Geheel off topic maar toch wie koopt er nu nog een fiets zonder trapondersteuning bijna niemand meer toch! er zijn fietsers die er voor kiezen om op spierkracht van A naar B te fietsen maar die fietsers hebben er of het geld niet voor of gaan zodra de fiets aan vervanging toe is voor een fiets met trapondersteuning.
Wat een aannames, oftewel onzin. Het heeft alles te maken met luiheid en gemakzucht vd mensen. Zoals veel mensen hun auto pakken voor een ritje van een km heen en terug. Voor je lichamelijke conditie doet een e-bike ook nauwelijks wat. Als je dagelijks 25km heen en 25km terug moet fietsen, kan ik me de aanschaf van een e-bike nog voorstellen.
Ik fiets dus 30 km heen en 30 km terug naar mijn werk op mijn EBike. De opmerking dat een EBike niets doet voor de conditie niet helemaal waar. Bij een fiets met trapondersteuning moet je echt zelf nog wel wat doen hoor. En ik fiets ook regelmatig zonder de trapondersteuning en dat bevalt ook goed. Voor mij heeft het dan ook niets te maken met luiheid of gemakzucht. In dat geval kan ik namelijk ook met het OV naar mijn werk. Stap bijna voor mijn deur in en bij mijn werk voor de deur uit. En dat betaald de baas dan ook nog eens. Zou zelfs met de auto kunnen. Ook dat wordt dan nog deels vergoed. Maar toch kies ik voor mijn fiets.
En vraag maar eens in een fietsenwinkel hoeveel gewone fietsen en hoeveel ebikes ze nog verkopen. Toen ik deze fiets kocht ruim een maand geleden heb ik dit gevraagd in de fietsen winkel en die verkopen heel weinig gewone fietsen. Het grootste deel is ebikes. Een gewone fiets inruilen doen ze al helemaal niet meer. Je kunt alleen nog je oude ebike inruilen.
Stella maakt mijn dag .... kapot
Dure E-bike gekocht met "gratis" onderhoudsbeurt.
Toen ik deze beurt bijna een jaar later wilde inwisselen bleken de regels te zijn veranderd en moest ik bijna € 40,- bijbetalen.
Wat een oplichters zijn het daar bij Stella, nooit meer dus....
Zou maar vast gaan sparen voor het geval u echt een probleem krijgt met uw Stella fiets.
De reparatie- en voorrijtarieven liegen er niet om en u kunt dan echt niet bij de rijwielhersteller om de hoek terecht.
U heeft blijkbaar inzage in de prijslijst van Stella of heeft U dit van horen zeggen en lezen van diverse fora.
In mijn omgeving hebben veel mensen een Stella fiets en die zijn zeer tevreden over de fiets en over de service.
En bij mijn rijwielhelsteller op de hoek staan ook regelmatig Stella fietsen voor onderhoud dus ze zijn er echt wel.
En nee ik werk niet bij Stella en heb zelf ook geen Stella fiets maar een ander merk.
Maar bij de keuze voor deze Ebike heb ik Stella wel degelijk overwogen maar kreeg gewoon bij een ander winkel een zeer goed deal.
Geheel off topic maar toch wie koopt er nu nog een fiets zonder trapondersteuning bijna niemand meer toch! er zijn fietsers die er voor kiezen om op spierkracht van A naar B te fietsen maar die fietsers hebben er of het geld niet voor of gaan zodra de fiets aan vervanging toe is voor een fiets met trapondersteuning.
Wat een aannames, oftewel onzin. Het heeft alles te maken met luiheid en gemakzucht vd mensen. Zoals veel mensen hun auto pakken voor een ritje van een km heen en terug. Voor je lichamelijke conditie doet een e-bike ook nauwelijks wat. Als je dagelijks 25km heen en 25km terug moet fietsen, kan ik me de aanschaf van een e-bike nog voorstellen.
Ik fiets dus 30 km heen en 30 km terug naar mijn werk op mijn EBike. De opmerking dat een EBike niets doet voor de conditie niet helemaal waar. Bij een fiets met trapondersteuning moet je echt zelf nog wel wat doen hoor. En ik fiets ook regelmatig zonder de trapondersteuning en dat bevalt ook goed. Voor mij heeft het dan ook niets te maken met luiheid of gemakzucht. In dat geval kan ik namelijk ook met het OV naar mijn werk. Stap bijna voor mijn deur in en bij mijn werk voor de deur uit. En dat betaald de baas dan ook nog eens. Zou zelfs met de auto kunnen. Ook dat wordt dan nog deels vergoed. Maar toch kies ik voor mijn fiets.
