PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Nijogeth
Berichten: 10805
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

drestar schreef:
19 aug 2024 12:45
de Post is in deze de partij die alleen fouten kan maken en die treft dan geen blaam. klopt gewoon niet!!
En die moet verantwoorden aan hun opdrachtgever, het postbedrijf uit China, die vervolgens moeten verantwoorden aan hun opdrachtgever, AliExpress. AliExpress moet dan weer aan jouw verantwoorden.

drestar
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door drestar »

Speedy123 schreef:
19 aug 2024 12:52
drestar schreef:
19 aug 2024 12:45
Ik heb toch betaald voor het artikel? ik riskeer wel mijn geld kwijt te raken door het artikel niet geleverd te krijgen als PostNL het als bezorgd op mijn adres als afgeleverd markeert en de afzender de status van het Postbedrijf gelooft. zeker volgens jou ook mijn risico? de Post is in deze de partij die alleen fouten kan maken en die treft dan geen blaam. klopt gewoon niet!!
U heeft een Chinees bedrijf betaald voor het artikel. Die zijn verantwoordelijk dat u het artikel ontvangt. Zo ingewikkeld is dat toch niet?

U heeft geen relatie met Post.nl dus die kunt u nergens verantwoordelijk voor houden, laat staan van oplichting beschuldigen. U moet bij de verzender zijn. Met hen heeft u een overeenkomst gesloten, aan hen heeft u betaald. Zij dienen u terug te betalen als u niets ontvangen heeft.
Blijkbaar te ingewikkeld voor jou. heb je mijn ervaringen wel gelezen hoe de Post te werk gaat? ze bezorgen op een verkeerd adres of helemaal niet en dan zetten ze er status bezorgd op . hoe kan je een afzender dan nog verantwoordelijk stellen als er in de tracking staat bezorgd op jou adres en je hebt niks bezorgd gekregen? denk je dat dit niet vaak gebeurd bij PostNL?? zo te lezen heb jij nog niets meegemaakt met je post bezorging en denk je het allemaal beter te weten.

je beschrijft steeds de theorie maar de praktijk is echter heel anders weet ik wel uit ervaring. ik ben al veel geld kwijtgeraakt door PostNL. er zijn bezorgers bij die leggen gewoon je pakket gewoon voor de voordeur zodat kinderen ermee gaan lopen of beneden in de hal van een flat zodat anderen het kunnen pakken. of gooien ze over je schutting zodat het kapot gaat. en niet alleen bij PostNL gebeuren zulke dingen. ik had zelfs eens meegemaakt bij DPD dat een door mij besteld lasapparaat van 600 euro gewoon als afgeleverd met handtekening en al ineens op de tracking stond terwijl ik gewoon de hele tijd thuis aan het wachten was op de aflevering. gelukkig kende ik iemand in mijn buurt die bij DPD werkte en die is er gelijk achteraan gegaan. na zoektocht bleek het las apparaat in een hoekje van het bedrijf te staan vanwaar de auto's uitreden. de bezorger had zijn rit gedaan en deze stond dus daar om mee naar huis genomen te worden. die jongen die ik kende heeft zijn collega later nog eens betrapt op zoiets . maar dan zou de afzender daarvoor aansprakelijk zijn? dat is in mijn ogen gewoon diefstal! ik zou zeggen ga de klachten op internet eens lezen over postbezorgers en hoeveel post ontvangers ermee gedupeerd zijn die geen verhaal meer konden maken. het is onbegrijpelijk dat zulke bezorgers daar werken en het post bedrijf daarvoor nog niet aansprakelijk is ook!

kuklos
Berichten: 10288
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door kuklos »

drestar schreef:
19 aug 2024 18:24
Speedy123 schreef:
19 aug 2024 12:52
drestar schreef:
19 aug 2024 12:45
Ik heb toch betaald voor het artikel? ik riskeer wel mijn geld kwijt te raken door het artikel niet geleverd te krijgen als PostNL het als bezorgd op mijn adres als afgeleverd markeert en de afzender de status van het Postbedrijf gelooft. zeker volgens jou ook mijn risico? de Post is in deze de partij die alleen fouten kan maken en die treft dan geen blaam. klopt gewoon niet!!
U heeft een Chinees bedrijf betaald voor het artikel. Die zijn verantwoordelijk dat u het artikel ontvangt. Zo ingewikkeld is dat toch niet?

