LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschil MLM & Franchise!

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it

Re: Verschil MLM & Franchise!

Ongelezen bericht door So be it »

Ja, ja, Joop....

En jij vindt óók dat wat Eco schreef zinnig was?
Stellingen uiten zonder de bron te vermelden?
Zijn eigen "grondige" onderzoek?

Ik ben vóór normaal met elkaar omgaan.
Ik ben vóór "on topic" blijven, maar dit was gewoon weer even lekker "vernederen"!
En het ergste "scheldwoord" wat ik heb gebruikt is, geloof ik, "trol"......

En je weet best wel waar die schoenmaat op slaat.....
De rekenmethoden van onze wizard heeft nu eenmaal ook mijn schoenmaat nodig om aan te tonen dat mlm niks voorstelt! :twisted:
als een soort sekte waarbij alleen de believers nog gelijk hebben en de rest van de wereld bij voorbaat ongelijk heeft.
Vertel:
een ECHT argument waarom mlm niet deugd?

So be it......
En het tijdstip had weinig te maken met mijn reactie........
Normaliter reageer ik met een paar woorden naar Eco, maar in dit geval vind ik het zonde dat JJ zich voor zijn karretje liet spannen...
Zoals ik al zei:
Aan Eco heb ik geen boodschap. Hij interesseert mij gewoon niet.

joopataa

Ongelezen bericht door joopataa »

Zoals ik al al vertelde, Na wat beter kijken moet iedereen zelf maar uitmaken wat hij doet. De stelling,,mlm deugd niet,, is fout,, Gewoon allemaal een eigen beslissing laten maken is voldoende. Het tijdstip meende ik niet zo ernstig.

So be it

Zoals ik al al vertelde, Na wat beter kijken moet iedereen zelf maar uitmaken wat hij doet. De stelling,,mlm deugd niet,, is fout,, Gewoon allemaal een eigen beslissing laten maken is voldoende. Het tijdstip meende ik niet zo ernstig.
So be it....
(sorry dat ik het laatste woord weer heb....! :lol: )

jan jansen============

Ongelezen bericht door jan jansen============ »

@ SBI

Lafaard?…,nou nee dacht ik niet.
Onder de indruk van een betoog ben ik ook niet zo snel.
Mijn mening is dat een aantal zaken die econometrist aanhaalt,
oa de magere naamsbekendheid van Amway hout snijden, dat
is iets anders als diep onder de indruk zijn van een betoog.

Een meeloper ben ik ook al niet, ik geef nogmaals mijn mening, dat ik het op een aantal vlakken met eco eens ben wil dus niet zeggen dat ik het blindelings eens ben met alles wat hij zegt.
Van mij hoeft het belerende toontje wat hij regelmatig aanslaat ook niet, maar ik denk dat er wat dat betreft sprake is van een kettingreactie tussen jullie beiden, reactie op reactie op….
Ik ben oud en wijs genoeg om er een eigen mening op na te houden , wees gerust die eigen mening heb ik echt wel.

Een ander voorbeeld wat ik wil geven is dat ik het ook eens ben met wat joopataa schrijft over mlmangel en zijn honderden posts met een link naar zijn site.
Maakt dat ik het met Joopataa eens ben mij dan ook weer tot een meeloper?

Een mlmproduct hoeft zoals je zegt niet duurder te zijn, sterker nog, het zou vanwege de kortere lijn tussen producent/consument zelfs goedkoper moeten zijn…
Is dat het geval?

Waarom reageer ik niet op de threads die je geplaatst hebt? Ik zal ze eens opzoeken en er een reactie op plaatsen, zoals je hebt kunnen zien ben ik niet zo vaak meer aanwezig op dit forum vandaar het uitblijven van mijn reactie (ben ik nu verantwoording aan het afleggen ?nee toch?…..)

Verder vind ik dat je wel erg als de gebeten hond reageert, terwijl je zelf ook niet vies bent van de nodige schimpscheuten aan het adres van je ‘’tegenstanders’’

SBI, ik laat me door niemand voor wat voor karretje dan ook spannen.

Ik hoop dat we het verder op een normale manier kunnen voortzetten, het is zeker niet mijn bedoeling geweest je te ‘’vernederen’’ ,geef zelfs toe dat ik best heb gelachen om sommige reacties van jou (soms best humoristisch) en heb persoonlijk niets tegen jou (ik ken je niet eens).We verschillen van mening that’s it.

JJ

So be it

Ik begin met antwoorden, JJ..., en ik kijk wel onderweg of het de moeite is om het af te maken.
Je schrijft:

Lafaard?…,nou nee dacht ik niet.

