LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door pluutje »

PAS OP MENSEN!!!!

Mischien werkt Verdel wel bij Leaseproces! In dat geval; Met zakken vol binnenhalen Jongens zodat ik nog lang mijn sigaartje kan roken.

En mogelijk binnen afzienbare tijd een ZWARE PIJP

Louis
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 sep 2003 20:21

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door Louis »

Gewoon even om je heen kijken wie een goede adviseur is, no cure no pay, is niet Nederlands moet je ook niet doen.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door JH »

n"no cure no pay" een slogan die nergens op slaat. Uiteindelijk zal een juridisch adviseur of advocaat het zo weten te spelen om een graantje mee te pikken van de overwinning zonder dat hij/zij er daadwerkelijk iets voor heeft gedaan (muv het schrijven van een paar brieven) :(

koffie
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 aug 2004 21:56

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door koffie »

beste Janny wat is een alternatief ipv leaseprocess

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door croosjes »

Kosten hoger beroep(leaseproces)

Griffierechten (kosten hof)) € 385,00 *
Kosten Leaseproces - 319,33
BTW 19% over € 319,33 - 60,67
--------------
Totale vaste kosten € 765,00 *
=========

* Let op. De griffierechten bij het hof bedragen 3% van het gevorderde bedrag, met een minimum van € 385,- en een maximum van € 1.008,-. Het bedrag van € 385,- kan dus, afhankelijk van uw vordering, hoger uitvallen. U ontvangt van ons een offerte met het exacte bedrag. Daarnaast blijven de bij de rechtbankprocedure genoemde percentages
over het resultaat gelden.

Indien geen resultaat behaald wordt bent u ons naast het bedrag van € 765,-*
niets meer verschuldigd.

Dus vermeerdert met je rest schuld als je het verliest

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door croosjes »

via leaseproces:


Nieuwe zaken

Bij nieuwe zaken onderscheiden wij twee trajecten:

In het eerste traject wordt de haalbaarheid van een zaak onderzocht.
In het tweede traject wordt de zaak in behandeling genomen en wordt zonodig een procedure gevoerd.
Het eerst traject kan helaas door ons niet op basis van no-cure-no-pay worden uitgevoerd.
De reden hiervoor is dat ongeveer de helft van de zaken die ons worden voorgelegd niet haalbaar blijken te zijn of zich niet lenen voor een behandeling op basis van no-cure-no-pay.

Het onderzoeken van al deze zaken is een tijdrovend karwei en kan door ons niet gratis worden gedaan.

Voor nieuwe zaken gelden dan ook de volgende regels:

Het financiële belang dient minimaal € 50.000,- te zijn.
U kunt ons per email, fax of post een korte samenvatting van de zaak sturen, eventueel met kopieën van relevante documenten.
Indien de zaak naar onze eerste indruk niet haalbaar is of zich niet leent voor behandeling op basis van no-cure-no-pay, dan laten wij u dat weten. Per post toegezonden documenten worden dan vernietigd, tenzij een voldoende gefrankeerde retour envelop is bijgevoegd.
Indien de zaak naar onze indruk wel haalbaar is, ontvangt u van ons een voorstel op welke basis wij de zaak in behandeling kunnen nemen.
In alle andere gevallen is nadere bestudering van de zaak nodig. U ontvangt dan van ons een verzoek voor een bijdrage in de kosten. U bent daartoe uiteraard niet verplicht. Meestal is de gevraagde bijdrage aanzienlijk lager dan de kosten voor advies van een advocatenkantoor. De minimum bijdrage is € 196,35 inclusief BTW. Daarna brengen wij advies uit en doen wij u zo mogelijk een voorstel om de zaak op basis van no-cure-no-pay te behandelen.
Wij behouden ons het recht voor om zaken zonder opgave van redenen te weigen.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door Janny »

Beste kopje Koffie.

voor "mij" is het alternatief de advocaat die zich nu voor mij inzit, en waar ik goed over tevreden ben.

Dit is persoonlijk,

Het is natuurlijk een gok om no cure no pay te accepteren, In beide uitkomsten betaal je een bom duiten.

en ik?" hoop en bid voor recht. Daar sta ik achter.

ieder moet voor zichzelf een beslissing nemen, maar dat ontslaat je niet om naar een ander om te zien. en bovendien de ander in z'n waarde te laten. dan kun je aan het eind jezelf respecteren.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door pluutje »

Janny,

Je hebt gelijk en ik hoop dat de ZON spoedig voor je gaat schijnen!!!!!!

Vr gr
Pluutje

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door tester »

STRIJDEN OF SCHIKKEN!!

WIE STAAT U BIJ ,IN DE INDIVIDUELE PROCEDURE

-SOS LEASE-

KIJK OP www.soslease.nl EN GEEF U ZAAK IN BETROUWBARE HANDEN VOOR € 1.500.
(excl.btw, griffierechten/procureurskosten)

VHM ADVOCATEN

VOOR MEER INFORMATIE :WWW.SOSLEASE.NL
EMAIL:SOSKEASE@VHMADVOCATEN .NL
TELEFOON :020-4703859


TELEGRAAF 11-09-2004
[/b]

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door JH »

GEEF U ZAAK IN BETROUWBARE HANDEN VOOR € 1.500.
(excl.btw, griffierechten/procureurskosten
Een recente advertentie in de Telegraaf, de krant van wakker nederland. Weer een advocaat die financieel garen wil spinnen en maar even een bureau opricht. Hopelijk hebben mensen wel geleerd van misleiding en bedrog :!:

Reclame-uitingen van commerciele aard zijn toch niet toegestaan op dit forum ?? En zeker niet de letterlijke plaatsing van een commerciele advertentie in een landelijk blad :!:

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door Captain-America »

En dan te bedenken dat onderstaande organisaties:
http://www.vhmadvocaten.nl/
en
http://www.soslease.nl

Al sedert 30 augustus 2004 online zijn.

