden lang zo door.
als mensen dit nu nog durven te ontkennen zijn ze BLIND of echt DOM!

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Leuk om te zien dat er steeds meer bijgehaald wordt om argumenten nog ergens op te laten slaan!
Het ging simpelweg om een extraatje waar we nu geen geld meer voor hebben. Niet blij zijn dat er zo zeel mensen gebruik van hebben gemaakt, maar vooral zeuren en zaniken dat we het zo slecht hebben.
De zalmsnip is net zo'n voorbeeld maar dat is een andere topic.
QM

fietsemaker

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door fietsemaker »

En nu de fietsprojecten nog, een regeling om meer mensen met de fiets naar het werk te laten gaan, komt helemaal NIKS van terecht.

Ik verkoop fietsen, maar hoop dat vandaag nog de regering besluit om het per direct af te schaffen. Hoef ik geen rare kronkelingen meer te maken met factuurtjes te maken die niet deugen. 50% van de consumenten die hier gebruikt van maakt bedondert de boel !!!!

voorbeeld: wilt u 2 nieuwe kinderfietsen leveren, wel graag een factuur van 1 herenfiets naar mijn werkgever sturen.

Regering: STOP HIER MEE !!!!!!!!!

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

voorbeeld: wilt u 2 nieuwe kinderfietsen leveren, wel graag een factuur van 1 herenfiets naar mijn werkgever sturen.
Dus je werkt mee aan fraude.
Maar dit soort praktijken doen meer ondernemers.

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

wat te denken van de kleine computerboeren? hoe gaan die het hoofd boven water houden? detailhandel zal opzich ook veel minder omzet en winst draaien

Vandaag las ik in de krant de reactie van zo'n kleine computerboer. Die verwacht juist MEER omzet te draaien. Veel mensen (waaronder ikzelf) hebben een PC-prive die door mijn werkgever gekocht is. Werkgever koop dan meteen 1.000 PC's bij de groothandel, die daarna naar de werknemers gaan. Voortaan gaan dat soort werknemers weer gewoon naar een goede PC-boer op de hoek. Die man vond het dus wel leuk.

Gesloten