Pagina 2 van 2
Re: Onverklaarde en onrechtmatige nafacturatie na plaatsing tuinhuis Fonteyn?
Geplaatst: 10 sep 2024 16:01
door Moneyman
Erik d G schreef: ↑09 sep 2024 19:12
Ik heb de factuur, algemene voorwaarden en extra factuur geupload naar wetransfer...
Op basis hiervan kunnen ze, plat gezegd, de boom in. Er blijkt (ook in de AV) geen enkele grondslag voor deze factuur uit. Blijkbaar zijn ze bij het offreren vergeten om de kosten van bezorging (op de juiste plek) door te berekenen of hebben ze niet voldoende gevraagd wat de situatie ter plekke is. Maar dat is een fout die voor hun rekening komt: je hebt een concreet aanbod, en dat heb je aanvaard. Er is geen ruimte voor aanvullende kosten.
Dat zou alleen anders zijn als jij bijvoorbeeld aangegeven zou hebben dat de tuin vrij toegankelijk is, terwijl er achteraf een kraan nodig blijkt te zijn om alles over het huis te tillen omdat er helemaal geen vrije doorgang is. Alleen als die extra kosten te wijten zijn aan jouw (niet) handelen, kan er een grondslag zijn (maar dan nog zou dat ter plekke afgestemd moeten zijn). Achteraf zomaar met een extra factuur komen is bizar - en al helemaal omdat er blijkbaar geen fatsoenlijke onderbouwing gegeven kan worden.
Re: Onverklaarde en onrechtmatige nafacturatie na plaatsing tuinhuis Fonteyn?
Geplaatst: 10 sep 2024 17:41
door Erik d G
Inderdaad als ze nu een kraan nodig hadden gehad, maar ze hebben alle materialen via de brandgang getild met 2 personen. Dus dat is een flink uurloon geweest.
Bovendien is er 3 dagen ingepland voor de montage, waarvan ze maar 2 dagen zijn gekomen (waarvan 1 dag pas tegen de middag begonnen).
Re: Onverklaarde en onrechtmatige nafacturatie na plaatsing tuinhuis Fonteyn?
Geplaatst: 10 sep 2024 17:46
door Erik d G
Men heeft inmiddels gereageerd dat na 30m meerkosten worden gerekend. Waarvan ik zeg:
1 dat is niet duidelijk te zien in de koopovereenkomst
2 als ik meermaals vraag om de kosten te specificeren per lengte eenheid, zeggen ze dat er misschien iets fout is gegaan met de afstand en of ik de juiste lengte wil doorgeven. Maar ik wil eerst weten wat ze per lengte eenheid rekenen alvorens ik ga zeggen hoeveel meter. Anders passen ze het tarief per meter aan aan de hoeveelheid meters die ik opgeef. Bovendien is het toch niet moeilijk om door te geven hoe je een factuur hebt berekend? Nou in het geval van Fonteyn dus wel... Na meerdere keren vragen hoe ze tot de €700 zijn gekomen willen ze het niet prijsgeven...
Re: Onverklaarde en onrechtmatige nafacturatie na plaatsing tuinhuis Fonteyn?
Geplaatst: 10 sep 2024 18:04
door Ron5300
Als u zeker weet dat afstand minder dan 30 meter betreft vervallen de servicekosten ook dus wel doen.
De monteur die u uiteindelijk gesproken heeft had de zaak al on hold gezet en dat zo'n monteur niet zomaar.
Voor wat betreft de drie dagen die voor de plaatsing uitgetrokken zijn en dat die korter duurde kunt u niet inbrengen omdat u het tuinhuis inclusief plaatsen heeft aangeschaft.
Re: Onverklaarde en onrechtmatige nafacturatie na plaatsing tuinhuis Fonteyn?
Geplaatst: 10 sep 2024 22:17
door Moneyman
Die kosten per meter zijn geen onderdeel van de offerte en dus ook niet van de overeenkomst. Gewoon de boom in met die factuur.
Re: Onverklaarde en onrechtmatige nafacturatie na plaatsing tuinhuis Fonteyn?
Geplaatst: 10 sep 2024 22:39
door witte angora
Maar is er dan niet iemand langs geweest om de opties te bespreken en de situatie te beoordelen voordat je de bestelling plaatste?
Re: Onverklaarde en onrechtmatige nafacturatie na plaatsing tuinhuis Fonteyn?
Geplaatst: 11 sep 2024 08:02
door Ik_weet_niet_alles
Ron5300 schreef: ↑10 sep 2024 18:04
Als u zeker weet dat afstand minder dan 30 meter betreft vervallen de servicekosten ook dus wel doen.
De monteur die u uiteindelijk gesproken heeft had de zaak al on hold gezet en dat zo'n monteur niet zomaar.
Voor wat betreft de drie dagen die voor de plaatsing uitgetrokken zijn en dat die korter duurde kunt u niet inbrengen omdat u het tuinhuis inclusief plaatsen heeft aangeschaft.
Als Fonteyn meent dat zij achteraf kunnen/mogen afwijken van de overeenkomst dan heeft TS dezelfde rechten. Ik zou gewoon een tegen factuur sturen. De monteur heeft korter gewerkt dan overeengekomen en is er dus teveel betaald. Wellicht iets te ruim berekend door Fonteyn.
Re: Onverklaarde en onrechtmatige nafacturatie na plaatsing tuinhuis Fonteyn?
Geplaatst: 11 sep 2024 08:05
door juliomariner
Het lijkt me niet dat als je zoiets stuurt de kans op een oplossing dichterbij komt.
Re: Onverklaarde en onrechtmatige nafacturatie na plaatsing tuinhuis Fonteyn?
Geplaatst: 12 sep 2024 12:02
door criticus2
Ik_weet_niet_alles schreef: ↑11 sep 2024 08:02
Ron5300 schreef: ↑10 sep 2024 18:04
Als u zeker weet dat afstand minder dan 30 meter betreft vervallen de servicekosten ook dus wel doen.
De monteur die u uiteindelijk gesproken heeft had de zaak al on hold gezet en dat zo'n monteur niet zomaar.
Voor wat betreft de drie dagen die voor de plaatsing uitgetrokken zijn en dat die korter duurde kunt u niet inbrengen omdat u het tuinhuis inclusief plaatsen heeft aangeschaft.
Als Fonteyn meent dat zij achteraf kunnen/mogen afwijken van de overeenkomst dan heeft TS dezelfde rechten. Ik zou gewoon een tegen factuur sturen. De monteur heeft korter gewerkt dan overeengekomen en is er dus teveel betaald. Wellicht iets te ruim berekend door Fonteyn.
hangt ervan af hoe de offerte eruit ziet. Op basis van aangenomen werk maakt het niet uit hoeveel uur ze bezig geweest zijn.