DHL gooi en smijtwerk
Re: DHL gooi en smijtwerk
En als je dat dan twee keer overkomt, laat je het op een afleverpunt bezorgen.
Ik heb in het geheel geen klachten over welke bezorgdienst dan ook.
Ik heb in het geheel geen klachten over welke bezorgdienst dan ook.
grun
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: DHL gooi en smijtwerk
Wat leuk te vermelde is is dat menig onderaannemer voor meerdere bedrijven werkt. Zo hebben we hier in de buurt een vaste bezorgster die met verschillende auto's komt. De ene keer de witte PostNL, maar ook de geel gestickerde DHL. En zelfs onder de vlag van UPS als ze daar meer werk dan chauffeurs hebben.Arizonakid schreef: ↑05 feb 2023 22:20DHL is een prima partij om mee te werken, maar alles hangt wel af van de bezorger, en je relatie met die mensen.
Dergelijke aannames zorgen voor onbegrip en stemmingmakerij. Ja, er zijn echt wel minder goede bezorgers, maar elk pakje dat ze vandaag laten liggen zullen ze morgen weer in hun handen hebben. Vrijwillig niet bezorger is er meestal niet bij. Een dag heeft maar een aantal uren en qua bezorgingen houd het een keer op.Albert1955 schreef: ↑05 feb 2023 22:31En alles ging goed tot het moment dat de koerier besloot dat hij kennelijk genoeg had gedaan
voor de dag.
U weet niet wat de reden geweest is dat die niet gekomen is. Verkeerd adres? Te veel vertraging omdat vele ontvangers niet thuis waren? Ziekte? Pech? File? Er zijn meer redenen te verzinnen buiten de schuld van de bezorger om.
-
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: DHL gooi en smijtwerk
Ik ook niet, maar dat doet niet ter zake.
Ik heb ook geen problemen met dropshippers en autohandelaren, wat niet wil zeggen dat anderen daar niet hun beklag over mogen doen.
Natuurlijk, maar wil dat zeggen dat slechte bezorgers bij DHL maar vrij spel moeten blijven houden. Het ontslaat DHL niet om continue te checken of bezorgers aan een bepaalde minimum kwaliteit voldoen.
Re: DHL gooi en smijtwerk
Dat doen ze toch ook? Als DHL je emailadres heeft word je constant op de hoogte gehouden van de status van de bestelling, en nadien word je uitgenodigd om de bezorger te beoordelen. Of hij/zij vriendelijk was, op tijd was, en zo meer. Kost ongeveer 10 seconden om het in te vullen.J. Deltoer schreef: ↑06 feb 2023 00:53Het ontslaat DHL niet om continue te checken of bezorgers aan een bepaalde minimum kwaliteit voldoen.
-
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: DHL gooi en smijtwerk
Komt dat in de statistieken voor leuke managementrapportages of wordt dat gebruikt om individuele rotte appels op te sporen?
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 06 feb 2023 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DHL gooi en smijtwerk
Gewoon naar een stenen winkel is soms lastig en veel duurder. Bijvoorbeeld de toners voor mijn kleuren laserprinter. In Nederland kan ik ze niet onder de 120 euro kopen, bij Amazon komen ze uit Duitsland en kosten ze slechts 55 euro voor de hele set van 4 stuks.
En bij mij bellen alle bezorgers trouwens gewoon aan als er een pakket voor me is. Overigens waarschuwt mijn deurbel zelf ook al als er iemand voor de deur staat (of zou dat misschien de oorzaak zijn dat ze aanbellen )
En verder moet je niet vergeten dat mensen op dit forum alleen klagen als er iets mis is. Mocht je hier iets positiefs schrijven over een bedrijf dan wordt er meteen aangenomen dat je bij dat bedrijf werkt....
En bij dit alles moet je ook niet vergeten dat deze bezorgers heel hard moeten werken voor een schijntje om ervoor te zorgen dat uw pakketjes zo goedkoop mogelijk bij u thuisbezorgd worden. Iedere minuut die ze ergens moeten wachten kost hun geld omdat zij in die tijd ook een pakket hadden kunnen afleveren en ze worden betaald per afgeleverd pakket.
Kortom iets meer begrip voor elkaar kan al een hoop schelen.
Re: DHL gooi en smijtwerk
De erg vriendelijke DHL bezorger wordt hier in de buurt op handen gedragen, maar hij is zijn pakjes ook altijd kwijt, omdat iedereen het wel voor elkaar eens aanpakt.
