Cadeaubon Lucardi werkt niet

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Consumenneke

Re: Cadeaubon Lucardi werkt niet

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Moneyman schreef:
20 dec 2024 11:13
Ik ben al zeer veel jaren frequent gebruiker van Bol en ook van hun cadeaubonnen. Nog nooit ook maar één probleem ervaren.
N=1

Het leven is een stuk overzichterlijker als je zelf de maatstaf der dingen bent. :lol:

Een aanleiding voor problemen kan zijn dat er gehandeld wordt in gebruikte/vervalste cadeaukaarten, dus het is denkbaar dat een naïeve schenker een foute card heeft gekocht. Als je kijkt naar reviews bij Bol hebben de meeste klachten betrekking op de (trage) bezorging en een onduidelijke geldigheidsduur, niet op de werking zelf.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

-1 + 1 = 0

Wie het vatte kan, vatte het. :lol:

Consumenneke

Lucardi biedt wel een [urlhttps://giftcard.lucardi.nl/]giftcard[/url] aan, maar die is (tijdelijk) niet online te gebruiken. Opvallend is dat ze ook een [urlhttps://giftcard.lucardi.nl/Product/ProductDetails?productId=K049_0201]e-giftcard[/url] verkopen. Dan krijg je dus een code. Moet je daar ook mee naar de winkel?

Er zijn algemene voorwaarden. Daar is te lezen dat de kaart niet in de webwinkel te gebruiken is. Maar verkooppartners weten dat (nog) niet, ziehier.
Algemene voorwaarden Lucardi Giftcard

Wat zijn de voorwaarden van Lucardi giftcards? Een Lucardi giftcard is leuk om te geven én om te krijgen. Want hiermee heb je een tegoed dat je kunt besteden in alle Lucardi winkels in Nederland en België.

De Lucardi giftcard is:

twee jaar geldig te besteden op het gehele assortiment
in delen te besteden
niet persoonsgebonden, (bij schade of verlies wordt er geen nieuwe uitgeleverd)
te besteden in alle Lucardi winkels in Nederland en België
ook te besteden voor je aankoop op lucardi.nl, lucardi.be en lucardi.de
niet in te wisselen voor contanten
niet in te ruilen en wordt niet retourgenomen
niet te gebruiken om andere cadeaukaarten mee te kopen

Kan ik online betalen met de Lucardi giftcard?

Je kunt in onze webshops ook met een Lucardi giftcard betalen, als je de bestelling laat bezorgen. In het betaalproces kies je dan voor de optie 'Lucardi Giftcard'. Je kunt betalen met één of meerdere cadeaukaarten. Als het saldo op je cadeaukaart onvoldoende is, dan kun je de rest van het bedrag betalen met iDeal of een andere betaalmethode.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dan krijg je dus een code. Moet je daar ook mee naar de winkel?
Moet niet, mag of kan wel.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Consumennekesbond draaft aardig door.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
20 dec 2024 11:11
Een storing van een week is 1% van de levensduur.
Providers adverteren vaak met een uptime van 99%+ per jaar. Met andere woorden de dienst mag er hooguit drie dagen en zestien uur uitliggen per jaar. Storingen worden doorgaans binnen 24 uur verholpen.
Moneyman schreef:
Ik deel je mening dat, als de kaart in die week zou verlopen, je een terechte claim kunt hebben.
TS heeft een terechte claim als hij een bestelling doet, op het moment dat hij beschikt over een cadeaukaart, die online te gebruiken hoorde te zijn op het moment van de bestelling, en de kaart niet kan gebruiken.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
20 dec 2024 10:28
De ontvanger van de cadeaukaart heeft (nog) geen overeenkomst met Lucardi en daarom zijn de algemene voorwaarden niet van toepassing in deze relatie.
Het lijkt me logischer dat de rechten die de koper van die kaart volgens de AV heeft , overgedragen zijn aan de ontvanger van de cadeaukaart.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
20 dec 2024 13:11
Moneyman schreef:
Een storing van een week is 1% van de levensduur.
Providers adverteren vaak met een uptime van 99%+ per jaar. Met andere woorden de dienst mag er hooguit drie dagen en zestien uur uitliggen per jaar. Storingen worden doorgaans binnen 24 uur verholpen.
Bij providers is uptime de primaire dienst. Bij een juwelier is een cadeauwinkel slechts bijzaak. Ik zou daar iets andere verwachtingen van hebben :wink:

