LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jack Russel

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

waarom moeten paardenmensen dan zonodig een Jack Russel hebben?

(zie 15 sept. 17.56 uur)

omdat het ''in'' is ofzo???

belachelijk! ik heb een paard, dus moet ik ook een Jack Russel
dat is immers al jaaaaaaaren zo en dat is dus niet van NU....
arme ziel
je spoort niet

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk op http://www.nvjrt.nl/ voor meer info over de JR.
Zoals al eerder vermeld willen wij graag een laagbenige en kortharige Jack en graag een die ook klein blijft.
De ideale hoogte van de Jack is tussen de 25 cm en de 30cm. Kleiner horen ze niet te zijn.
Veel Jack Russells zijn doorgefokt en vaak worden kruisingen aangemerkt als zijnde 'echte' jacks. Hierdoor heeft het ras een slechte naam gekregen. Een jack is niet per definitie een ADHD hond met een moeilijk karakter. Als je je hond bij een goede, verantwoorde fokker haalt en de hond van een goede, consequente opvoeding voorziet, dan is de Jack een leuke gezinshond. En veel beweging heeft elke hond nodig, niet alleen de jack.

django
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2004 14:27

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door django »

als je het verschil wil zien moet je altijd na de ouders vragen die zien voor je een hond aanschaf . ook raden we je brabant af ga kijken dat je mensen vind in een huis situatie waar de ouders bij zijn.
onze eerste jr komt van een broodfokker en na 1 week dood, we hebben nu een klein en fijn bij een famili vandaan en die is kern gezond

sucses met zoeken

floortje2003

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door floortje2003 »

hallo ik heb ook een jackrussel ze heet Floortje en heb haar via marktplaats bij een boer gekocht: ze is prachtig ze is precies goed voor een j-r maar dan zonder papieren en ik heb beide ouders gezien... Dus je kan geluk hebben hoor via marktplaats!
:D Ze komt uit boerakker-groningen...
pootje van Floor :P

margabo

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door margabo »

Hier nog wat informatie.

Wij hebben zelf 2 JR's en de derde gaan we volgende week ophalen.
Het zijn inderdaad zeer levenslustige honden die graag spelen maar als je niet oppast ook vernielen. (als ze niet genoeg beweging krijgen)
Wat betreft een goede fokker, die vindt je niet op marktplaats of iets dergelijks. Kijk eens op www.jackrussell-terrier.nl . Daar staat veel informatie en ook pups.
Verder kun je ook even op het forum www.jackrusselforum.nl
kijken, daar staan veel adviezen en vragen van Jack Russell liefhebbers.

Daarna kun je ook nog naar www.lagulalupis.nl gaan en even een kijkje nemen wat de gevolgen zijn als de hond niet bevalt en wat er allemaal mee kan gebeuren.

Ik wens j veel plezier maar denk er heel goed over na.
Groetjes, Marga

annie2

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door annie2 »

:D Ik vind iedereen wel erg negatief over deze hondjes, ik heb er zelf 2 die uitslapen tot 11 uur s,morgens, vervolgens de hele dag met ons meegaan naar ons werk, en s,avonds heb ik geen kind aan ze.
Ligt er een beetje aan hoe je er zelf mee omgaat.

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb er 4 en die gaan elke avond mee de kroeg in. Ze slapen uit tot 14-uur en hollen dan hard door de kamer en om 17-uur gaan ze mee het bos in undsoweiter.

disney

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door disney »

heb je geen normale vrienden om mee naar de kroeg te gaan?? :D
ik vind een kroeg nou geen plek voor honden..
en ik vindt jacks leuke hondjes maar intensief en hebben een goede en consequente opvoeding nodig.

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

niet iedereen verkoopt slechte honden via marktplaats :evil:

Post

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Post »

Voor meer info kijk dan op de jackrussell site www.jrterrier.nl :D

Mindy

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Mindy »

kijk eens op http://www.jackrussellforum.nl/index.php.

Ik ga over drie weken me Jack russel pup halen, ik heb het adres via een goede dierenarts.