U heeft geen relatie met Post.nl dus die kunt u nergens verantwoordelijk voor houden, laat staan van oplichting beschuldigen. U moet bij de verzender zijn. Met hen heeft u een overeenkomst gesloten, aan hen heeft u betaald. Zij dienen u terug te betalen als u niets ontvangen heeft.
Blijkbaar te ingewikkeld voor jou.
Blijkbaar is het te ingewikkeld voor jou.
Je aanspreekpunt is de verkoper. Daar doe jij zaken mee. En zij dienen Postnl verantwoordelijk te houden.

juliomariner
Berichten: 5206
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

u kunt wel tegen ons tekeer gaan maar we hebben gewoon gelijk. u moet bij afzender zijn niet bij PostNL. Dat kan u wel niet aanstaan maar dat veranderd de zaak niet.

witte angora
Berichten: 32328
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door witte angora »

drestar schreef:
19 aug 2024 18:24
heb je mijn ervaringen wel gelezen hoe de Post te werk gaat?
Dat is het probleem van de verzender.

Morgan le Fay
Berichten: 590
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Vraag eens bij de buren of zij een pakketje van u hebben ontvangen.

NeoDutchio
Berichten: 12780
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Toe maar, zowel stelende PostNL bezorgers en DPD bezorger, ze moeten u wel hebben. Als u de praktijk wel zou kennen, dan zou u snappen dat uw verhaal niet klopt. Alles wat vanuit het depot de bezorgbus in gaat word gescand. Bij de ontvanger word opnieuw de barcode op het pakket gescand. Hoe kan de bezorger een pakket scannen die nog op het depot ligt? En ook al zou deze bezorger op magische wijze een kopie van de barcode hebben (immers valt deze anders meteen door de mand als het pakket direct na het scannen in de bus op afgeleverd gescand word), hoe denkt u dat een medewerker ongezien met een pakket de deur uit kan lopen? En wat zou een bezorger moeten met een doos waarvan de inhoud onbekend is? De bezorgers die bij u komen hebben rontgenogen? Of gokken ze wat er in een doos zit? Tijdens het laden van 200 tot 300 pakketjes in het zicht van anderen kunnen ze echt niet uitgebreid checken wat er in de dozen zal zitten.

Voor wat betreft het oorspronkelijke probleem, gewoon even afwachten. Naar Nederland is er ook een groot depot in Luxemburg waar veel pakketjes verwerkt worden van Ali voor Nederland. Het komt ook simpelweg voor dat sommige zendingen langer duren voordat ze verwerkt of vrijgegeven worden.

drestar
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door drestar »

NeoDutchio schreef:
19 aug 2024 21:17
Toe maar, zowel stelende PostNL bezorgers en DPD bezorger, ze moeten u wel hebben. Als u de praktijk wel zou kennen, dan zou u snappen dat uw verhaal niet klopt. Alles wat vanuit het depot de bezorgbus in gaat word gescand. Bij de ontvanger word opnieuw de barcode op het pakket gescand. Hoe kan de bezorger een pakket scannen die nog op het depot ligt? En ook al zou deze bezorger op magische wijze een kopie van de barcode hebben (immers valt deze anders meteen door de mand als het pakket direct na het scannen in de bus op afgeleverd gescand word), hoe denkt u dat een medewerker ongezien met een pakket de deur uit kan lopen? En wat zou een bezorger moeten met een doos waarvan de inhoud onbekend is? De bezorgers die bij u komen hebben rontgenogen? Of gokken ze wat er in een doos zit? Tijdens het laden van 200 tot 300 pakketjes in het zicht van anderen kunnen ze echt niet uitgebreid checken wat er in de dozen zal zitten.

Voor wat betreft het oorspronkelijke probleem, gewoon even afwachten. Naar Nederland is er ook een groot depot in Luxemburg waar veel pakketjes verwerkt worden van Ali voor Nederland. Het komt ook simpelweg voor dat sommige zendingen langer duren voordat ze verwerkt of vrijgegeven worden.
Jij hebt er echt geen verstand van zo te lezen. ze hoeven je pakketje niet aan de deur te scannen. dat kan overal.

