O, ik zal er wel aan wennen hoor. En tegen die tijd komt er weer een oude merknaam terug. Dat ziu ook niet voor het eerst zijn. (Ben er geweest, niet waar ).witte angora schreef: ↑06 sep 2023 23:11Wen er toch maar aan. Dit soort all-inclusiviteit zal je de komende jaren nog veel vaker gaan zien, tot niemand meer weet welke winkel wat verkoopt. Blokker schijnt BokkoB te gaan worden of zoiets. En de 'We' wordt 'eWe' (uitspraak: Iewie). Brood haal je straks niet meer bij de Bakker, maar bij de BakkaB.
En de Bol wordt de BoB om het toch nog maar een beetje normaal te houden...
Edit: Volgens mij heb jij dit artikel gelezen: https://www.bright.nl/nieuws/1150979/t- ... erken.html
Dat artikel heb ik overigens niet gelezen, Misschien ben ik wel geraadpleegd want mijn scherpe analyses worden doorgaans breed en hoog gewaardeerd, en ook van merknamen weet ik het een en ander.
Ik ben wel heel benieuwd naar de "rationale" die de klant gepresenteerd is. Dat is een mooi, dik rapport (of presentatie) waarin uitgelegd wordt waarom juist en uitsluitend déze merknaam precies voldoet aan alle eisen uit de briefing, en die de indruk wekt dat de nieuwe naam het gevolg, het resultaat is van de rationale. In werkelijkheid is de volgorde omgekeerd.
Over dat logo is ook het laatste woord nog niet gezegd. Onlogisch en gemakzuchtig, dat is het vriendelijkste wat in me opkomt.