Als ik de lijst van de te vervangen onderdelen zo bekijk speelt Bosch op save om garantie gezeur achteraf te voorkomen.
Nu betreft het de bedieningsfolie die vervangen dient te worden en stel dat de reparatiekosten 100 euro betreffen dan dient Bosch wel een aantal maanden reparatie garantie op dat vervangen onderdeel te geven.
Ook al zou Bosch in de reparatiegarantie expliciet melden dat de garantie enkel op het gerepareerde onderdeel van toepassing is gaan kopers er toch van uit dat de garantie op de gehele robotmaaier van toepassing is want als de motor binnen de reparatiegarantie van dat gerepareerde onderdeel kapot gaat gaan kopers er van uit dat de reparatie niet naar behoren is uitgevoerd.
Als je die robots verkoopt moet je ook de moeite willen nemen om uit te leggen dat de garantie op de reparatie alleen dat onderdeel betreft, met de toevoeging "dat staat ook op de reparatie-bon".
En anders kan je beter broden gaan verkopen, of andere artikelen die een houdbaarheid van 1 dag hebben.
Wat heb je uiteindelijk gedaan? Ik heb net hetzelfde voor en blijkbaar zijn velen mij voorgegaan. De maaier is ook nog maar een paar jaar oud. Alleen het groene knopje om hem uit zijn slaap te halen, reageert niet.
Zelfde gedoe gehad met de service van Bosch mbt onze robotmaaier. Opgestuurd naar Duitsland en kreeg offerte van ruim 170 euro. Men zou hem dan doorsturen naar Duitsland (? Daar had ik hem toch al heengestuurd) Keuze om te repareren of in onderdelen retour. Ook hier moet een kabelboom en membraam vervangen worden. Getracht te bellen met Bosch klantenservice maar nummer wat in offerte stond was van huishoudelijke apparaten. Ze konden mij niet verder helpen en ik moest. Aar een email sturen naar de betreffende afdeling. Gekozen voor retour in onderdelen en na ontvangst alles maar weer in elkaar gezet. Ik zoek op internet wel om een 4g unit en vervang het dan zelf wel. Waarschijnlijk zal daar dan een bijbehorende kabelboom bij horen. Waardeloze “service” van Bosch. Als deze indego het begeeft zie ik wel om een ander merk robotmaaier.
Zelf ook deze upgrade laten uitvoeren.
Eerst kreeg ik een offerte van ruim 300 euro voor onder andere het vervangen van een motor, de seal, roestvrijmaken van de connectoren en losmaken van de wielen. Hierbij de optie gekregen voor reparatie, 19 euro voor gedemonteerd retour, of ruim 80 euro voor gemonteerd retour, of niet betalen en de maaier werd gerecyled. Aangegeven dat ik alleen de upgrade verwacht, en de rest van de zaken wel zelf kan uitvoeren.
Hierna een tijd stilte geweest, waarna er in eens een mail kwam met bericht dat de maaier gerepareerd was. Geen bericht wat nu wel of niet uitgevoerd was.
Vandaag de maaier ontvangen, met de reparatiebon voor het vervangen van de 4G module.
Dus toch vrij eenvoudig de upgrade naar 4G uitgevoerd, zonder verdere kosten.