Speedy123
Berichten: 2019
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

drestar schreef: Jij hebt er echt geen verstand van zo te lezen. ze hoeven je pakketje niet aan de deur te scannen. dat kan overal.
Als er op het depot gescand wordt klopt de datum/tijd stempel niet. Die wijkt dan behoorlijk af van de overige pakketjes die meegaan in dezekfde bezorgrit.

Valt bij controle meteen op.
Laatst gewijzigd door Speedy123 op 19 aug 2024 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 10288
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door kuklos »

drestar schreef:
19 aug 2024 22:52
Jij hebt er echt geen verstand van zo te lezen. ze hoeven je pakketje niet aan de deur te scannen. dat kan overal.
Geweldig topic is dit toch. Echt helemaal niemand snapt het, behalve drestar zelf. :roll:

=====
NeoDutchio schreef:
19 aug 2024 21:17
Alles wat vanuit het depot de bezorgbus in gaat word gescand. Bij de ontvanger word opnieuw de barcode op het pakket gescand. Hoe kan de bezorger een pakket scannen die nog op het depot ligt? En ook al zou deze bezorger op magische wijze een kopie van de barcode hebben (immers valt deze anders meteen door de mand als het pakket direct na het scannen in de bus op afgeleverd gescand word), hoe denkt u dat een medewerker ongezien met een pakket de deur uit kan lopen? En wat zou een bezorger moeten met een doos waarvan de inhoud onbekend is? De bezorgers die bij u komen hebben rontgenogen? Of gokken ze wat er in een doos zit? Tijdens het laden van 200 tot 300 pakketjes in het zicht van anderen kunnen ze echt niet uitgebreid checken wat er in de dozen zal zitten.
Toch komt diefstal van pakketjes (ook door bezorgers) voor.

drestar
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door drestar »

Speedy123 schreef:
19 aug 2024 23:20
drestar schreef: Jij hebt er echt geen verstand van zo te lezen. ze hoeven je pakketje niet aan de deur te scannen. dat kan overal.
Als er op het depot gescand wordt klopt de datum/tijd stempel niet. Die wijkt dan behoorlijk af van de overige pakketjes die meegaan in dezekfde bezorgrit.

Valt bij controle meteen op.
De bezorger rijd gewoon door je straat of een straat erachter en scant in de wagen je pakketje als geleverd af maar rijd door.

drestar
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door drestar »

kuklos schreef:
19 aug 2024 23:20
drestar schreef:
19 aug 2024 22:52
Jij hebt er echt geen verstand van zo te lezen. ze hoeven je pakketje niet aan de deur te scannen. dat kan overal.
Geweldig topic is dit toch. Echt helemaal niemand snapt het, behalve drestar zelf. :roll:

=====
NeoDutchio schreef:
19 aug 2024 21:17
Alles wat vanuit het depot de bezorgbus in gaat word gescand. Bij de ontvanger word opnieuw de barcode op het pakket gescand. Hoe kan de bezorger een pakket scannen die nog op het depot ligt? En ook al zou deze bezorger op magische wijze een kopie van de barcode hebben (immers valt deze anders meteen door de mand als het pakket direct na het scannen in de bus op afgeleverd gescand word), hoe denkt u dat een medewerker ongezien met een pakket de deur uit kan lopen? En wat zou een bezorger moeten met een doos waarvan de inhoud onbekend is? De bezorgers die bij u komen hebben rontgenogen? Of gokken ze wat er in een doos zit? Tijdens het laden van 200 tot 300 pakketjes in het zicht van anderen kunnen ze echt niet uitgebreid checken wat er in de dozen zal zitten.
Toch komt diefstal van pakketjes (ook door bezorgers) voor.
Inderdaad. er stond trouwens op de doos dat het een lasapparaat was en ik heb het niet over een depot gehad. ik schreef waar de wagens gestald zijn . het depot zit bij ons 30km verderop in een andere plaats. de chauffeur rijd gewoon normaal zijn route met jou spullen en komt wel door je straat rijden of een straat erachter ,dan scant hij het even verderop als geleverd af ,zet digitaal een krabbeltje op zijn scanner en drukt hem achterover. die maat van mij die bij PostNL werkte vertelde dat er bezorgers waren die van het sorteercentrum tv"s in hun auto aan het opladen waren ipv in de bezorg bus . tuurlijk werden ze op den duur gesnapt maar op dat moment waren de tv's wel weg. het komt inderdaad geregeld voor dat bezorgers stelen. als je denkt dat zoiets niet kan of niet gebeurd ben je wel erg naïef.
Laatst gewijzigd door drestar op 20 aug 2024 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs124
Berichten: 1582
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dat maakt toch geen bal uit.
De afzender moet zorgen dat de zending ter plaatse komt. En je hoeft niet achter de post aan te gaan, niet welk vliegtuig er onderweg is, het maakt niet uit welke tracking er wordt gestuurd.
Als je het niet ontvangen hebt ligt de verantwoordelijkheid nog altijd bij de verzender.Hij moet zorgen dat je het ontvangt.
Punt.

