Pagina 2 van 2
Re: Spoedklus Nefit laat op zich wachten.
Geplaatst: 11 aug 2023 12:28
door 16again
Erthanax schreef: ↑10 aug 2023 18:33
Werken er dan zo veel gekwalificeerde cv-monteurs in andere functies bij andere bedrijven?
Iemand met technische achtergrond is makkelijk om te scholen.
Re: Spoedklus Nefit laat op zich wachten.
Geplaatst: 11 aug 2023 12:50
door Nijogeth
Morgan le Fay schreef: ↑11 aug 2023 11:41
HandigeHarrie schreef: ↑11 aug 2023 11:28
Dus: mentaliteitsverandering en beter betalen, dat gaat hand-in-hand. Dan wordt het aantrekkelijk om een technische opleiding te gaan volgen of in de zorg te gaan werken.
Maar zolang paps en mams een technische opleiding maar niks vinden blijft het probleem bestaan.
Het kan aan mij liggen, maar ik heb zoiets nog nooit gemerkt. Ligt misschien aan het feit dat het buiten de randstad is.
Re: Spoedklus Nefit laat op zich wachten.
Geplaatst: 11 aug 2023 13:03
door Ron5300
Feenstra treft in deze geen blaam omdat er een reparatieverzoek bij Nefit de fabrikant is gedaan en Nefit komt de gemaakte afspraken niet na.
Er is wel een schreeuwend te kort aan technisch personeel mede omdat maar bar weinig schoolgaande kinderen voor een VMBO techniek kant kiezen want zo'n opleiding strookt ook niet met de verwachtingen van de ouders die hun kinders qua intelligentie veel hoger inschatten en dromen van toekomstige doktoren en advocaten want dan kunnen ze er in de kennissenkring mee pochen en verzwijgen liever dat zoon of dochter dakdekker, elektromonteur of nog erger bouwvakker is geworden.
Dat personeel onderbetaald wordt is allang achterhaald omdat de werkgever er alles aan zou doen om het personeel tevreden te houden want de vraag naar technisch personeel is zo groot dat ze uit werkgevers kunnen kiezen en bijna absurde salariseisen kunnen stellen en veelal worden die eisen nog gehonoreerd ook.
Re: Spoedklus Nefit laat op zich wachten.
Geplaatst: 11 aug 2023 13:11
door 16again
Ron5300 schreef: ↑11 aug 2023 13:03
Feenstra treft in deze geen blaam omdat er een reparatieverzoek bij Nefit de fabrikant is gedaan en Nefit komt de gemaakte afspraken niet na.
Kan Feenstra dit niet zelf? Ik neem aan dat TS heeft geen overeenkomst heeft met Nefit , maar wel een onderhoudscontract bij Feenstra
Re: Spoedklus Nefit laat op zich wachten.
Geplaatst: 11 aug 2023 13:31
door Ron5300
Voor garantie gevallen dient Feenstra de fabrikant in te schakelen want de fabrikant voert de garantie reparaties uit.
Re: Spoedklus Nefit laat op zich wachten.
Geplaatst: 12 aug 2023 08:31
door Aygulf
Speedy123 schreef: ↑09 aug 2023 12:36
Morgan le Fay schreef: ↑09 aug 2023 11:29
Het is vakantietijd en dus druk.
Het is zomer.
Denk je niet dat het juist in de warmte installatie branche juist lekker rustig is in de zomer en hartstikke druk in de winter?
Volgens mij doet Nefit wel iets meer dan alleen warmte installatie:
Cv-ketels
Warmtepompen
Zonneboiler
Boilers en buffervaten
Thermostaten
Elektrische oplossingen
Airconditioning
Re: Spoedklus Nefit laat op zich wachten.
Geplaatst: 12 aug 2023 09:05
door 16again
Ron5300 schreef: ↑11 aug 2023 13:31
Voor garantie gevallen dient Feenstra de fabrikant in te schakelen want de fabrikant voert de garantie reparaties uit.
Dus als dit in januari gebeurt, mag Feenstra je 2 weken in de kou laten zitten, zich verschuilend achter "garantie van de fabrikant?"
Zo werkt dat natuurlijk niet, TS heeft ongetwijfeld een overeenkomst met Feenstra, niet met de fabrikant.
Re: Spoedklus Nefit laat op zich wachten.
Geplaatst: 12 aug 2023 19:48
door Ivo.w
Ron5300 schreef: ↑11 aug 2023 13:31
Voor garantie gevallen dient Feenstra de fabrikant in te schakelen want de fabrikant voert de garantie reparaties uit.
Onjuist.
De klant heeft een overeenkomst met Feenstra. Dus Feenstra moet de garantiegevallen binnen een redelijke termijn oplossen.
Hoe Feenstra dat verder afhandelt met de importeur of fabrikant is voor de klant niet van belang. Ook als de fabrikant bijvoorbeeld failliet gaat, moet Feenstra eventuele defecten die onder de garantie vallen oplossen of een alternatief aanbieden.
Re: Spoedklus Nefit laat op zich wachten.
Geplaatst: 14 aug 2023 13:22
door Speedy123
Ivo.w schreef: ↑09 aug 2023 12:49
Speedy123 schreef: ↑09 aug 2023 12:38
Het probleem zit hem niet in het gebrek aan personeel, Feenstra weet precies hoeveel mensen bij hun werken. Het probleem is dat ze teveel klanten aannemen. Die betalen netjes voor hun service contract. Alleen als die daadwerkelijk de service, waarvoor ze betaald hebben, nodig hebt, dan is er ineens een personeelsgebrek.
Oplossing is vrij eenvoudig, neem niet meer klanten aan dan je kan bedienen met je huidige personeel bestand.
Wat moeten ze en we dan? Iemand die zijn eerste koopwoning heeft maar niet aannemen als klant? En dan die mensen dus letterlijk in de kou laten zitten als de ketel stuk gaat?
Aangezien het personeelstekort voor de hele installatiebranche geldt, lijkt mij dat ook geen realistische oplossing.
Ze moeten dan gewoon eerlijk zijn. En de mensen duidelijk vertellen, we hebben personeel gebrek,. we kunnen de beloofde services nauwelijks leveren. Toch willen we u niet in de kou laten staan en kunt u klant worden. echter houdt in het geval van calamiteiten rekening met een flinke wachttijd.
Maar kijk je op hun website, dan staat er helemaal niets over de personeelsproblemen. Dan stellen ze:
Dag en nacht bereikbaar
Wij staan voor u klaar als u ons nodig heeft. Het hele jaar door.
Dat lijkt me niet helemaal eerlijk, toch?