En vraag maar eens in een fietsenwinkel hoeveel gewone fietsen en hoeveel ebikes ze nog verkopen. Toen ik deze fiets kocht ruim een maand geleden heb ik dit gevraagd in de fietsen winkel en die verkopen heel weinig gewone fietsen. Het grootste deel is ebikes. Een gewone fiets inruilen doen ze al helemaal niet meer. Je kunt alleen nog je oude ebike inruilen.
Maar jij valt bij mij dus zeker niet onder de noemer 'lui en gemakzuchtig'. Integendeel, thumbs up! Ik schreef ook niet voor niks dat ik me e-bike kan voorstellen op dergelijke grote afstanden.
De opmerking over e-bike en dat het nauwelijks (dus niet: niks!) wat doet voor je lichamelijke conditie, komt uit onderzoeksresultaten die ik ooit heb gelezen daarover.
Maar waar komt die 'gratis' onderhoudsbeurt van de TS dan vandaan? Of is dat die ene keer dat je langs komt om de boutjes nog even na te trekken? Dat is gewoon service.
Dat is inderdaad (normaal gesproken) de eerste beurt die je binnen enkele maanden na aankoop laat uitvoeren. Het is ook absoluut onverstandig om met een nieuwe fiets een jaar te rijden zonder eerste onderhoudsbeurt. Veel onderdelen moeten zich zetten en hebben enige correctie nodig na een paar maanden gebruik.
En "gewoon service" heb je natuurlijk gewoon betaald toen je de fiets kocht. Daarom zijn winkels die geen service bieden goedkoper. Winkels die het wel bieden noemen het ook expliciet, zoals in het geval van TS.
Wat een aannames, oftewel onzin. Het heeft alles te maken met luiheid en gemakzucht vd mensen. Zoals veel mensen hun auto pakken voor een ritje van een km heen en terug. Voor je lichamelijke conditie doet een e-bike ook nauwelijks wat. Als je dagelijks 25km heen en 25km terug moet fietsen, kan ik me de aanschaf van een e-bike nog voorstellen.
Ik fiets dus 30 km heen en 30 km terug naar mijn werk op mijn EBike. De opmerking dat een EBike niets doet voor de conditie niet helemaal waar. Bij een fiets met trapondersteuning moet je echt zelf nog wel wat doen hoor. En ik fiets ook regelmatig zonder de trapondersteuning en dat bevalt ook goed. Voor mij heeft het dan ook niets te maken met luiheid of gemakzucht. In dat geval kan ik namelijk ook met het OV naar mijn werk. Stap bijna voor mijn deur in en bij mijn werk voor de deur uit. En dat betaald de baas dan ook nog eens. Zou zelfs met de auto kunnen. Ook dat wordt dan nog deels vergoed. Maar toch kies ik voor mijn fiets.
En vraag maar eens in een fietsenwinkel hoeveel gewone fietsen en hoeveel ebikes ze nog verkopen. Toen ik deze fiets kocht ruim een maand geleden heb ik dit gevraagd in de fietsen winkel en die verkopen heel weinig gewone fietsen. Het grootste deel is ebikes. Een gewone fiets inruilen doen ze al helemaal niet meer. Je kunt alleen nog je oude ebike inruilen.
Maar jij valt bij mij dus zeker niet onder de noemer 'lui en gemakzuchtig'. Integendeel, thumbs up! Ik schreef ook niet voor niks dat ik me e-bike kan voorstellen op dergelijke grote afstanden.
De opmerking over e-bike en dat het nauwelijks (dus niet: niks!) wat doet voor je lichamelijke conditie, komt uit onderzoeksresultaten die ik ooit heb gelezen daarover.
Ik heb nog zo'n gewone fiets, geen haar op mijn hoofd.
Al die idioten met alleen maar vooruitkijkend en niet kunnen remmen, daar krijg ik de wip van, levensgevaarlijk.
Voor diegene die zeker geen elektrische ondersteuning willen hebben, of het enkel gebruiken op lange afstanden, prijs u gelukkig. Ik wou dat ik, al was het maar 2 kilometer, gewoon op een normale fiets kon fietsen.
Voor sommige is het ook bittere noodzaak om ondersteuning te hebben. Voordat je het weet krijg je het verwijt dat je voor een stukje van 2 kilometer een auto gebruikt.
Ja, er zijn er genoeg die onverantwoord op een elektrische fiets rijden, maar dat wil niet zeggen dal alle gebruikers onverantwoord of lui zijn.
maar dat wil niet zeggen dat alle gebruikers onverantwoord of lui zijn.