drestar
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door drestar »

Thijs124 schreef:
20 aug 2024 00:00
Dat maakt toch geen bal uit.
De afzender moet zorgen dat de zending ter plaatse komt. En je hoeft niet achter de post aan te gaan, niet welk vliegtuig er onderweg is, het maakt niet uit welke tracking er wordt gestuurd.
Als je het niet ontvangen hebt ligt de verantwoordelijkheid nog altijd bij de verzender.Hij moet zorgen dat je het ontvangt.
Punt.
Komen we weer bij het punt uit als de afzender op de tracking ziet het is bij jou op het adres afgeleverd dan vergoed ik niks! en jij je geld kwijt.

Thijs124
Berichten: 1582
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het is mij nog nooit gebeurd, maar dan zou ik toch wel die handtekening willen zien die ik nooit gezet heb. Maar toch zal het verweer naar de afzender moeten gaan. Daar blijft de verantwoordelijkheid.

witte angora
Berichten: 32328
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het punt is natuurlijk wel: hoe bewijs je dat je iets niet ontvangen hebt, terwijl de bezorgdienst een bewijs heeft dat er wel bezorgd is. Daarbij speelt dat er heel veel klanten zijn die de boel ook ongelooflijk kunnen bedonderen.

Dure dingen gewoon in een stenen winkel kopen, dat is nog altijd het allerbeste. Maar dat schijnt een niet ter zake doende opmerking te zijn.

drestar
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door drestar »

Thijs124 schreef:
20 aug 2024 00:43
Het is mij nog nooit gebeurd, maar dan zou ik toch wel die handtekening willen zien die ik nooit gezet heb. Maar toch zal het verweer naar de afzender moeten gaan. Daar blijft de verantwoordelijkheid.
Ja dat merk ik want anders had je er wel hetzelfde over gedacht als ik. het is mij dus best vaak overkomen en je hebt bij de afzender geen poot om op te staan als er staat dat de bezorging afgeleverd is op je adres terwijl dat niet zo is.

zelfs PostNL neemt het dan nog op voor de bezorger. ze stellen wel een onderzoek in als je een klacht neerlegt ,en dat houd in dat ze bij de bezorger navraag gaan doen erover. die zegt dan ik heb het bezorgd daar en de zaak is voor PostNL afgedaan. ze geloven eerder hun bezorgers dan de ontvanger. en een handtekening word ook vaak gezet als het wel bezorgd is. gisteren ging ik nog een pakketje van DHL ophalen bij Blokker . ik had hiervoor een QR code gekregen maar dat vond de medewerker niet nodig. enkel mijn naam was voor hem voldoende . hij pakte zo het pakket en gaf het mee. eenmaal thuis had ik een bevestiging van afhalen in de mail met dat het pakket door mij was afgehaald en daarin stond ook een digitale handtekening die ik zelf niet eens gezet had. er was dus voor getekend maar niet door mij. iedereen die mijn naam wist had dus mijn pakketje mee kunnen krijgen. en dan wil jij de afzender daarvoor verantwoordelijk houden?

Speedy123
Berichten: 2019
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

drestar schreef:
19 aug 2024 18:24
ik had zelfs eens meegemaakt bij DPD dat een door mij besteld lasapparaat van 600 euro gewoon als afgeleverd met handtekening en al ineens op de tracking stond terwijl ik gewoon de hele tijd thuis aan het wachten was op de aflevering.

Gelukkig kende ik iemand in mijn buurt die bij DPD werkte en die is er gelijk achteraan gegaan. Na zoektocht bleek het las apparaat in een hoekje van het bedrijf te staan vanwaar de auto's uitreden. De bezorger had zijn rit gedaan en deze stond dus daar om mee naar huis genomen te worden. die jongen die ik kende heeft zijn collega later nog eens betrapt op zoiets. Maar dan zou de afzender daarvoor aansprakelijk zijn?