Misschien oordeel ik te snel..., maar de tijd zal het leren...!
Overigens is het niet echt ongebruikelijk hier om "zomaar" te oordelen..., zónder onderzoek! :oops:
Onder de indruk van een betoog ben ik ook niet zo snel.
Mijn mening is dat een aantal zaken die econometrist aanhaalt,
oa de magere naamsbekendheid van Amway hout snijden,
Ok. Ga ik op in.....
Ik garandeer je (bijna :lol: )... dat van de 100 mensen van 40 jaar en ouder, die je vraagt of ze de naam "Amway" kennen..... -en we leggen eventueel uit dat het gaat over "zeep" e. d......- zeker 50 mensen bevestigend zullen antwoorden!!!!!
Maar geloof Ecoweetnix nou maar...., per slot van rekening komt hij ze wekelijks tegen.....! :roll:
(Nadenken JJ...., in wie heb jij meer vertrouwen wanneer je iets weten wil over basketballen?
DE "voetballer".... of de Basketballer? 8) ))
dat ik het op een aantal vlakken met eco eens ben wil dus niet zeggen dat ik het blindelings eens ben met alles wat hij zegt.
Vertel je nog even welke vlakken dat zijn dan..., dan kan ik je uit ZIJN droom helpen...! :lol:
Van mij hoeft het belerende toontje wat hij regelmatig aanslaat ook niet, maar ik denk dat er wat dat betreft sprake is van een kettingreactie tussen jullie beiden, reactie op reactie op….
Mag ik dan vragen.... en misschien kun je even terugkijken...... wie op een irriterende manier begint te posten.... wanneer er "rust" in de tent is? :?
Ik ben oud en wijs genoeg om er een eigen mening op na te houden , wees gerust die eigen mening heb ik echt wel.

Ben nog wat skeptisch..... :shock:
Een ander voorbeeld wat ik wil geven is dat ik het ook eens ben met wat joopataa schrijft over mlmangel en zijn honderden posts met een link naar zijn site.
Maakt dat ik het met Joopataa eens ben mij dan ook weer tot een meeloper?

Nee. Maar Joop komt met argumenten.
waar of niet waar? (Het laatste woord.... :lol: )
Een mlmproduct hoeft zoals je zegt niet duurder te zijn, sterker nog, het zou vanwege de kortere lijn tussen producent/consument zelfs goedkoper moeten zijn…
Is dat het geval?
JA! (en je weet donders goed dat ik het niet zo heb op mlmbedrijven die niet ZELF fabriceren omdat zij....., willen ze concurerend zijn...., wé de prijs (iets tot wat...) moeten opdrijven.....!
(Is mijn mening en daar lig ik óók regelmatig mee overhoop met andere mlm-ers...! :lol: )

Vandaar dat Amway maar een kleine bonus kan geven op producten en/of diensten die bij andere bedrijven vandaan komen....!
Net als 1001.euro....!!
Waarom reageer ik niet op de threads die je geplaatst hebt? Ik zal ze eens opzoeken en er een reactie op plaatsen, zoals je hebt kunnen zien ben ik niet zo vaak meer aanwezig op dit forum vandaar het uitblijven van mijn reactie
Dan wens ik je een prettige "wedsrijd" in die links.... want mlm is zo nuchter en zakelijk als het maar zou kunnen zijn!!! :D
(ben ik nu verantwoording aan het afleggen ?nee toch?…..)
Is voor mij niet nodig, maar argumenten wil ik WEL graag! :wink:
Verder vind ik dat je wel erg als de gebeten hond reageert, terwijl je zelf ook niet vies bent van de nodige schimpscheuten aan het adres van je ‘’tegenstanders’’
Zie boven....
Wie begint te zieken en kletskoek te verkopen?
En dan deel ik lellen uit!
Niet in normale discussies, maar wél tegen mensen die er alleen maar op uit zijn te "beschimpen"...!!
SBI, ik laat me door niemand voor wat voor karretje dan ook spannen.
Ik hoop dat we het verder op een normale manier kunnen voortzetten, het is zeker niet mijn bedoeling geweest je te ‘’vernederen’’ ,geef zelfs toe dat ik best heb gelachen om sommige reacties van jou (soms best humoristisch) en heb persoonlijk niets tegen jou (ik ken je niet eens).We verschillen van mening that’s it.
Helemaal waar.....
Ben ook niet de kwaadste! :lol:
Maar kan wel flink uithalen en reageer wel eens te impulsief....! :oops:

SBI
Laatst gewijzigd door So be it op 10 nov 2006 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

So be it

Sorry...., las nog even iets over bestellen....!
de omslachtige methode om een produkt te bestellen
-Je gaat naar de site.... (Staat je PC nog niet altijd aan? Komt nog wel!)
-Je logt in.......
-Gaat naar de "shop"......
-Klikt aan wat je hebben wilt...... en 2 dagen later wordt het bij mij thuisbezorgd....!!!!

