LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fisher Kings

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

lees maar eens het boek van Faith Popcorn - het Popcorn report. Eén van de belangrijkste trends is COOCOONING.

Veel leesplezier, boek kun je kopen op www.bol.com

Gast

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door Gast »

van wanneer dateert dat boek? jaar of 10 geleden, toen was het een trend.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door student26 »

Gut daar hebben we Jan de Amway-man weer eens met z'n flauwekulverhalen. Heel leuk dat je het weer niet kan laten even iemand flink in de **** te zetten, we zijn niet anders gewend van je.

Ten eerste is e-commerce iets TOTAAL ANDERS dan MLM. Bij e-commerce hangt feitelijk alles af van de betrouwbaarheid van de verkoper/leverancier. Als ik het gevoel heb dat ik genaaid wordt door een bedrijf of het niet vertrouw dan bestel ik mijn spullen niet online. Heel simpel. Daarnaast vergeet je weer spontaan dat er tig artikelen zijn die zich slecht of simpelweg niet lenen voor verkoop via MLM.

E-commerce heeft goede kanten, en zal absoluut goede omzetprestaties neer kunnen zetten, maar het is niet zaligmakend. Winkels zullen er altijd wel blijven, al is het maar omdat niet iedereen een pc en Internetaansluiting heeft. Misschien ben jij hier wel de kluizenaar, misschien heb je het niet gemerkt, maar de hele e-commerce bubbel is een paar jaar geleden flink in elkaar gezakt. Dat herstelt zich deels wel weer hoor, dat weet ik ook wel, maar een groot deel van het vertrouwen is er nu gewoon niet.

En dat laatste geldt ZEKER voor MLM.

Bij een MLM-piramide:

A) Garantie heb je niet, dat klopt. Dat is al de eerste reden waarom veel mensen er niets mee te maken hebben. En over 2 keer zoveel verdienen bij 2 keer zoveel werk: 2 keer weinig is nog steeds weinig. Als jij 1 flesje schoonmaakmiddel verkoopt, dan ontvang jij een paar cent. Je moet er dus niet 2 maar een paar honderd of duizend verkopen wil je een zinnig inkomen verdienen.

B) Over je 90%, ik heb je al eens laten zien aan de hand van de Amway staffel dat dit onzin is. Natuurlijk weigerde je daarop te reageren.

C) En ja, je kunt zelf bepalen of je wat doet of niet. Alleen zie jij een normaal bedrijf als iets waar een dictator rondloopt die iedereen afblaft en orders geeft. Ik weet niet waar jij gewerkt hebt, maar dat is verre van hoe het er in de werkelijkheid aan toegaat.

Als een bedrijf 60% van de verkoopprijs uitbetaalt, dan heeft dat NATUURLIJK invloed op de prijs van het product, die wordt daarmee hoger. Dat jij dat niet inziet zegt genoeg over je economische realiteitszin en kennis.

MLM ziet eruit als een barrel, met een oude motor, kapotte bekleding, een onbetrouwbaar stuur, en misschien wel het belangrijkst: GEEN REMMEN. Je zal wel gek zijn wil je daar een proefrit in maken.

bodejos

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door bodejos »

@Jan,

ik heb al uiteengezet dat ik het systeem zelf niet zie zitten, ik ken genoeg mensen die het geprobeerd hebben, en er financieel, emotioneel en ook qua vriendenkring onderdoor zijn gegaan. Vang jij ze op? Komt het doordat ze niet genoeg inzet hebben getoond?

Ze hebben juist teveel hun best gedaan, er geld in gestoken dat ze nu nog steeds, na jaren, niet hebben teruggezien. Ze hebben catalogussen besteld, verspreid, en geen enkele met een order teruggekregen, ALS ze hem al terugkregen. Dat is al een schade van 125 euro. Dat valt nog te overzien, maar ik ken ook mensen die een veelvoud van dat bedrag kwijt zijn. Zo gemakkelijk als men het op de demonstratie voorstelde gaat het in de praktijk echt niet, hoor.

Bij mij doet het niet ter zake hoe de bedrijven heetten, mijn vrienden zijn me iets te belangrijk om die vriendschap op het spel te zetten door me hiermee in te laten.