Dat is in mijn ogen gewoon diefstal! Ik zou zeggen ga de klachten op internet eens lezen over postbezorgers en hoeveel post ontvangers ermee gedupeerd zijn die geen verhaal meer konden maken. Het is onbegrijpelijk dat zulke bezorgers daar werken en het post bedrijf daarvoor nog niet aansprakelijk is ook!
Ik heb even wat hoofdletters en alinea's aangebracht in uw citaat voor de leesbaarheid, heb niets veranderd aan de tekst.

Ten eerste, er is geen sprake van diefstal, het lasapparaat bevond zich nog in het gebouw van DPD van waar de auto's uitreden. Het pakket is te vroeg gescand en moet alsnog uitgeleverd worden. U vermoedt dat de bezorger het apparaat wilde stelen maar het apparaat was nog niet gestolen.

Ten tweede de verkoper sluit een overeenkomst met de vervoerder. In deze overeenkomst legt men vast wat de aansprakelijkheid van de vervoerder is en welke vergoedingen er betaald moeten worden indien er niet geleverd wordt. Dat is iets tussen de verkoper en de vervoerder. De koper staat daar buiten.

Indien er niets afgeleverd is, dan dient de koper de verkoper daarvoor aanprakelijk te stellen:

Consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... -geleverd
Dan kunt u de verkoper hierop aanspreken. De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending. Het is aan de verkoper om bij de bezorgdienst uit te zoeken wat er is mis gegaan. Zegt de verkoper dat het product wel aan u is afgeleverd? Dan moet de verkoper dat aantonen.
De verkoper komt men het verhaal, er is wel aangeleverd want ik heb hier een afleverbewijs. De koper betwist dat, er is immers niet geleverd en de koper heeft zelf niet getekend.

Dan rest de gang naar de rechter. Die mag dan bepalen welke partij er gelijk heeft, de verkoper met een afleverbewijs met verkeerde handtekening (of beter gezegd onleesbaar krabbeltje) of de koper die zegt niet getekend te hebben en die met alle plezier de rechter zijn echte handtekening laat zien.

Verkopers zijn allang niet meer zo zeker van hun zaak dat ze dit wel eventjes winnen bij de rechter. Ze zijn steeds vaker bezig hun procedures aan te passen. Bij dure spullen wordt steeds vaker een identiteitsbewijs gevraagd waarna men enkele details overneemt of zelfs een PIN code die alleen de ontvanger weet en de bezorger niet in kan voeren zonder deze te krijgen van de ontvanger (moet het doosje niet leeg zijn,zie andere topic).

Er zijn zelf speciale bezorgdiensten die dure spullen zoals telefoons e.d. bezorgen waarbij men de ontvanger een cent laat pinnen als bewijs van ontvangst.

drestar
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door drestar »

Je hebt het nu alleen maar over de gang naar de rechter bij een valse handtekening. hoe zit dat dan met als bezorgd afgeleverd en niks gekregen zonder handtekening? wat kan je dan nog bij de rechter tegen de afzender doen??? feit blijft dat jij dan gewoon je geld kwijt bent zonder dat je maar enig bewijs kan leveren dat je het daadwerkelijk niet ontvangen hebt.

heel je verhaal word nu teniet gedaan. zoals ik al eerder schreef de praktijk is anders dan de theorie. de Post bedrijven hebben zichzelf onschendbaar gemaakt. er zijn een hoop ontvangers die vanwege toedoen van de post gewoon hun geld kwijt zijn geraakt en waarvoor ze de afzender niet aansprakelijk konden stellen. lees de verhalen maar eens over de post bezorg bedrijven op internet.

J. Deltoer
Berichten: 3417
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik snap best dat u boos bent op de bezorgdienst en uw voorbeelden van wangedrag van sommige bezorgers zijn bekend. Het zou postnl en anderen sieren wanneer ze vanuit de potentiele ontvanger klachten serieus zouden oppakken en echt onderzoek zouden doen.
Helaas gebeurt dat te weinig en bent u afhankelijk van degene van wie u gekocht hebt. Dat is niet alleen de theorie, maar helaas ook de prakrijk.

Gesloten