Waarom juist op, na, deze datum en niet eerder denk ik dan...

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door Piet »

Deze advertentie heeft vorige week zaterdag en vandaag in de Telegraaf gestaan.
Het gaat om VHM Advocatenkantoor uit Amsterdam.
De advocaten die de dexia zaken behandelen zijn Mr MMA van Hoof en Mr SLI Meekel.
Ik heb ze afgelopen donderdag gebeld en zij komen zeker niet over als amateurs.
Zij zitten ook in het bank en effectenrecht.
Naast de lage prijs voor de gewone klanten nemen ze ook toevoeging zaken aan.

Wil je meer weten bel erheen en geef dan je oordeel over deze advocaten.

Groeten,
Piet

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door bjorrie »

Hallo Piet

Jij lijkt mij wel een goede raadsman. Ik sta in dubio om vhm advocaten of leaseproces te bellen. Kijk als ik verlies ben ik € 895,-- + € 25000,-- kwijt en verder incassokosten? Bij leaseproces.
Wat kost het als ik verlies bij de vhmadvocaten € 1500,--+ griffiekosten+procureurskosten en mijn restschuld €25000,--. Win ik dan zit ik bij de vhm advocaten goed en betaal ik bij leaseproces een hoop.Moet ik nu ook niet zo denken alles wat ik nog krijg is meegenomen, als er nog wat te halen valt of ben ik te pessimistisch?

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door Hans A »

Weet iemand wat je mag aftrekken van de inkomens en vermogens grensen voor gesubsidieerde rechtsbijstand?

Ik heb gelezen dat ziekekosten mogen worden afgetrokken.
Hoe zit het met schulden? Daar zitten we tenslotte allemaal mee.
Mogen deze worden afgetrokken?
Als je nu misschien een advocaat zou kunnen betalen en je verliest heb je het probleem dat je nooit meer aan je schulden kan voldoen omdat je spaargeld naar de advocaat ging.
Als je schulden mag aftrekken zouden veel meer mensen in aanmerking komen voor een gesubsidieerde advocaat.


Wie weet meer?

Groeten Hans

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben een wijze man geworden en wens iedereen geluk 8) :lol: :D

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door Joshua »

12 Vergoeding van kosten als geen straf is opgelegd
http://www.advokaat.net/folder59.htm#uitspraak
Als uw zaak definitief is geëindigd zonder oplegging van een straf of maatregel, dan kunt u binnen 3 maanden vergoeding vragen van kosten die u hebt moeten maken.
Vergoeding is niet mogelijk als u wel schuldig bent verklaard, maar de rechter legt u geen straf op vanwege uw persoonlijke omstandigheden (het zogenoemd de rechterlijk pardon).
Voor vergoeding komen in aanmerking reis- en verblijfskosten, advocaatkosten en alle eventuele andere kosten die u hebt gemaakt in het belang van het onderzoek.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Bjorrie,

Als je verliest als je VHM hebt (of een ander advocatenkantoor) dan moet je ook de proceskosten betalen.
Die schat ik op een paar honderd euro oplopend tot ruim 1000 euro bij langlopende zaken.
Kijk naar de gevonniste rechtszaken en naar de proceskosten die de verliezende partij moet betalen. Een overzicht vindt je op
www.pay-back.nl bij Uitspraken effectenlease.
Gezien de ontwikkelingen schat ik de kans van overwinnen groter als de kans om te verliezen.
Hoe de rechter oordeelt over de hoogte van de bedragen die kwijtgescholden c.q. terugbetaald moeten worden door dexia, is moeilijk in te schatten.
Bovenstaande is ook afhankelijk van de kwaliteit van je advocaat en de rechter die de zaak behandeld.

Bjorrie, je begint je verhaal met “Ik sta in dubio om VHM advocaten of Leaseproces te bellen”. Ik denk dat dit een goed idee is.
Vragen staat vrij, de teller begint niet gelijk te lopen en een goed gesprek kan veel duidelijkheid brengen.
Dit geldt trouwens voor alle advocaten, bel ze gewoon op en laat je voorlichten door meerdere advocaten en kies de, in jouw ogen, beste.

Succes en groeten,
Piet

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PROCEDEREN VOOR VASTE BEDRAG VAN €895 TEGEN DEXIA!

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Hans A,

Bij de berekening of je in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand mag je schulden niet opvoeren als aftrekpost.
Bij de Raden voor de Rechtsbijstand komen hier veel klachten over binnen.
Dit zijn echter de regels die gelden en door de overheid zijn bepaald.
Volgende week donderdag ga ik naar het Ministerie van Justitie om over dit soort dingen te praten, gesubsidieerde rechtsbijstand, te weinig advocaten en de trage rechtsgang.

Groeten,
Piet

Gesloten