Succes

dodie

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door dodie »

Wat mij opvalt dat steeds meer mensen met dezelfde instelling een hond gaan kopen als wanneer ze een nieuwe auto gaan uitzoeken. :? Ze weten percies welk merk, type en kleur het beestje moet zijn maar ze vergeten het karkater en evt temperament. :oops:

En de eerste plaats waar ze gaan zoeken is MARKTPLAATS!!! verdorie kijk dan toch eerst eens op de site van een dierenasiel :evil:

Eva 1977

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Eva 1977 »

Zie mijn reactie onder Hulp gevraagd hierover, mensen denken dat honden leuk speelgoed zijn ofzo..

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk ook eens op www.jackrussellforum.nl voor meer info over de jr. Verder heb ikniets toe te voegen

san

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

tja, ook een Jack Russel is voor altijd, en niet alleen voor de kerst... :roll:

Libel
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 nov 2004 02:17

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Libel »

Ik vind het jammer dat er veel negatieve verhalen zijn rondom een JR ik het er zelf 1 en die is nu 8 jaar nooit problemen met haar.

Het is inderdaad zo dat je moet weten waar je aan begint maar bij welke hond is dat niet zo?

Bij een JR moet je met een aantal dingen rekening houden

1 Het is een jachthond dus ze hebben de neiging overal achteraan te gaan en hebben ook veel beweging nodig.
2 Nee is ook voor altijd Nee en niet voor het gemak het maar 'n keer toelaten.
3 Zorg ervoor dat niet te veel huisgenoten bezig zijn met de opvoeding (max 2) daar wordt het dier alleen maar nerveus van.


Als je een JR een goede opvoeding en aandacht geeft heb je er geen problemen mee en dan heb je er een lieve hond aan die alles voor je doet.
Het is een zeer slimme, sterke en enthousiaste hond die heel geschikt is voor als je een kleine sterke hond met pit wil hebben.
Een JR kan je heel veel leren maar leer een hond in de eerst plaats om te luisteren.(dit is zo met iedere hond)
Het is heel leuk als een hond pootjes geeft of dood gaat liggen maar daar heb je niets aan als een hond verder niet wil luisteren en doet waar hij zelf zin in heeft, een JR wil altijd proberen om toch iets over de rand te gaan bv als hij in zijn mand moet om er dan niet in maar voor te gaan liggen.

Ik hoop dat alle mensen die een hond aanschaffen en dan niet alleen een JR dit doen met verstand en niet omdat hij er zo schattig uitziet er komen al teveel honden in een asiel doordat ze er achter komen dat ze de verkeerde beslissing hebben genomen. Iedere hond heeft zijn eigen karakter en het is net zo als met mensen geen een is hetzelfde kunnen ze nog van hetzelfde ras zijn maar omgang en omgeving bepalen voor een groot deel hoe een hond is.

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

jr's zijn agressief ben al zo vaak naar de DA geweest vanwege agressieve jr omdat mijn hond dan weet gaatjes heeft in haar buik. afschieten die krengen. en mijn hond is altijd de dupe en de eigenaren maar zeggen het is maar een klein hondje doet niks. pffff zou verboden moeten worden die jr's :twisted:

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

dat moet je anders zien....



baasjes die onwetend een hondje aanschaffen, die zijn fout!

de Jack zelf kan er ook niets aan doen,
zijn karakter is best pittig, en als mensen zich daarin vergissen, dat is enkel triest voor het hondje en andere honden/mensen

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

Toch wel Jack met J.A.C.K. ?
Dan heb je een orginele.
:wink:

Gast

Re: Jack Russel

Ongelezen bericht door Gast »

ik denk dat het niet aan het ras ligt maar aan de baas
ik heb er 4 en straks 5
hier zijn ze niet druk
ligt puur aan de opvoeding
het is een grote hond in een kleine verpakking

waar het vaak ook fout gaat een hond bij een broodfokker welke kruising is het, wordt er op karakter en gezondheid gefokt vaak niet
bij een fokker worden de honden op gezondheid getest en op karakter gefokt
daar zit het verschil
kijk ook maar eens naar de b&t hoeveel ziekte en karakter problemen daar onder zitten
zit de kruising van een teckel of duitse jacht terrrier enz bij in
daarom krijgt de jack russell ook zo'n slechte naam omdat zoveel onder de noemer jack russell wordt verkocht terwijl het geen jack russell is
ga bij de rasvereniging informeren of bel met verschillende fokkers
kijk hier eens
worden ze lekker in huis groot gebracht http://www.jackrussell-terrier.nl

Gesloten