Hmm, nu ik erover nadenk, ik heb nooit handbagage bij. Ik doe alles in het ruim, dan kan ik door de poortjes en begint de vakantie, hoef ik niet meer te sjouwen met spullen, gaan we een biertje pakken, wat eten en rustig rondkijken hoe mensen zich raar gedragen op het vliegveld.
Wij hebben per persoon een rugzak die in de cabine mee mag.
Vliegtuig in en vliegtuig uit. Niet wachten bij een band tot de bagage eindelijk komt
Dat wachten op bagage duurt vaak niet langer dan een half uur. Aangezien wij vaak als laatste het vliegtuig uit gaan, omdat we rustig blijven zitten als iedereen zich door dat gangpad aan het wurmen is, beginnen vaak de eerste koffers al van de band te rollen als wij daar aankomen. Overigens vliegen wij nooit via Schiphol, daar kan het wel eens anders zijn.
Dat wachten op bagage duurt vaak niet langer dan een half uur. Aangezien wij vaak als laatste het vliegtuig uit gaan, omdat we rustig blijven zitten als iedereen zich door dat gangpad aan het wurmen is, beginnen vaak de eerste koffers al van de band te rollen als wij daar aankomen. Overigens vliegen wij nooit via Schiphol, daar kan het wel eens anders zijn.
Op vorig jaar na kan het inderdaad anders zijn. Namelijk veel sneller dan op de meeste andere vliegvelden.
Dat wachten op bagage duurt vaak niet langer dan een half uur. Aangezien wij vaak als laatste het vliegtuig uit gaan, omdat we rustig blijven zitten als iedereen zich door dat gangpad aan het wurmen is, beginnen vaak de eerste koffers al van de band te rollen als wij daar aankomen. Overigens vliegen wij nooit via Schiphol, daar kan het wel eens anders zijn.
Op vorig jaar na kan het inderdaad anders zijn. Namelijk veel sneller dan op de meeste andere vliegvelden.
Dat vraag ik me af. Als ik Weeze zie, dan worden de koffers al uitgeladen als wij aan het uitstappen zijn, rijden de volle wagens met koffers al voorbij als je richting band wandelt en ligt het vaak al op de band als je de terminal in loopt. Op alle andere kleine vliegvelden lijkt me dit ook van toepassing.
U kunt Transavia bellen, whatsapp, Facebook en Twitter bereiken, zie www.transavia.com/service/nl-nl/contact
Trouwens, hier is een link waar je accommodatie kunt huren.
Indien u netjes vraagt, dan krijgt u vast wel antwoord.
Transavia weigert om mij een goede factuur te geven. Ten einde raad heb ik de ACM gebeld. Die deden mij de suggestie om een klacht in te dienen. Dit heb ik gedaan. Mijn reisbureau TUI zegt dat ik bij Transavia moet zijn. Maar ik ben van mening dat het wel tot de taak van een reisbureau behoort om te helpen. Zij kunnen bijvoorbeeld in ieder geval bevestigen dat het niet normaal is dat je betaalt voor 4x stoel en 4x priority, maar geen factuur ontvangt waar dit op vermeld staat. Zij doen zaken met Transavia en zouden de wegen moeten kennen.
Ik wil je graag helpen met je situatie. Het lijkt erop dat je er goed aan hebt gedaan om een klacht in te dienen bij de ACM. Tegelijkertijd, hoewel TUI zegt dat je bij Transavia moet zijn, ben ik het met je eens dat het reisbureau zou moeten helpen. Ze zouden op zijn minst kunnen bevestigen dat het niet normaal is om te betalen voor 4x stoel en 4x priority zonder een factuur te ontvangen waarop dit vermeld staat. Ze doen immers zaken met Transavia en zouden de juiste kanalen moeten kennen.
Misschien kun je TUI nogmaals benaderen en hen verzoeken om je te ondersteunen bij het oplossen van dit probleem. Als ze nog steeds weigeren om te helpen, kun je overwegen om je klacht bij hen te escaleren of zelfs een andere reisorganisatie te zoeken voor toekomstige boekingen.
Succes en ik hoop dat je snel een oplossing vindt!
Wij boeken priority bij Transavia alleen wanneer we zonder ruimbagage vliegen. Je weet dan zeker dat je koffertje (voldoet aan de door Transavia aangegeven maten) mee aan boord kan en kun je na het uitstappen direct het vliegveld verlaten. Dit kan vooral bij terugkomst op Schiphol soms wel een uur wachten bij de bagageband voorkomen.