Dat zegt ook niemand volgens mij.
Voor sommigen is het ook bittere noodzaak om ondersteuning te hebben.
En dat ontkent ook niemand, maar daar ging in ieder geval mijn opmerking niet over. De grote meerderheid van de mensen is prima in staat te fietsen zonder ondersteuning.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 04 sep 2023 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier ook, op een fiets hoor te trappen. Lekker in beweging en op echt eigen spierkracht door de polder tegen de wind in. Fantastisch!
Trapondersteuning nooit begrepen, het lijkt op fietsen vanaf een afstandje, maar het is allemaal bedrog. Koop dan een scooter.....
Hier ook, op een fiets hoor te trappen. Lekker in beweging en op echt eigen spierkracht door de polder tegen de wind in. Fantastisch!
Trapondersteuning nooit begrepen, het lijkt op fietsen vanaf een afstandje, maar het is allemaal bedrog. Koop dan een scooter.....
Waarom is het bedrog? Alleen beweging, en als is het op die manier, zou al genoeg kunnen zijn en je komt er dan uit. Maar ik denk ook voor de meeste, dat het gewoon gemakzucht is.
Geheel off topic maar toch wie koopt er nu nog een fiets zonder trapondersteuning bijna niemand meer toch! er zijn fietsers die er voor kiezen om op spierkracht van A naar B te fietsen maar die fietsers hebben er of het geld niet voor of gaan zodra de fiets aan vervanging toe is voor een fiets met trapondersteuning.
Ik dus wel. Ik zou ook niet anders willen. Fietsen met trapondersteuning zijn voor jeugdige (vaak te dikke) mensen die niet zo om gezondheid en conditie geven. Die is nog wel goed vinden ze.
Ik heb dus nog gewoon enkele fietsen die ik geheel zelf mag trappen. Als het kan ook met een wat hoge snelheid. Daarom ook vaak met fietshelm.
Simpel, mensen komen op snelheid al fietsend deze extreem fitte persoonlijkheid voorbij, welke qua conditie mij amper wandelend bij kunnen houden, en dan moet je die blikken eens zien, alsof ze echt trappen......
Vandaag zag ik nog een bejaarde mevrouw zwalkend en slingerend opstappen, waarna ze rechtop zittend ruim 25 km/h deed. "An accident waiting to happen", zoals dat heet. Haar trapondersteunde snelheid is overduidelijk veel te hoog voor haar motorische vaardigheid.
En wat het onderwerp betreft: ik fiets momenteel niet zo heel veel. Maar als ik op de fiets stap is het heerlijk. Stiekem maak ik dan heel kleine omweggetjes om er iets langer op te blijven zitten.
Nu een hybride herenfiets, maar de volgende wordt een normale genderneutrale damesfiets, een stadsfiets om precies te zijn. De opstap is wat makkelijker, en het is toch allemaal wat degelijker en minder kwetsbaar. Maar als ik trapondersteuning nodig ga hebben, dan komt er een scootmobiel. Denk dat dat toch wel veiliger is.
Wat een kortzichtigheid lees ik hier over mensen die nu elektrisch fietsen. Ik ken juist veel mensen die hun vrijheid en onafhankelijkheid terug hebben door de aanschaf van een elektrische fiets.
Wat een kortzichtigheid lees ik hier over mensen die nu elektrisch fietsen. Ik ken juist veel mensen die hun vrijheid en onafhankelijkheid terug hebben door de aanschaf van een elektrische fiets.
Tuurlijk zijn die er ook, maar het één sluit het andere niet uit.
En vraag maar eens in een fietsenwinkel hoeveel gewone fietsen en hoeveel ebikes ze nog verkopen. Toen ik deze fiets kocht ruim een maand geleden heb ik dit gevraagd in de fietsen winkel en die verkopen heel weinig gewone fietsen. Het grootste deel is ebikes. Een gewone fiets inruilen doen ze al helemaal niet meer. Je kunt alleen nog je oude ebike inruilen.
De verhouding gewoon/elektrisch zal per winkel verschillen.
Wat ik wel om mij heen zie, is precies wat Dirk beschrijft. Elektrische fiets is voor grotere afstanden, gewone fiets voor korte afstanden.
Terug naar Stella of andere merken: Het zou wel fijn zijn als er meer keuze zou zijn in de onderdelen. Bosch is dominant bij de aandrijving, Shimano bij de wielen. Uiteindelijk maakt het niet meer uit welk merk de fiets zelf heeft ...