Zoals gezegd: ik BEN eens bij zo'n bijeenkomst geweest, ik HEB die proefrit gemaakt, en ben er uitgestapt toen het voor mij nog kon. Hiermee de oraganisatie van die avond in totale verbijstering achterlatend, want ze dachten aan mij en mijn twee vrienden toch echt drie medewerkers te hebben. Ze begonnen echt vervelend te doen, toen we niet met ze in zee gingen. Een zichzelf respecterend bedrijf gaat zo niet te werk, heeft dit soort methodes niet nodig. De gang van zaken eromheen was een extra reden, me niet ermee in te laten.

Ik heb het, na aandringen dus, over me heen laten komen, en vanuit die demostratie heb ik de conclusie getrokken, dat ik me met dit systeem niet in WIL laten. Eigen keuze. Ik heb een prima betaalde baan, en daar ben ik trots op. Ik kan prima mijn vaste lasten betalen, en mijn vrijetijd invullen, zoals ik dat wil.

Aan mij niet besteed, dus. Het enige dat er positief was aan de avond, was de koffie.

Jan van Eechoud

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Hi, of beter: Low,

Eigenlijk wel de reactie die ik verwachtte.

Kletskoek!

Waarom? Hierom:

"financieel, emotioneel en ook qua vriendenkring onderdoor zijn gegaan"
Moet je je niet met boeven inlaten. Heeft niets met MLm te maken.

"ben er uitgestapt toen het voor mij nog kon".
wat is dat voorWild-West verhaal?

"Komt het doordat ze niet genoeg inzet hebben getoond"
Nee. Er zijn geen losers in MLM. (wel zijn sommige bedriegers)
Ze zijn te vroeg gestopt. Hebben zich door cowboyverhalen bang laten maken.

"Ze hebben catalogussen besteld, verspreid, en geen enkele met een order teruggekregen, ALS ze hem al terugkregen. Dat is al een schade van 125 euro".
Zelfs al klopt je verhaal..... Een aardig bedrag om financieel in de afgrond te storten...?

"BEN eens bij zo'n bijeenkomst geweest, ik HEB die proefrit gemaakt, en ben er uitgestapt toen het voor mij nog kon. Hiermee de oraganisatie van die avond in totale verbijstering achterlatend, want ze dachten aan mij en mijn twee vrienden toch echt drie medewerkers te hebben".
Dus TOCH aan de buitenkant bekeken?!?!

Je verhaal is zo lek als een mandje en getuigt alleen van een gebrek aan zelfvertrouwen. Je zou je EIGEN hersenen eens moeten gaan vertrouwen. Maar een uitdaging is aan jou niet besteed.
Je kletst met de grote masa mee.
"Ik heb het aan de "binnenkant" bekeken!"
Je hebt naar binnenkant gegluurd! En toevallig stond iemand zich om te kleden en keek je tegen een blote kont aan!
En dat ga je rond bazuinen?

Veel succes met je flut verhalen. Erg laf.
En mensen met schuilnamen hebben in mijn ogen ALTIJD iets te verbergen, of.....zijn niet zelfverzekerd.

Kom over een week of twee wel weer even neuzen, dus verwacht nou geen antwoord meer.

Vr. gr. Jan van eechoud

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door Kristina »

ik heb al uiteengezet dat ik het systeem zelf niet zie zitten, ik ken genoeg mensen die het geprobeerd hebben, en er financieel, emotioneel en ook qua vriendenkring onderdoor zijn gegaan. Vang jij ze op? Komt het doordat ze niet genoeg inzet hebben getoond?
Bodejos,

Interessant dat jij bovenstaande typerend vind voor de NWM branche!
Toen ik bij een reguliere bedrijf werkte was dit hier juist typerend.
Stressbaan, geen waardering, emotionele stress, burnout, tegenwerking van de idioten die zich directeuren durfden te noemen.
Ik snap niet waarom je denkt dat NWM zich alleen hier schuldig aan maakt, wij zijn uiteindelijk géén waterdicht concept, dat is geen enkel bedrijf, net zo min als het leven.
Bij NWM kun je tenminste zeggen dat je het enigszins zelf hebt veroorzaakt, je bent tenslotte zelfstandig en hebt dus geen werkdruk van bovenaf.
Het is wel zo dat je bij een regulier bedrijf geen financieël verlies lijdt maar je hebt wel een k** salaris (in de meeste gevallen).