En wéér 5 dagen later wordt het met "autoincasso" van mijn rekening geschreven..........!!! :shock:

Nu de andere manier......:

-Je loopt naar de kapstok....... want het regent dus trek je een jas aan...!
-Zoekt je sleutels.......
-Stapt in je auto.....(FF tanken anders sta je morgenochtend op weg naar je werk, om 5 uur, zonder brandstof....! :( )
-Parkeert 80 meter bij de grutter vandaan......
Maakt je brillenglazen schoon...... en loopt dan eerst naar de servicedesk om een 50 centstuk te wisselen!
-Pakt een karretje (weer dat pokkeding met dat eigenwijze k*twieltje!!!)........
Er wordt een paar keer tegen je achillespees aan geramd..... en je staat vervolgens in een lange rij waar niemand gevoel voor humor heeft, maar helaas ben je géén mlm-er dus gebruik je die tijd ook niet nuttig om eens een interviewtje te doen over de "BOF". (Beroep, onspanning, familie!)
Laat ik nu maar stoppen....want je voelt al op welk tijdstip ik MIJN boodschappen al had dóórgegeven toch???? :wink:

So be it
(En diegenen onder jullie die denken dat je nóóit iets zal bestellen aan boodschappen via Internet.... kunnen beter terug naar Jurassicpark!!)

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

Ik garandeer je (bijna )... dat van de 100 mensen van 40 jaar en ouder, die je vraagt of ze de naam "Amway" kennen..... -en we leggen eventueel uit dat het gaat over "zeep" e. d......- ze bevestigend zullen antwoorden!!!!!
Wat bedoel je hier nou mee, dat ze alle 100 Amway kennen? Of bedoelde je te zeggen dat van die 100 een aantal Amway kennen? En waar baseer jij je op om dit te claimen?

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Welk bedrijf is er (van de Clubjes hier onder andere opgenoemd Clubjes als Shell, Coca Cola, General Motors, Microsoft, en de rest van de forbes 50) is er nog niet bij onze Amwaycollega's komen aankloppen/als de bel het doet, bellen om ook hun merchandise bij ons onder te brengen?
Geef de exacte url maar waar ik dit kan nazoeken. Of het klikpad hoe ik er kan komen.

Of bewijs dit op een andere manier.
Alsmede bewijs voor je stelling dat
Amway is de beste geldmakende maatschappij op deze blauwe planeet.
is.

So be it

Geef de exacte url maar waar ik dit kan nazoeken. Of het klikpad hoe ik er kan komen.
Kijk maar eens bij http://www.thetruthaboutquixtar.com/ind ... hp?lang=en
onder video's bijvoorbeeld...., maar wees nou maar eerlijk....
het interesseert je geen reet!!!

En al die bedrijven staan natuurlijk weer op de payroll enz... enz..... :?

SBI

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik wacht nog steeds op het klikbad. Kijk maar op ... onder .... bijvoorbeeld is geen antwoord op mijn vraag.
Hoe lang blijf je er nog omheen draaien?

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Welk bedrijf is er (van de Clubjes hier onder andere opgenoemd Clubjes als Shell, Coca Cola, General Motors, Microsoft, en de rest van de forbes 50) is er nog niet bij onze Amwaycollega's komen aankloppen/als de bel het doet, bellen om ook hun merchandise bij ons onder te brengen?
Eens even kijken, welke van de Forbes 50 bedrijven gebruiken amway niet als distributiekanaal? Even, zo uit mijn blote hoofd:
1. Wal-Mart Stores 2. Exxon Mobil Corporation 3. General Motors 4. Ford 5. General Electric 6. ChevronTexaco 7. ConocoPhillips 8. Citigroup 9. American International Group 10. IBM 11. Hewlett-Packard 12. Berkshire Hathaway 13. Home Depot 14. Verizon Communications 15. McKesson 16. Cardinal Health 17. Altria Group 18. Bank of America 19. State Farm Insurance 20. J.P. Morgan Chase & Co 21. The Kroger 22. Valero Energy 23. AmerisourceBergen 24. Pfizer 25. The Boeing 26. Procter & Gamble 27. Target 28. Dell 29. Costco Wholesale 30. Johnson & Johnson 31. Marathon Oil 32. Time Warner 33. SBC Communications 34. The Dow Chemical 35. Albertson's 36. Morgan Stanley 37. MetLife 38. Walgreen 39. United Technologies 40. United Health Group 41. Microsoft 42. United Parcel Service 43. Lowe's 44. Archer-Daniels-Midland 45. Sears Roebuck & Co 46. Safeway 47. Lockheed 48. Medco Health Solutions 49. Motorola 50. Intel

