inloggegevens gokaccounts
Re: inloggegevens gokaccounts
Maar elke cent die je inlegt, wordt dus op je uitkering gekort.
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... 20bijstand.
Dus hup aan het werk, uitkering stop, kan je je helemaal arm gokken.
Maar TS zegt alleen free spins te spelen. En daar win je niet zoveel mee. En TS suggereert zelf geen geld te storten.Lady1234 schreef: ↑07 sep 2023 17:02Maar elke cent die je inlegt, wordt dus op je uitkering gekort.
Wat ik overigens moeilijk kan geloven.
Maar dat er jurisprudentie ligt van wat je speelt ook 100 procent als inkomen wordt gezien voor de bijstand vind ik vreemde redenering.
Natuurlijk, het is de basis van de Participatiewet. De bijstand is, zoals ook de Rijksoverheid schrijft, het "vangnet van de sociale zekerheid". Het zorgt voor "de noodzakelijke kosten van bestaan". Gokken valt daar uiteraard niet onder. Doe je het desondanks toch, dan heeft dat direct gevolgen voor je uitkering. Volkomen terecht, wat mij betreft.Bezorgdeburger schreef: ↑07 sep 2023 16:55Is dat wettelijk vastgelegd? Of is dat meer jou morele oordeelt?
Iedere in Nederland woonachtige Nederlander die hier te lande in zodanige omstandigheden verkeert of dreigt te geraken dat hij niet over de middelen beschikt om in de noodzakelijke kosten van bestaan te voorzien, heeft recht op bijstand van overheidswege.
Uit de eerder geplaatste link.Als een belanghebbende geen volledig beeld geeft van zijn gokactiviteiten en hoeveel hiermee is verdiend, kan het recht op bijstand niet worden vastgesteld. En dan kan de gemeente het recht op bijstand intrekken, dat schrijft artikel 54 lid 3 2de volzin Participatiewet voor
-
Tot 3 maanden?? maak daar maar gerust minimaal een half jaar van en met een beetje verkeerde wil over de periode dat je een uitkering ontvangt.Ron5300 schreef: ↑07 sep 2023 14:06Als het een eerste rechtmatigheidsonderzoek betreft dan dient u toch uw bankafschriften tot 3 maanden terug te tonen maar wordt u niet om inlogcodes van goksites e.d. gevraagd.
Zodra uit bankafschriften blijkt dat er bedragen naar een gokbedrijf of zelfs de gezamenlijke Nederlandse loterijen zijn afgeschreven roept dat uiteraard vragen op omdat u het gewonnen bedrag in de wallet kan opsparen en als u het uitkomt uit kunt laten betalen.
U wordt dan voor een vervolggesprek uitgenodigd om openheid van uw accounts te geven en dat kan alleen als u toegang tot die accounts verleend maar u bent daar niet toe verplicht.
Het nadeel is dan wel dat uw uitkering wordt opgeschort omdat uw inkomen niet vast te stellen is en dat is iets wat u zeker niet wenst.
En sociale recherche werkt andersom. Schuldig tenzij onschuld is bewezen
Dat iemand zijn verdiensten moet opgeven begrijp ik. Maar is iets anders dan in de link staat die @lady1234 gaf.jonis schreef: ↑07 sep 2023 17:34Uit de eerder geplaatste link.Als een belanghebbende geen volledig beeld geeft van zijn gokactiviteiten en hoeveel hiermee is verdiend, kan het recht op bijstand niet worden vastgesteld. En dan kan de gemeente het recht op bijstand intrekken, dat schrijft artikel 54 lid 3 2de volzin Participatiewet voor
Tenminste zo lees ik het.
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... maken.aspx#
-
Alleen als er met het gokken geld wordt verdiend heb je een uitdaging.
De bijstandtrekker gaat er met mijn link dus op vooruit. Zijn Inleg wordt gekort, niet zijn totale uitkering.Bezorgdeburger schreef: ↑07 sep 2023 17:49Dat iemand zijn verdiensten moet opgeven begrijp ik. Maar is iets anders dan in de link staat die @lady1234 gaf.jonis schreef: ↑07 sep 2023 17:34Uit de eerder geplaatste link.Als een belanghebbende geen volledig beeld geeft van zijn gokactiviteiten en hoeveel hiermee is verdiend, kan het recht op bijstand niet worden vastgesteld. En dan kan de gemeente het recht op bijstand intrekken, dat schrijft artikel 54 lid 3 2de volzin Participatiewet voor
Tenminste zo lees ik het.
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... maken.aspx#
Tja, bij een bijstand uitkering levert je veel in, waardigheid, privacy. Als je de keuze maakt, dan is het je eigen schuld.
Gegevens worden in ieder aan de lopende band verspreid.
Gegevens worden in ieder aan de lopende band verspreid.
-
Hoezo lever je waardigheid en privacy in. Waardigheid is een gevoel dat je jezelf kunt aanpraten. Privacy: het lijkt me niet meer dan normaal dat gecontroleerd wordt dat iemand terecht een uitkering krijgt. En hoezo de keuze maken bijstand aan te vragen? je hebt het nodig of je hebt het niet nodig, dat lijkt me geen keuze.
Mocht ik ooit in de situatie terecht komen dat ik bijstand nodig heb ben ik blij dat ik in een land woon waar dit vangnet is. (in mijn geval wordt het trouwens Bürgergeld maar dat werkt ongeveer hetzelfde)
-
Dan wordt er kennelijk van uit gegaan dat je niet meer dan 35% capaciteitsverlies hebt om een eigen inkomen te genereren. Heb je dan geen bezwaar aangetekend?
Is wat hun vanuit gaan dan ook de werkelijkheid.witte angora schreef: ↑07 sep 2023 18:58Dan wordt er kennelijk van uit gegaan dat je niet meer dan 35% capaciteitsverlies hebt om een eigen inkomen te genereren. Heb je dan geen bezwaar aangetekend?
Maar ja dat is verleden tijd.
Maar wat ik zei is wel zo.
-
Toch is het wel apart hoe je de discussie weer naar jezelf wist te trekken. Het ging hier om de TS en een controle waarbij inloggegevens van een goksite gevraagd worden.
Lady1234
vindt dit leuk
En welke gegevens worden in ieder aan de lopende band verspreid?
Ik antwoord en reageer ergens op. Je kunt ze ook zien vliegen.
Ik reageerde ik met dat gegevens zomaar verspreid worden.
Ik reageerde ik met dat gegevens zomaar verspreid worden.
Als u gokt, moet u ervoor zorgen dat het legaal en ethisch is.
-
Waarom wordt een topic van een half jaar oud omhoog geschopt met een vage opmerking die weinig toevoegd