Overigens las ik in dit topic dat er al in juni klachten waren. Nou weet ik niet of het sindsdien hommeles is, of dat er toen gewoon een andere storing was, maar uniek is het feit dat er storing is blijkbaar niet.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
20 dec 2024 15:40
Bij providers is uptime de primaire dienst. Bij een juwelier is een cadeauwinkel slechts bijzaak. Ik zou daar iets andere verwachtingen van hebben :wink:
Het gaat hier om een groot bedrijf, wiens primaire dienst is om juwelen te verkopen. De webwinkel is onderdeel van de verkoopketen. Ik verwacht dat de juwelier dan de IT goed op orde heeft al dan niet door dat uit te besteden.

Consumenneke

alfatrion schreef:
20 dec 2024 16:03
Het gaat hier om een groot bedrijf, wiens primaire dienst is om juwelen te verkopen. De webwinkel is onderdeel van de verkoopketen. Ik verwacht dat de juwelier dan de IT goed op orde heeft al dan niet door dat uit te besteden.
De giftcards van Lucardi zijn uitbesteed aan Blackhawk, zo'n beetje wereldmarktleider in giftcards. Dankzij hun verkoopnetwerk en IT zijn Lucardi giftcards overal te koop, onder andere bij AH die klanten aanraadt om ook de webshop van Lucardi te bezoeken. Voor al deze verkopende retailers is het heel vervelend dat Lucardi zijn beloften niet nakomt.

Je kan ook bij Blackhawk mopperen. Als die de kaart uit de verkoop halen, zal Lucardi het probleem veel sneller oplossen.

Papegaaiduiker

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Luxeprobleem-kwestie, ik zie voor me hoe TS met deze casus voor de rechter zal staan. :lol: :lol:

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Papegaaiduiker schreef:
20 dec 2024 18:26
Luxeprobleem-kwestie, ik zie voor me hoe TS met deze casus voor de rechter zal staan. :lol: :lol:
Een luxeprobleem waar uiteraard weer gretig op gereageerd word. Een week is normaal tot veel te lang, allerlei algemene voorwaarden worden er bij gezocht, wellicht is de storing al maanden aan de gang, het bestelproces is uiteraard tegen de wet, er worden vergelijkingen gezocht die kant noch wal raken, enz.

Tip aan Barb_, geef aan de ontvanger aan dat Lucardi er mee bezig is. Wat de reden is dat het al een hele week online niets kunnen aannemen zullen we nooit weten. Wil de ontvanger toch perse nu bestellen, dan blijft enkel de winkel over. Al het andere gaat enkel tijd kosten. Weegt die tijd op tegen het bedrag?

Papegaaiduiker

NeoDutchio schreef:
20 dec 2024 19:00
Papegaaiduiker schreef:
Een luxeprobleem waar uiteraard weer gretig op gereageerd word. Een week is normaal tot veel te lang, allerlei algemene voorwaarden worden er bij gezocht, wellicht is de storing al maanden aan de gang, het bestelproces is uiteraard tegen de wet, er worden vergelijkingen gezocht die kant noch wal raken, enz.

