Odido is een ramp
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15 mar 2018 19:41
Re: Odido is een ramp
Cro schrijft " allerlei onnodige hyperbolen of absurditeiten". Onze ervaring zijn niet onnodige hyperbolen of absurditeiten, maar de realiteit. Neem aan dat jij het ook niet normaal vind dat mijn moeder van 87 al vanaf 7 december zonder signaal zit. Hoe zou jij je voelen als je al meer dan een maand totaal geen contact hebt met de buitenwereld buiten de keren om dat ze visite krijgt. Odido lijkt zich er totaal niet druk om te maken, want een goede snelle oplossing hebben ze nooit gegeven. Excuses is het enige wat ze bieden. Verder moet je je maar redden. Als ik een fles drinken koop wil ik daar meteen van kunnen genieten en niet 6 weken moeten wachten voor ik de dop eindelijk van de fles mag halen.......
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Odido is een ramp
Wat mij daar vooral aan opvalt is dat men niet kiest voor de grote jongens Ziggo en PTT maar voor iets dat al bekend staat als een bèta provider, wel goedkoop natuurlijk, en dan klaagt dat de service niet goed is.ebdrachten schreef: ↑11 jan 2024 18:53Cro schrijft " allerlei onnodige hyperbolen of absurditeiten". Onze ervaring zijn niet onnodige hyperbolen of absurditeiten, maar de realiteit. Neem aan dat jij het ook niet normaal vind dat mijn moeder van 87 al vanaf 7 december zonder signaal zit. Hoe zou jij je voelen als je al meer dan een maand totaal geen contact hebt met de buitenwereld buiten de keren om dat ze visite krijgt. Odido lijkt zich er totaal niet druk om te maken, want een goede snelle oplossing hebben ze nooit gegeven. Excuses is het enige wat ze bieden. Verder moet je je maar redden. Als ik een fles drinken koop wil ik daar meteen van kunnen genieten en niet 6 weken moeten wachten voor ik de dop eindelijk van de fles mag halen.......
Verder kan iedereen die zich tekort gedaan voelt naar de rechter of de geschillencommissie en daar krijg je dan zinvoller gelijk of ongelijk dan op een forum.
-
- Berichten: 32319
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Odido is een ramp
PTT? Die waren toch van: 'Putje graven, Tentje zetten, Tukkie doen'? Maar dát is lang geleden!
-
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Odido is een ramp
Nee hoor, ze bestaan nog steeds maar hebben hun naam koninklijk verbouwd naar KPN, Koninklijke PTT (Post, Telefonie en Telegrafie) Nederland. Dus wil je in contact komen met de KPN, zend een telegram.
-
- Berichten: 32319
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Odido is een ramp
Goed om te weten dat het een keer niet via dat vermaledijde internet hoeft. Gewoon, ouderwetsch, zoals het heurt.
Stuurt Bea trouwens nog steeds telegrammen, of is die intussen ook om? Niet dat dit met Odido te maken heeft, maar soit.
Stuurt Bea trouwens nog steeds telegrammen, of is die intussen ook om? Niet dat dit met Odido te maken heeft, maar soit.
-
- Berichten: 32319
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Odido is een ramp
Naja, je zou het Odido kunnen vragen, maar die reageren toch nergens op. Dat blijkt wel uit het topic.
Re: Odido is een ramp
Zie dat Radar ook op Facebook het probleem ODIDO heeft geplaatst, hier reageert ODIDO veel op de reacties
Re: Odido is een ramp
Beta provider??? Ze hebben 1 van de beste mobiele netwerken in de wereld en waren tot niet zo lang geleden onderdeel van Deutsche Telekom. De organisatie en de mensen zijn nog steeds dezelfde en ze maken nog steeds gebruik van hetgeen mbv Deutsche Telekom is ontwikkeld.DeZevendeHenk schreef: ↑11 jan 2024 19:06Wat mij daar vooral aan opvalt is dat men niet kiest voor de grote jongens Ziggo en PTT maar voor iets dat al bekend staat als een bèta provider, wel goedkoop natuurlijk, en dan klaagt dat de service niet goed is.ebdrachten schreef: ↑11 jan 2024 18:53Cro schrijft " allerlei onnodige hyperbolen of absurditeiten". Onze ervaring zijn niet onnodige hyperbolen of absurditeiten, maar de realiteit. Neem aan dat jij het ook niet normaal vind dat mijn moeder van 87 al vanaf 7 december zonder signaal zit. Hoe zou jij je voelen als je al meer dan een maand totaal geen contact hebt met de buitenwereld buiten de keren om dat ze visite krijgt. Odido lijkt zich er totaal niet druk om te maken, want een goede snelle oplossing hebben ze nooit gegeven. Excuses is het enige wat ze bieden. Verder moet je je maar redden. Als ik een fles drinken koop wil ik daar meteen van kunnen genieten en niet 6 weken moeten wachten voor ik de dop eindelijk van de fles mag halen.......
Verder kan iedereen die zich tekort gedaan voelt naar de rechter of de geschillencommissie en daar krijg je dan zinvoller gelijk of ongelijk dan op een forum.