En dit geld ook voor de talloze andere bezorgdiensten. Met wederzijds respect kom je verder !
NeoDutchio
en moederslink
vinden dit leuk
Re: DHL gooi en smijtwerk
Beide, vermoed ik. De beoordeling is gekoppeld aan een transactie en daarmee ook aan mijn adres, het tijdstip, de afzender en ook de bezorger. Komen er teveel klachten over dezelfde bezorger, dan zal hij vast uitgenodigd worden voor een goed gesprek.J. Deltoer schreef: ↑06 feb 2023 08:46Komt dat in de statistieken bij managementrapportages of wordt dat gebruikt om individuele rotte appels op te sporen?
Het is in ieder geval beter dan een anonieme klacht op een openbaar forum zonder naam en rugnummers te noemen. Dan weet je zeker dat er niks concreets mee gebeurt, anders dan een getal in een statistiek.
Re: DHL gooi en smijtwerk
Herkenbaar. Zo gaat het bij mij in de straat ook. En niet alleen met DHL, ook bij PostNl en DPD gaat dat zo. Gelukkig.
BL2
vindt dit leuk
Re: DHL gooi en smijtwerk
Het geeft wel aan dat een dergelijke reactie onterecht is:
Ik ben het met je eens dat als jij nu net een slechte bezorger treft al die goede bezorgers niet uitmaken; maar dat wil niet zeggen dat het omgekeer wat bennietgek hier roept klopt.bennietgek schreef: ↑05 feb 2023 20:02Op Trustpilot staan maar liefst 23.000 reviews over dit bedrijf dat eigenlijk geen bestaansrecht meer heeft vanwege een abnormaal hoog negatief cijfer.
-
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: DHL gooi en smijtwerk
Daarin verschillen we niet van mening. Het gaat er mij om dat bennietgek hier een klacht plaatst en de reacties die hij krijgt zijn (bloemlezing):kuklos schreef: ↑06 feb 2023 09:45Het geeft wel aan dat een dergelijke reactie onterecht is:Ik ben het met je eens dat als jij nu net een slechte bezorger treft al die goede bezorgers niet uitmaken; maar dat wil niet zeggen dat het omgekeer wat bennietgek hier roept klopt.bennietgek schreef: ↑05 feb 2023 20:02Op Trustpilot staan maar liefst 23.000 reviews over dit bedrijf dat eigenlijk geen bestaansrecht meer heeft vanwege een abnormaal hoog negatief cijfer.
Arizonakid schreef: ↑05 feb 2023 22:20alles hangt wel af van de bezorger, en je relatie met die mensen. Af en toe iets toestoppen doet wonderen, fooi, koffie, flesje water. Met stroop vangt men meer vliegen enzovoort.
Wat heeft TS nu allemaal aan dit geklets? De bal wordt door sommigen zelfs teruggekaatst door te melden dat er meer respect moet zijn voor bezorgers. Hoe kun je nu respect hebben voor een bezorger die een actie uitvoert zoals bennietgek deze beschrijft?
nota bene: in mijn buurt zijn ook geen problemen. Daar heeft TS niets aan, want in zijn buurt zijn wel problemen.
Dat is net zoiets al dat je gaat klagen over criminaliteit, en je krijgt als antwoord: nou dat heb ik in mijn buurt niet. Denk eens mee ipv altijd maar vanuit je eigen situatie redeneren.
Re: DHL gooi en smijtwerk
Maar de Ts wil dat wij onze omgeving waarschuwen voor die “geldwolven”, en wij hebben daar dus juist geen last van.
Hij kan beter een officiële klacht indienen.
Hij kan beter een officiële klacht indienen.
Re: DHL gooi en smijtwerk
@J.Deltoer, meedenken moet beginnen bij een TS die realistisch is. De term gooi- en smijtwerk gebruiken terwijl daar in het bericht geen sprake van is. Zeggen dat een bedrijf geen bestaansrecht meer heeft, terwijl dat duidelijk onwaar is. TS heeft inderdaad niets aan mensen die gan vertellen dat Postnl bij hen in de buurt het wel goed doet, maar TS heeft hier ook rol in en die negeerde en negeer jij in je reactie.
Re: DHL gooi en smijtwerk
Een officiële klacht over gooi- en smijtwerk, terwijl het pakje rustig voor zijn deur stond. Denk niet dat je met die gooi- en smijtklacht ver komt.