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door student26 »

Hi, of beter: Low,
Eigenlijk wel de reactie die ik verwachtte.
Hmm, zelfkennis?
"financieel, emotioneel en ook qua vriendenkring onderdoor zijn gegaan"
Moet je je niet met boeven inlaten. Heeft niets met MLm te maken.
Wat Jan niet snapt is dat dit ontzettend vaak bij MLM voorkomt.
"ben er uitgestapt toen het voor mij nog kon".
wat is dat voorWild-West verhaal?
Zo kun je het ook lezen Jan, maar je snapt hopelijk toch ook wel dat hij bedoelt dat hij er financieel nog niet zo diep inzat dat stoppen moeilijk werd? Of denk je dan niet even verder dan je neus lang is?!
"Komt het doordat ze niet genoeg inzet hebben getoond"
Nee. Er zijn geen losers in MLM. (wel zijn sommige bedriegers)
Ze zijn te vroeg gestopt. Hebben zich door cowboyverhalen bang laten maken.
Of ze kwamen tot de conclusie dat ze er niet veel mee gingen verdienen en zijn er maar mee gestopt. Ze zullen niet de eersten zijn geweest, en zeker niet de laatsten, die tot dat inzicht komen. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen of wil jij gewoon niet begrijpen wat er staat?
"Ze hebben catalogussen besteld, verspreid, en geen enkele met een order teruggekregen, ALS ze hem al terugkregen. Dat is al een schade van 125 euro".
Zelfs al klopt je verhaal..... Een aardig bedrag om financieel in de afgrond te storten...?
Geen dingen uit de context halen Jan. Hij had erachter geschreven: "Dat valt nog te overzien, maar ik ken ook mensen die een veelvoud van dat bedrag kwijt zijn."

Dit zet hetgeen jij hier gequoot hebt in een totaal ander perspectief. Makkelijk he, om iemands woorden zo te verdraaien?
En mensen met schuilnamen hebben in mijn ogen ALTIJD iets te verbergen, of.....zijn niet zelfverzekerd.
Of zijn hier bedreigd. Want dat is hier de praktijk.
Kom over een week of twee wel weer even neuzen, dus verwacht nou geen antwoord meer.
Ook dat hebben we vaker van je gehoord.

Van mij mag je gewoon wegblijven hoor. Je hebt hier nog nooit ook maar IETS toegevoegd aan de inhoudelijke discussie. Je speelt in ieder bericht op de man en je leest niet wat mensen schrijven, laat staan dat je er serieus op reageert. Dat noem ik pas "low".

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door Slim »

Madeleintje, Madeleintje, Madeleintje,.......

Je gaat er niet echt op vooruit hè?
Dat je een tegenstandster bent van MLM, alà, maar dat je een kluizenaarster bent......, had ik niet verwacht.
Ben je de 85 al gepasseerd dan?
Ik dacht dat de dinosaurussen uitgestorven waren?

Jij hangt over een jaar of 10, luid snikkend en krijsend, tegen een laadplatform, omdat je je boodschappen wil komen halen!!!!!!

"Ik geloof niet in e-commerce, snik, snik, ik wil dat helemaal niet...! Ik wil gewoon met een boodschappenkarretje door de supermarkt rijden, mijn beurt afwachten in meterslange rijen voor de kassa en mijn boodschappentassen 2 hoog naar bovendragen"" !

Troost je, tegen die tijd is er een korrelatienummer, via een PC, om je verdriet te verwerken....

Ik leef met je mee....
Vr. gr. Jan van Eechoud (ik neem weer even afscheid voor een paar weken...)
Je valt hier voor de zoveelste keer behoorlijk door de mand Jan "de zelfverzekerde oude wijze man die alles beter weet".

Jij:
-leest niet goed
-rukt datgene dat je wel leest totaal uit zijn verband om je gelijk te halen
-intimideert mensen door te suggereren dat ze geen zelfvertrouwen hebben
-speelt op de persoon
-bent niet bereid om kritisch naar je eigen standpunten te kijken
-doet alsof dit forum je niets interesseert
-maar komt wel telkens terug omdat je je blijkbaar toch ergens zorgen om maakt-
-bent de beste MLM antireclame die er is!

:roll:

Gast

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door Gast »

Jij ook slim 8)

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door Slim »

Hi, of beter: Low
Grappig hoor. Mijn opa zou hier nog niet om lachen.

