ABP

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABP

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt ook een mail sturen of een brief. En niet iedereen die in 2020 die nabetaling kreeg, had daardoor schade.

ZeerPrivé
Berichten: 5770
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ABP

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Janne.B. schreef:
24 jun 2024 13:28
Bovendien legt ABP niet uit hoe dat bedrag nu tot stand is gekomen. Met een belletje gaat dit natuurlijk ook niet opgelost worden, het zal een standaard antwoord worden wat ook in de brief staat. Zo werkt het nu eenmaal.

Het ABP schrijft over een mogelijke financiele schade, dus het is ook nog niet eens concreet zwart op wit. Dus vandaar dat ik denk aan een zoethoudertje,
Je begrijpt er echt geen bal van. Vanzelfsprekend heeft de ABP het over 'mogelijke' schade, omdat zij niet kunnen weten of er ook daadwerkelijk schade is door die eenmalige nabetaling.

Maar blijf jij rustig denken aan een zoethoudertje en vooral niet bellen omdat je blijkbaar nu al weet dat je geen duidelijk antwoord krijgt.

Succes met wachten op anderen die exact hetzelfde hebben, namelijk geen nabetaling ontvangen en toch een compensatie krijgen van de ABP.

Janne.B.
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 feb 2024 16:13

Re: ABP

Ongelezen bericht door Janne.B. »

U praat maar steeds over een eenmalige uitbetaling, maar dat is helemaal niet aan de orde in mijn geval. In 2023 hebben ze nabetalingen gedaan, dus meerdere. Omdat deze nabetaingen problemen zou kunnen opleveren, wat zij denken, komen ze met een schadevergoeding wat nergens op gebaseerd is. Kunt u me nog volgen @prive?

Dus die hele schadevergoeding is natte vingerwerk, en dus een zoethoudertje omdat ze niet willen dat iedereen naar de ombudsman stapt, zoals bij de banken ook gebeurd is om hun verhaal te halen.

Verdiept u zich nu eens goed in de materie, en niet in 5 seconden werk met linkjes te smijten, dat kan ik zelf ook wel natuurlijk.

Leg nu eens gemotiveerd uit hoe deze zaak inelkaar steekt, u bent zoals uzelf zegt de deskundige op dit vlak, en mij verteld dat ik er geen bal van snap. Snapt u/jij!

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABP

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het komt mij voor dat u zelf zich beter in de materie kunt verdiepen. Tenslotte is aan u die compensatie aangeboden en niet aan ons.

Het ABP heeft de laatste jaren op verschillende gronden compensatie verstrekt. Dus schrijf ze eens, dan weet u waar het op slaat

Janne.B.
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 feb 2024 16:13

Re: ABP

Ongelezen bericht door Janne.B. »

U heeft gelijk, dat kan ik ook beter zelf doen. Mijn openingsvraag was echter, wie heeft er ook zo een brief ontangen van ABP, dat zou een stuk makkelijker zijn. En daar is een forun voor toch, om dat te vragen.

Het komt mij voor dat zulke instanties niet zomaar met schadevergoedingingen strooien, en de echte reden zullen ze ook niet vertellen. Wat kan je doen eigenlijk....helemaal niets, pakken of het laten liggen.

Maar goed, ik check hier uit. Het was mij een genoegen en met plezier.

Plaats reactie