Maar goed, hij heeft even lekker stoom afgeblazen.
Maar goed, hij heeft even lekker stoom afgeblazen.
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: DHL gooi en smijtwerk
Wilt u niet gaan rommelen met quotes en vooral geen zaken aan elkaar verbinden die er niet zijn. De quote die u van mij aanhaalt is niet op bennietgek, maar is een reactie op Albert1955.J. Deltoer schreef: ↑06 feb 2023 12:58Het gaat er mij om dat bennietgek hier een klacht plaatst en de reacties die hij krijgt zijn (bloemlezing):
(…)(…)NeoDutchio schreef: ↑05 feb 2023 23:08Er zijn meer redenen te verzinnen buiten de schuld van de bezorger om.
Wat heeft TS nu allemaal aan dit geklets?
U hebt nog een half uur om dit aan te passen, anders zal ik de moderatie vragen om mijn quote te laten verwijderen.
Re: DHL gooi en smijtwerk
Ik heb het ff door gelezen, maar ik vond ik, dat wat er bij reageerders gebeurt in de wijk niet belangrijk. Daar heeft TS ook niks aan.
Het enigste wat hij kan doen, want ik heb dat ook last van met pakketjes, is klachten bij de verzender neer leggen, laten merken dat er wat fout gaat.
En dan hopen dat er wat verandert.
Hier neerzetten is niet echt zinvol. Het probleem bestaat, maar voordat er iets gedaan wordt, moeten er genoeg klachten komen, dus bij de verzender melden.
Het enigste wat hij kan doen, want ik heb dat ook last van met pakketjes, is klachten bij de verzender neer leggen, laten merken dat er wat fout gaat.
En dan hopen dat er wat verandert.
Hier neerzetten is niet echt zinvol. Het probleem bestaat, maar voordat er iets gedaan wordt, moeten er genoeg klachten komen, dus bij de verzender melden.
Re: DHL gooi en smijtwerk
DHL heb ik persoonlijk ook niet hoog staan. Op tijd komen is altijd een dingetje bij dit koeriersbedrijf, of het zogenaamde 'u was niet thuis berichtje' terwijl er gewoon iemand thuis zit te wachten maar er vervolgens dikwijls gewoon niet aangebeld wordt, pakket op een ander adres bezorgen/"bij de buren" maar dan niet vermelden om welke straat en huisnummer het gaat, pakket afleveren bij een ander bezorgadres dan wel op dezelfde route en vervolgens weer terug meenemen maar gezien er bij de bezorging al werd getekend door de bewoner was het pakket een week lang zoek. En dit soort situaties gebeuren al sinds ik gebruik maak van hun diensten en helaas zit er nog altijd geen verandering in. Het is dan wel heel makkelijk om vervolgens te gaan roepen om het bij de winkel etc op te halen maar het zijn vaak items die niet in een fysieke winkel liggen, de afstand te ver is, pakketten uit het buitenland die automatisch aan DHL worden overgedragen en ga zo maar door. Het is altijd maar weer de vraag hoe de bezorging zal verlopen als er geen andere koeriersdienst dan DHL gekozen kan worden. En waar dit precies aan ligt is mij onbekend. Ik richt mij dan ook niet enkel op hun bezorgers maar op DHL in het geheel, want ergens gaat er iets mis. Nog altijd respecteer ik iedere pakketbezorger van welk koeriersbedrijf dit ook mag zijn. En waardeer het ook nog altijd dat wij hedendaags van dit soort bezorgdiensten gebruik mogen maken. Maar DHL mag hierin toch wel een keer wat verandering gaan inbrengen. Bellen en/of emailen werd zelden gedaan en ook reviews e.d. zal ik nooit schrijven omdat ik er simpelweg het nut niet van in zie. Gezien het feit er nog altijd geen verbetering in zit en waarschijnlijk ook nooit komen zal.
En ik geloof oprecht dat een ander hun diensten juist als positief ervaren. Daar dit bij mij juist geldt met PostNL. Waar bij het in al die jaren vanaf het moment PostNL tot leven werd geroepen het nog maar 2x mis ging met de aflevering. En dat is inmiddels een aantal jaar geleden. Als de keuze er is kies ik standaard voor PostNL, werkelijk doet die dienst juist het tegenovergestelde van wat DHL tot op heden niet voor elkaar krijgt. Plus de PostNL app is tov de concurrenten beter uitgerold en gebruiksvriendelijker.