:roll:

Gast

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door Gast »

kewle opah hebt jijn slim zeker net zon dom alsn joe

bodejos

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door bodejos »

@Jan en @kristina,

Vooral Jan geeft hier duidelijk aan, niet te weten waar het mij om gaat in deze discussie, en heel bedreven te zijn in het uit zijn verband rukken van uitspraken.

kristina heeft daarentegen voor een deel gelijk: natuurlijk kan het in een reguliere baan zo zijn, dat je liever wenste dat je eigen baas bent. Maar ik heb gewoon liever zekerheid op langere termijn, en ja, als dat moet met een K***t-salaris, dan kies ik daarvoor. Maar ik ben dan tenminste wel zeker dat ik dat op langere termijn zal ontvangen (hoe ik daar zo zeker van ben in deze roerige tijden? Dat komt vanwege de aard van mijn werkgever, gerelateerd aan de overheid, dus).

Wie verplicht mij om overmatige luxe na te streven. Internetpagina's, waar MLM-bedrijven zich profileren, moeten het kennelijk hebben van foto's met wuivende palmen, zonnige stranden, grote auto's enzovoorts. Ik ben niet vies van geld, maar verdien het liever op een manier waarop ik zelf trots ben. Ja, dan maar wat minder dan de 500 tot 5000 euro per maand, die fisher kings en soortgelijke bedrijven me voorspiegelen. Er zijn hier op het forum mensen die veel beter dan ik kuneen uitleggen dat die bedragen slechts zijn weggelegd voor de bedenkers van het systeem. Weet iemand wel hoeveel flessen shampoo van 5 euro je moet verkopen, om via een percentage van de verkoopprijs een acceptabel salaris over te houden?

De mensen over wie ik het heb, probeerden het tegen beter weten in. Met veel pijn en moeite realiseerden ze orders van tussen de 20 en 25 euro. Dat was alles wat ze verkochten in 6 maanden tijd. Jan gaat er gemakshalve van uit dat dit duimzuigverhelaen zijn. Gewoon omdat ik niet zeg dat MLM de toekomst is, dat MLM een goudmijn is voor iedereen die ermee in zee gaat.

Ben ik daarom een minderwaardig mens? @Jan, ik kan mezelf iedere dag trots in de spiegel aankijken, kun jij dat ook, en zeggen: ik heb vandaag op een eerlijke manier mijn geld verdiend, en niemand een produkt aangesmeerd dat veel te duur is in vergelijking met een kwalitatief vergelijkbaar produkt in de winkel?

Let wel: ik heb nooit de kwaliteit van de verkochte spullen ingebracht in de discussie. Ik heb eens geken op de website van kleneeze, en er wat produkten uit genomen, en er eerder in deze discussie een vergelijking van gemaakt. Wanneer ik ruitenreiniger nodig heb, en ik weet dat die me bij het Kruidvat 1,79 kost, kun jij me dan een zinnige reden voor geven waarom dat produkt bij kleneeze 5 euro of nog meer moet kosten? Het was slechts een voorbeeld. Ook bij Kruidvat moet er het nodige aan kosten in verrekend worden. Kostenposten die je bij kleneeze niet eens hebt, maar toch dubbel en dwars in de verkoopprijs verrekend worden.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door Kristina »

Maar ik heb gewoon liever zekerheid op langere termijn, en ja, als dat moet met een K***t-salaris, dan kies ik daarvoor. Maar ik ben dan tenminste wel zeker dat ik dat op langere termijn zal ontvangen (hoe ik daar zo zeker van ben in deze roerige tijden? Dat komt vanwege de aard van mijn werkgever, gerelateerd aan de overheid, dus).
Bodejos,

Naar mijn mening heb je nergens zekerheid: in je werk niet, als zelfstandige niet en in het leven al helemaal niet.
Pluk de dag en geniet van elk moment, is mijn motto!
Tuurlijk kun je tevreden zijn met wat je hebt, ben je dat niet, dan is het tijd om verandering erin te brengen. Dat kan van alles zijn. In mijn geval was het ander werk vinden..ik zat niet direct aan NWM te denken, ik ben er een beetje ingerold.
Internetpagina's, waar MLM-bedrijven zich profileren, moeten het kennelijk hebben van foto's met wuivende palmen, zonnige stranden, grote auto's enzovoorts. Ik ben niet vies van geld, maar verdien het liever op een manier waarop ik zelf trots ben.
:lol: :lol: Wat dat betreft ben ik het met je eens. Ik moet vaak ook braken bij de palmboompjes, autootjes etc...Degenen die zulk "promotiemateriaal" hebben willen eigenlijk alleen maar laten zien dat je je dromen moet nastreven. Voor iedereen is een droom anders. Voor een hoop mensen is het een palmboom strand en een bakbeest van een auto. Dus zie het als een metafoor.
Wat betreft je laatste opmerking: Ik ben er tevreden mee hoe ik mijn geld verdien en ik kan elke dag trots in de spiegel kijken!
en niemand een produkt aangesmeerd dat veel te duur is in vergelijking met een kwalitatief vergelijkbaar produkt in de winkel?
De NWM'ers "smeren niemand wat aan" (over het algemeen dan: rotte eieren zitten overal). Wij adviseren over het produkt en bieden het aan, vrijblijvend. Het is aan hun om klant te worden.

