Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
29 jun 2024 09:33
16again schreef:
28 jun 2024 23:45
Is optie "bezorging bij buren" wel voldoende bepaald?
Buren links, rechts, tegenover, schuin tegenover.....
Als aangegeven is "Alleen bij de buren van nr 18", kan niet bij de andere buren worden bezorgd.
Eens
Moneyman schreef:
29 jun 2024 09:33
Als die optie niet nader bepaald is wel..
Juist dan is niet duidelijk bij welke buren wel bezorgd mag worden

Nijogeth
Berichten: 10197
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus kan het bij alle buren bezorgd worden. Dan ga ik er wel vanuit dat men doorgeeft op welk nummer er bezorgd is, zodat je niet de hele straat door hoeft te struinen. En dat er een handtekening is en die in te zien is.

Moneyman
Berichten: 30454
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
29 jun 2024 12:33
Moneyman schreef:
29 jun 2024 09:33
16again schreef:
28 jun 2024 23:45
Is optie "bezorging bij buren" wel voldoende bepaald?
Buren links, rechts, tegenover, schuin tegenover.....
Als aangegeven is "Alleen bij de buren van nr 18", kan niet bij de andere buren worden bezorgd.
Eens
Moneyman schreef:
29 jun 2024 09:33
Als die optie niet nader bepaald is wel..
Juist dan is niet duidelijk bij welke buren wel bezorgd mag worden
Niet te moeilijk doen: bij "de buren" weet ieder weldenkend mens wel wat er wel of niet logisch is.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door 16again »

maar weet de bezorger dat ook?

Speedy123
Berichten: 1440
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef: Niet te moeilijk doen: bij "de buren" weet ieder weldenkend mens wel wat er wel of niet logisch is.
Dat ben ik niet met je eens. Ik woon op de zevende verdieping van een appartementen complex. De pakketbezorger vind dat de bewoners van een willekeurige verdieping allemaal mijn buren zijn.

Zonder vermelding bij wie het pakketje bezorgt is, kan ik alle verdiepingen aflopen.

Het is meerdere keren voorgekomen dat de VvE hulp vroeg bij verdwenen 'buren' pakketjes.

Thijs124
Berichten: 920
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Maar de pakket bezorger geeft toch altijd in zijn bericht, bezorgd bij de buren het huisnummer , tenminste hier. Anders is het inderdaad een zoektocht. Tegenwoordig geen brief in de bus maar een mail en of bericht in de PostNL app, DHL app of DPD app.

Speedy123
Berichten: 1440
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Nee hoor, in deze casus werd pas achteraf door de verkoper beweerd dat het pakket bij 'buren' bezorgd zou zijn.
Ze heeft contact opgenomen met de (web)winkel en die beweren dat de bestelling bij de buren is afgeleverd.

Thijs124
Berichten: 920
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ja, dan is het feitelijk niet ontvangen. Ik neem wel regelmatig pakjes aan voor de buren. Soms denk ik een dag later, Jos is nog niet geweest voor zijn pakje. Bel ik ff aan , och zegt de buurman ik ben vergeten mijn mail te checken. Ik had het nog lang niet verwacht.

ZeerPrivé
Berichten: 5777
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Speedy123 schreef:
29 jun 2024 14:12
Moneyman schreef: Niet te moeilijk doen: bij "de buren" weet ieder weldenkend mens wel wat er wel of niet logisch is.
Dat ben ik niet met je eens. Ik woon op de zevende verdieping van een appartementen complex. De pakketbezorger vind dat de bewoners van een willekeurige verdieping allemaal mijn buren zijn.

Zonder vermelding bij wie het pakketje bezorgt is, kan ik alle verdiepingen aflopen.

Het is meerdere keren voorgekomen dat de VvE hulp vroeg bij verdwenen 'buren' pakketjes.
Zeer herkenbaar, gebeurt hier ook. Iemand die op de 1e woont, vindt de bezorger een buur van iemand die op de 6e of 10e verdieping woont. Zijn regelmatig bewoners op speurtocht naar hun pakketje.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door kuklos »

Speedy123 schreef:
28 jun 2024 13:22
Bezorgdeburger schreef:
28 jun 2024 10:16
@papagaaiduiker. Hoe betrouwbaar zijn de buren van je zusje waar het pakket zou zijn bezorgd?
Zouden zij het ook achterover kunnen hebben gedrukt? Paar honderd euro is ook best veel toch?

Of de bezorger?
Wie het pakketje achterover gedrukt heeft, doet er niet toe. Dat is een probleem van de verzender, niet van de ontvanger.
Juridisch gezien heb je gelijk. Praktisch gezien heb je als ontvanger ook gewoon een probleem. :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 30454
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
29 jun 2024 14:12
Moneyman schreef: Niet te moeilijk doen: bij "de buren" weet ieder weldenkend mens wel wat er wel of niet logisch is.
Dat ben ik niet met je eens. Ik woon op de zevende verdieping van een appartementen complex. De pakketbezorger vind dat de bewoners van een willekeurige verdieping allemaal mijn buren zijn.

Zonder vermelding bij wie het pakketje bezorgt is, kan ik alle verdiepingen aflopen.

Het is meerdere keren voorgekomen dat de VvE hulp vroeg bij verdwenen 'buren' pakketjes.
En dus zul je, in jouw situatie, een meer concrete aanwijzing geven dan "bij de buren". Overigens hoor je natuurlijk altijd het huisnummer door te krijgen, maar da's weer een andere discussie.

Papegaaiduiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2024 17:59

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Bijenkorf heeft wel het huisnummer genoemd waar het pakket bezorgd zou moeten zijn, hiervan heb ik een screenshot van mijn zusje ontvangen. Ze is daar als eerst geweest, echter ontkennen de betreffende buren dat zij een pakket van haar hebben ontvangen. Daarna is ze bij andere buren in de straat langsgeweest om te toetsen of het huisnummer een foutje betrof en dus bij een andere buur is bezorgd. De overige buren hebben ook aangegeven dat zij niets van haar hebben ontvangen.

Ze zou wel een welles-nietes spelletje kunnen spelen met de betreffende buren (uit de verklaring gegeven door BIjenkorf), echter lijkt mij nog steeds dat de verantwoordelijkheid bij de verzender ligt (tenzij ze "burenlevering toegestaan" heeft aangevinkt).

Nijogeth
Berichten: 10197
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is er een handtekening gezet?

Papegaaiduiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2024 17:59

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Ik heb net mijn zusje gesproken en haar zogenaamd "een nieuwe bestelling laten plaatsen", deze staat zoals @alfatrion al zei, automatisch aangevinkt. Ik zou denken, dat je zelf die keuze zou moeten maken en niet dat een ander dat voor je doet. Maar het is afwachten wat Bijenkorf gaat zeggen maandag.

Daarnaast heb ik van haar vernomen dat ze met een creditcard heeft betaald, dus heeft ze de maatschappij benaderd om een beroep te doen op de aflevergarantie. Kennelijk is dit de tweede keer dat ze dit meemaakt, bij een andere webshop heeft ze ook dit probleem met wisselende verklaringen van zowel de verzender als de verkoper.

Papegaaiduiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2024 17:59

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

@Nijogeth
Dat weten we pas maandag, dan is de klantenservice bereikbaar.

Moneyman
Berichten: 30454
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Papegaaiduiker schreef:
30 jun 2024 13:35
Ik heb net mijn zusje gesproken en haar zogenaamd "een nieuwe bestelling laten plaatsen", deze staat zoals @alfatrion al zei, automatisch aangevinkt. Ik zou denken, dat je zelf die keuze zou moeten maken en niet dat een ander dat voor je doet.
Dan kunnen ze er zich in ieder geval niet op beroepen dat de eventuele levering aan de buren geldt als levering aan je zus.

Een Wiskunde Student
Berichten: 260
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Papegaaiduiker schreef:
30 jun 2024 13:35
Ik heb net mijn zusje gesproken en haar zogenaamd "een nieuwe bestelling laten plaatsen", deze staat zoals @alfatrion al zei, automatisch aangevinkt. Ik zou denken, dat je zelf die keuze zou moeten maken en niet dat een ander dat voor je doet. Maar het is afwachten wat Bijenkorf gaat zeggen maandag.

Daarnaast heb ik van haar vernomen dat ze met een creditcard heeft betaald, dus heeft ze de maatschappij benaderd om een beroep te doen op de aflevergarantie. Kennelijk is dit de tweede keer dat ze dit meemaakt, bij een andere webshop heeft ze ook dit probleem met wisselende verklaringen van zowel de verzender als de verkoper.
Het issue is hier niet of de bijenkorf wel of niet terecht heeft gehandeld door het pakket bij de buren te willen bezorgen.
Het issue is dat de bijenkorf in het geheel niet heeft laten bezorgen, waar dan ook.

Nogmaals, ik zou de schriftelijke bevestiging van de betreffende buren dat er niks op hun huisnummer is ontvangen opsturen naar de bijenkorf en vragen of ze hierop willen reageren.

Vandaaruit kan je verder handelen.

witte angora
Berichten: 31209
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door witte angora »

Een Wiskunde Student schreef:
01 jul 2024 13:42
Het issue is hier niet of de bijenkorf wel of niet terecht heeft gehandeld door het pakket bij de buren te willen bezorgen.
Het issue is dat de bijenkorf in het geheel niet heeft laten bezorgen, waar dan ook.
Het issue is dat wij hier niet weten wat er wel of niet met het pakketje is gebeurd. Wat we wel weten is dat de Bijenkorf verantwoordelijk is voor een juiste bezorging, en dit uit heeft besteedt aan een andere partij. Dáár is ergens iets fout gegaan, maar wat er fout is gegaan, daar is TS nog steeds niet achter.

Een Wiskunde Student
Berichten: 260
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

witte angora schreef:
01 jul 2024 13:46
Een Wiskunde Student schreef:
01 jul 2024 13:42
Het issue is hier niet of de bijenkorf wel of niet terecht heeft gehandeld door het pakket bij de buren te willen bezorgen.
Het issue is dat de bijenkorf in het geheel niet heeft laten bezorgen, waar dan ook.
Het issue is dat wij hier niet weten wat er wel of niet met het pakketje is gebeurd. Wat we wel weten is dat de Bijenkorf verantwoordelijk is voor een juiste bezorging, en dit uit heeft besteedt aan een andere partij. Dáár is ergens iets fout gegaan, maar wat er fout is gegaan, daar is TS nog steeds niet achter.
Dat weten we wel.

Het pakket is niet bezorgd. We hoeven het niet moeilijker te maken dan het is

Er is altijd nog de mogelijkheid om juridisch te gaan, maar we kunnen het eerst in overleg proberen dit op te lossen
De Bijenkorf is gerespecteerde en redelijk denkende firma en zijn geen oplichters,

witte angora
Berichten: 31209
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bestelling Bijenkorf niet bezorgd, winkel beweert van wel

Ongelezen bericht door witte angora »

Een Wiskunde Student schreef:
01 jul 2024 13:56
De Bijenkorf is gerespecteerde en redelijk denkende firma en zijn geen oplichters,
Weet je dat zeker? Jou kennende... :roll:

Plaats reactie