Oja, en dan ook nog de nummers 51 tot en met 500 doen dat niet. Amway, die doet dat wel, maar die vinden we weer niet terug in deze lijst. Wat een verrassing nietwaar, voor zo'n enorme multinational die in zoveel landen actief is.
Ik hoop dat hiermee je vraag een beetje naar tevredenheid beantwoord is. Zelf ontgaat mij de relevantie door de stompzinnigheid om te denken dat de succesfactoren van deze 500 bedrijven niet onder andere hun goede marketingstrategie zou zijn en ze daarbij geen enkele behoefte hebben aan clubjes die het moeten hebben van hun gepruts in de marge. Dat je hiervoor alleen een sukkel uit Zoetermeer op de stoelen krijgt is hiervan alleen maar een extra bevestiging.

Of wil jij soms beweren dat we bij jou olie, auto's, software, medicijnen, financiële diensten, chemische produkten, computers, of high-tech apparatuur kunnen krijgen Mario? Of verkoop jij misschien ook stiekum zeepjes van de concurrent? Want ja, die komen wél allemaal in de lijst voor!!

So be it

Amway, die doet dat wel, maar die vinden we weer niet terug in deze lijst. Wat een verrassing nietwaar, voor zo'n enorme multinational die in zoveel landen actief is.

FF lachen......

Wel eens gehoord van "Alticor".....? :roll:

Prachtig, prachtig.... het allerduidelijkste bewijs dat je je NOOIT, maar dan ook NOOIT in mlm hebt verdiept!!!! :) :D :lol:

Kijk eens bij Privé ondernemingen......(nr 27)
En vergelijk DAN de omzet eens met de 500? Of met de 2.000 grootste bedrijven ter wereld?

Prutsmethodiekje?

Je maakt je onsterfelijk belachelijk, !
:oops:

Prettige dag verder....

SBI

LindaLovelace

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

http://www.mlmwatch.org voor de waarheid en niets dan de waarheid.

Mario Van Mooter

Ongelezen bericht door Mario Van Mooter »

Zeg wat is dat hier met jullie ingewikkelde theorieën over Amway goed en Amway niet Goed. Ik vind het goed en ik doe het en daarmee basta en wie gaat mij er hier voor tegen houden. Jullie dode hond satan misschien, goed gelachen :lol: .
Trouwens mijn sponsor is Ron Hale en naar die zijn adviezen luister ik en voor de rest moet ik van al dat negatief gewauwel niet weten.

For the rest God bless you, I make money in Amway and building my own ministry and by God's grace. Bye, bye spirit of envy.

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Nee maar, Mario! Weer een oude bekende. Wie heeft jou de veters uit je dwangbuis getrokken? Op een dinsdag nog wel, dus niet eens eerst voorzichtig eens een keertje weekendverlof proberen maar gelijk losgelaten op de buitenwereld. Nou, we zullen het wel merken ben ik bang, maar het zal niet aan de omzet van Amway zijn.
De Jostiband is weer compleet....

Mario Van Mooter

Mr of mevr. Econometrist, is dat uw echte naam of heb je er écht problemen mee je ware gelaat te tonen?

So be it

Jullie dode hond satan
Tjielp....? :shock:

En wat heb jij tegen de Tostieband, Econometrist...???
Mag je niet mééspelen???

Je begint weer lekker, Mario...... :roll:

(Welke sufferd heeft die funktie van mijn geliefde smilies zo irritant gemaakt???
Ik krijg ze steeds ónderaan.....!
SBI

(Zal wel een sabotagepoging van Maarschalk zijn...!.... :) :D :lol: )

Mario Van Mooter

En wat heb jij tegen de Tostieband, Econometrist...???
Mag je niet mééspelen???
Ik heb hier tegen niemand iets, ik kom met vriendschappelijke bedoelingen.

Mario Van Mooter

Amway is een onderneming voor mensen met een hart voor mensen.
Dat is mijn mening.
Degene die slagen in hun ondernemingen zijn degene die erin geloven. Zo zie ik het. [/i]

mrtelecom

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Zoals gebruikelijk komt E weer met zijn inmiddels volledig onderuit gehaalde theorie en kijkt hij niet naar de feiten.

Bewijzen??? Je mag hem er best naar vragen maar als je gelooft dat je ze krijgt ben je echt dommer dan dom. Dat geloven werkt echt niet.

Gesloten