Het is al eerder uitgelegd.
Stel je besteld een printer en zegt dat je wilt retourneren. Je vraagt een verzendlabel en stuurt een baksteen terug.
Postnl geeft aan het pakket is aangekomen.
Bol.com controleert aangekomen pakket en ziet een baksteen. In systeem komt te staan retour printer niet aangekomen. En dat laatste is wat de klantenservice ziet en ze kunnen je niet verder helpen.
De baksteen is ondertussen allang weggegooid.
Ik heb ze direct na versturen hierover geïnformeerd, dus het verhaal was bekend dat het verkeerde product was opgestuurd. Ze zouden het terugsturen.
Maarja als meerdere mensen hier deze gang van zaken normaal vinden, heb ik duidelijk het verkeerde forum uitgezocht voor raad.
Koekkoek
Volgens mij proberen wij hier om je een eerlijk antwoord te geven. Alleen is het antwoord niet wat je wil horen. Dat is iets heel anders. Maar er zijn voldoende fora waar consumenten hun problemen kunnen spuien. Met een beetje geluk krijg je op 1 van die andere wel het antwoord wat je wil horen.
Koekkoek
"O, u heeft een heel verkeerd artikel teruggestuurd, dat we niet eens verkopen? Dat gaat gewoon in de afvalcontainer." Ik denk niet dat klanten dat graag horen, of accepteren.
Ik vermoed, dat het call center in theorie wel een melding in het systeem kan zetten. Ik vermoed ook dat de werkdruk zo hoog is, dat de retourmedewerker gewoon geen tijd krijgt om er iets mee te doen. Misschien gaan dit soort artikelen nog in een rolcontainer "nader uit te zoeken", maar dat er in de praktijk niks mee gebeurt.
Scherpe prijzen, geen of lage verzendkosten, gratis retourzenden: ook bij efficiënt ingerichte processen (vaak over de rug van werknemers) is decrek er wel een keer uit.
Dus ik weer contact opnemen met bol.com. Antwoord: Ze hebben nooit iets ontvangen!
Terwijl ik hun eigen retourlabel heb gebruikt, en een bevestiging heb ontvangen van ontvangst.
Dus ik weer contact opnemen met bol.com. Antwoord: Ze hebben nooit iets ontvangen!
Terwijl ik hun eigen retourlabel heb gebruikt, en een bevestiging heb ontvangen van ontvangst.
Bol.com stelt dat ze geen pakket hebben ontvangen, maar hebben zelf een ontvangstbevestiging afgeven. Dit zijn beiden partijverklaring en kan daarom geen bewijs zijn in het voordeel van Bol.com, maar wel in haar nadeel. Benjamin staat daarom sterk in zijn zaak.