GLS wat dat betreft ben ik ook erg over te spreken, helaas kan er niet vaak voor hun diensten worden gekozen. Het is bij GLS namelijk ook prettig dat er tegenwoordig geen handtekening gezet hoeft te worden maar werken hun met codes, dit voornamelijk om fraude e.d. tegen te gaan. Gezien het met een digitale handtekening (die opgeslagen wordt) nog altijd erg gevoelig blijft.
Verder ben ik wat afgedwaald van het onderwerp in dit topic, mijn excuus Al heb ik nog wel een tip voor diegene die deze applicatie dienst niet kent, maar met de app 'Aftership' kan je al jouw zendingen volgen zowel binnen als buitenland of beter gezegd van over de hele wereld. Deze app is vrij nauwkeurig en wordt ook steeds verder ontwikkeld. Is zeker een aanrader, met name voor bestellingen uit het buitenland:)
En ik geloof oprecht dat een ander hun diensten juist als positief ervaren. Daar dit bij mij juist geldt met PostNL. Waar bij het in al die jaren vanaf het moment PostNL tot leven werd geroepen het nog maar 2x mis ging met de aflevering. En dat is inmiddels een aantal jaar geleden. Als de keuze er is kies ik standaard voor PostNL, werkelijk doet die dienst juist het tegenovergestelde van wat DHL tot op heden niet voor elkaar krijgt. Plus de PostNL app is tov de concurrenten beter uitgerold en gebruiksvriendelijker.
GLS wat dat betreft ben ik ook erg over te spreken, helaas kan er niet vaak voor hun diensten worden gekozen. Het is bij GLS namelijk ook prettig dat er tegenwoordig geen handtekening gezet hoeft te worden maar werken hun met codes, dit voornamelijk om fraude e.d. tegen te gaan. Gezien het met een digitale handtekening (die opgeslagen wordt) nog altijd erg gevoelig blijft.
Verder ben ik wat afgedwaald van het onderwerp in dit topic, mijn excuus Al heb ik nog wel een tip voor diegene die deze applicatie dienst niet kent, maar met de app 'Aftership' kan je al jouw zendingen volgen zowel binnen als buitenland of beter gezegd van over de hele wereld. Deze app is vrij nauwkeurig en wordt ook steeds verder ontwikkeld. Is zeker een aanrader, met name voor bestellingen uit het buitenland:)
Laatst gewijzigd door Vica op 06 feb 2023 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DHL gooi en smijtwerk
In de afgelopen 10 dagen 2 keer een mail gehad van DHL dat er een pakket afgeleverd was. Beide pakketten zijn helemaal niet afgeleverd. Geen briefje in de bus NIETS. Bij alle buren en afhaalpunten navraag gedaan....alle buren persoonlijk dan wel schriftelijk benaderd beide pakketten zijn spoorloos. De eerst verzender dient een klacht is......Antwoord: de Cittyhub manager is bij de bezorger geweest en die zegt dat hij het pakket heeft afgeleverd. Hoor en wederhoor wordt niet toegepast . Die inferieure liegende bezorgers lachen zich rot. Dit zijn niet de enige pakketten die ik niet gekregen heb. Aangifte bij de Politie kun je vergeten......geen tijd geen mensen geen prioriteit. Ik adviseer gewoon nooit meer iets bestellen als ze DHL gebruiken. Ik heb ook al mijn leveranciers benaderd en medegedeeld dat ik klaar ben met DHL en hun belachelijke bedrijfs polici . Dus de verzender doet de klacht en dan gaat DHL onderzoeken. Wat een lachertje. Mijn informatie is dat sommige bezorgers gewoon de pakketten niet afleveren en ze in de vuilstort gooien dan wel open maken en de inhoud verkopen .
Re: DHL gooi en smijtwerk
Volgens mij zijn dat spamberichten. En is er niet daadwerkelijk een pakket verstuurd. Heb al drie keer zo'n mail gehad. Verder niet op gereageerd omdat ik het niet vertrouwde want geen pakket in Duitsland besteld.
Maar misschien jij wel?
Maar misschien jij wel?
-
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: DHL gooi en smijtwerk
Maak u niet zo boos. Slecht voor uw hart. De verzender moet u het aankoopbedrag terug betalen en die zoekt het maar verder met dhl uit.