bodejos

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door bodejos »

@kristina,

Niet iedere mlm-er zal even opdringerig zijn als de types die ik heb meegemaakt. Ik hou me aan de regel van Radar om niet dubbel te posten, maar onder het topic bewijs eens dat het MLM niet werkt, heb ik aangegeven dat er van opdringerigheid weldegelijk sprake is.

Dit, en eerder aangehaalde argumenten, maakt dat ik met het systeem als zodanig niets te maken wil hebben.

Osiris, jij, en nog een paar mensen hebben dus aangetoond dat er weldegelijk met MLM-mensen te praten valt, maar zoals jullie je standpunt hebben, heb ik het mijne. Dat heb ik ook duidelijk uiteen kunnen zetten.

Gast

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door Gast »

http://www.kleeneze.uklinux.net/index.php

Just an interesting forum to look, where people talk and give advice to each other.

Gast

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door Gast »

mooi man, ik begin direct.........................waarmee eigenlijk :?: :roll:

dingding

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door dingding »

Ik werk al maanden met Kleeneze en het werkt wel degelijk.
Hiervoor heb ik ruim 10 jaar gewerkt voor bazen maar de enige die hier beter van werden waren de bazen.
Dat er verschillende namen worden gebruikt is logisch daar wij werken met onafhankelijke distributeurs en dus zijn het allemaal eigen bedrijven.
Ook is het zo dat de artikelen wel degelijk een stuk goedkoper zijn dan bij winkels en de garantie is geweldig.
Dat er mensen zijn die niet goed kunnen sponsoren dat ligt niet aan Kleeneze.
Mijn sponsor verdient ruim 70.000 euro per 4 weken dus zeg nou niet dat het niet werkt.
MLM is hoedan ook de toekomst gezien het feit dat het hebben van een "vaste baan" tegenwoordig ook geen zekerheid meer is.
Hiermee heb je alles zelf in de hand en het is maar net hoe je met je klanten omgaat of ze bij je kopen.

Gast

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door Gast »

Goed zo dingding. Het is duidelijk dat jij er wel komt.
Zoveel retoriek en na-aperij, dan moet je wel een succesvolle mlm-er worden.

dingding

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door dingding »

In MLM is het de bedoeling dat je na-aapt want waarom zou je een systeem dat werkt willen veranderen.
Wat veel mensen denken is dat je zomaar iedereen kan inschrijven en dat je daar dan nog voor betaald krijgt.
Was het maar zo simpel, je hebt er niets aan om zomaar iedereen in te schrijven daarom is de selectieprocedure van mijn downlines iets strenger.
Mensen die er niet in geloven daar heb je toch niets aan dus heeft het weinig zin om die mensen te dwingen.
Kleeneze is een zeer logisch systeem en je word alleen maar "bedankt" voor het feit dat je goede vertegenwoordigers opleid.
Als ze dat wat meer zouden doen bij "gewone " bedrijven dan zou het er een stuk leuker op worden.
Hoevaak moet je geen mensen trainen op het werk en het enige bedankje dat je daarvoor krijgt is waarschijnlijk je ontslag want degeen is jonger of sneller, of wat dan ook.
Ik heb meer het idee dat de mensen die er zo negatief tegen aan kijken iets te weinig doorzettingsvermogen hebben om er iets van te maken en dan is het het gemakkelijkst om het systeem de schuld te geven, best zielig eigenlijk.
Gelukkig gaan wij naar Rio volgend jaar en zijn we op weg naar de gratis BMW. En laat het maar niet voor iedereen werken dan blijven er meer klanten over voor mijn groep.

theguestformerlyknownas

Re: Fisher Kings

Ongelezen bericht door theguestformerlyknownas »

Gelukkig gaan wij naar Rio volgend jaar en zijn we op weg naar de gratis BMW.
Een echte MLM'er, dat ben je!

Gesloten