Re: Odido is een ramp
Het bovenstaande mag dan waar zijn en dat grove fouten door monteurs eerder uitzondering dan regel zijn, dat ontslaat de opdrachtgever van die monteurs, in dit geval Odido zijnde, natuurlijk niet van haar verantwoordelijk. Als er dan binnen je organisatie ten koste van gewaardeerde klanten een keer fouten gemaakt zijn, zorg dan ook dat het zo snel als de brandweer is opgelost. Je laat je klanten geen weken wachten als het een keer door de eigen organisatie fout is gegaan. Kennelijk bestaat dat besef er dan weer niet bij Odido waartoe zij bijdragen aan de ramp die ze zelf veroorzaken.Cro schreef: ↑05 jan 2024 19:33Dat relativeren is nodig wanneer mensen constant in dit soort topics de boel in het absurde trekken en een probleem afdoen alsof dan gelijk het hele bedrijf of iedere monteur continu fouten maakt. Dat bij iemand iets fout gaat is vervelend, maar maakt het nog geen ramp of rampenbedrijf. Doordat ik van dit soort zaken wat kennis heb, help ik bijvoorbeeld ook redelijk wat familie, vrienden en kennissen met dit soort zaken. Daarvan hebben er ook een paar T-mobile, en nu dus Odido, en ook daar geen issues met de ernst zoals hier. Die puinhoop die jij meent te zien zie ik dus zeker niet.J. Deltoer schreef: ↑05 jan 2024 17:10Jammer weer, dit eeuwige relativeren. Heb in mijn omgeving ook meerdere "pech"gevallen met odido, dat lijkt op dit moment echt een bovenmatig trendje te zijn. Dat er in het verleden bij andere bedrijven ook wel eens iets mis was/is doet niet ter zake. Op dit moment is het bij odido een onmenselijke puinhoop en daar mag best aandacht voor gevraagd worden.
Dat dit soort issues, voorkomen, ongetwijfeld, maar is het norm? Natuurlijk niet. Is het dan vervelend als het jou als consument gebeurt, uiteraard. Maar duid het dan als zodanig en ga niet met allerlei onnodige hyperbolen of absurditeiten lopen strooien om een punt te maken, dat maakt het er immers niet geloofwaardiger op.
Re: Odido is een ramp
Ik de basis ben ik dat zeker met je eens, probleem is wel dat we hier natuurlijk geen context hebben en het verhaal maar van 1 kant horen. Daar valt geen conclusie uit te trekken. Behalve dat het zeer vervelend is voor degene die het meemaakt. Wie weet is er wel een goede reden waarom het langer duurt, wie weet ook niet. We weten het simpelweg niet.BreejKC schreef: ↑13 jan 2024 19:26
Het bovenstaande mag dan waar zijn en dat grove fouten door monteurs eerder uitzondering dan regel zijn, dat ontslaat de opdrachtgever van die monteurs, in dit geval Odido zijnde, natuurlijk niet van haar verantwoordelijk. Als er dan binnen je organisatie ten koste van gewaardeerde klanten een keer fouten gemaakt zijn, zorg dan ook dat het zo snel als de brandweer is opgelost. Je laat je klanten geen weken wachten als het een keer door de eigen organisatie fout is gegaan. Kennelijk bestaat dat besef er dan weer niet bij Odido waartoe zij bijdragen aan de ramp die ze zelf veroorzaken.
Al vraag ik me wel af waarom er niet wat meer in oplossingen gedacht wordt, toen vorig jaar bij een familie lid van mij een vezel beschadigd raakte bij gemeente werkzaamheden aan de straat, werd er met een belletje naar de helpdesk verzocht om een tijdelijk oplossen, en koos T-Mobile / Odido ervoor direct tijdelijk een draadloze router te leveren zodat ze tot reparatie in ieder geval Internet hadden en tot die router er was werden de mobiele abonnementen op dat adres die van T-Mobile waren voorzien van een unlimited bundel zodat ze daarmee vooruit konden. TV moest even via een app, maar het grootste leed (geen internet voor de tieners in huis) was direct opgelost.
En zelfs als zoiets vanuit Odido niet geregeld zou kunnen worden, wat mij vreemd zou lijken (iedere provider kan dat soort zaken leveren), zou je dat altijd anders nog zelf kunnen organiseren zodat moeder geen 6 weken+ zonder internet zit. Kost je dan misschien een paar euro, wat erg vervelend is, zeker wanneer het probleem niet aan jezelf te wijten is, maar alles is natuurlijk beter dan niets doen.
BreejKC
vindt dit leuk
Re: Odido is een ramp
Als je wel eens op de community site van Odido komt, zie je dat er dagelijks, zelfs in de weekenden en tijdens feestdagen, unlimited codes voor Handy's uitgedeeld worden aan klanten met internet problemen die niet meteen oplosbaar zijn.
Re: Odido is een ramp
Exact. Zoals ik recent al schreef, heb ik een paar weken geleden een en ander van Odido geïnstalleerd. Op zondag. Bleek niet te werken (lijn was nog niet actief), en ik kreeg per direct 2 vouchers voor 7 dagen ongelimiteerd internet in de mail.
BreejKC
vindt dit leuk