Tip aan Barb_, geef aan de ontvanger aan dat Lucardi er mee bezig is. Wat de reden is dat het al een hele week online niets kunnen aannemen zullen we nooit weten. Wil de ontvanger toch perse nu bestellen, dan blijft enkel de winkel over. Al het andere gaat enkel tijd kosten. Weegt die tijd op tegen het bedrag?
Ik blijf erbij: ga naar de winkel, plaats daar de bestelling, betaal daar met de cadeaukaart.
Dit heb ik destijds ook voor veel klanten gedaan.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Papegaaiduiker schreef:
20 dec 2024 19:04
NeoDutchio schreef:
20 dec 2024 19:00
Papegaaiduiker schreef:

Ik blijf erbij: ga naar de winkel, plaats daar de bestelling, betaal daar met de cadeaukaart.
Dit heb ik destijds ook voor veel klanten gedaan.
Als er haast bij die aankoop is is dat inderdaad de snelste en slimste optie. Maar ja, de ontvangen kaart teruggeven aan de gever die vervolgens gaat ontbinden omdat het bestelproces wellicht wel eens tegen de wet zou kunnen zijn, het geld binnen 14 dagen teruggestort krijgt om dat vervolgens weer naar de ontvanger over te maken zodat er per ideal betaald kan worden is natuurlijk ook een optie. Het is maar net waar de prioriteiten liggen.

Consumenneke

Papegaaiduiker schreef:
Deze mensen geven of ontvangen graag een onbruikbaar cadeau.

Je hoeft niet naar de rechter. Een klacht indienen bij Blackhawk zet ook radertjes in beweging. De storing bij Lucardi raakt niet alleen mensen die zo'n kaart cadeau willen geven of krijgen, maar ook alle detaillisten die cadeaukaarten verkopen. Blackhawk kan heel simpel een waarschuwing op z'n systeem zetten.

Of de kaart uit de handel nemen zo lang Lucardi niet in staat is zijn belofte na te komen. Dat is een herhaaldelijk probleem gebleken de afgelopen jaren, afgaande op reviews.
Slechte service bij niet werkende giftcard

Onlangs heb ik voor mijn verjaardag een giftcard gekregen van de Lucardi. Deze zat ingepakt in een cadeautasje met een stikker van de Lucardi erop. Toen ik deze giftcard maandag wilde gebruiken om een sieraad te bestellen, kreeg ik de volgende melding: Er kan op dit moment geen informatie over deze giftcard worden opgehaald. Probeer het later opnieuw.
<>
Datum van ervaring: 08 december 2021
Ze doen een aanbod, je hebt dat aanvaard en nou leveren ze niet. Klipklare wanprestatie, ook al verzinnen mensen allerlei smoezen en excuses.
Antwoord van Lucardi

20 mrt 2020
Goedemorgen,

Door onderhoudswerkzaamheden is het inderdaad tijdelijk niet mogelijk om een Lucardi giftcard te verzilveren. Wij verwachten dat dit in de loop van volgende week weer kan!

Met vriendelijke groet,
Lucardi klantenservice

Papegaaiduiker

@NeoDutchio

Dat klopt, maar de kaart is 2 jaar geldig. Alle tijd om af te wachten of later naar de winkel te gaan. Om op hoge poten "je gelijk te halen", is m.i. onnodig. Elke winkel kan weleens een storing ervaren, IT is ermee bezig, dus het is niet dat zij stilzitten en achterover leunen. In de tussentijd is er wel een andere oplossing voor handen, maar als TS zich blijft houden aan het principe dat zij online wil bestellen, vrees ik dat er niet veel opties zijn.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Hoe is het met veel bedrijven afgelopen zodra de problemen met cadeau bonnen begonnen? Zijn de bonnen uitgeef bedrijven de allereersten die problemen herkennen?

Consumenneke

Thijs124 schreef:
20 dec 2024 19:57
Zijn de bonnen uitgeef bedrijven de allereersten die problemen herkennen?
Lang lang lang geleden waren bonnen nog van papier. Dat was een heel gedoe, want het was eigenlijk waardepapier. Dus het moest vervalsingsbestendig zijn. En de bonnen vergden een enorme administratie, met heen- en weerverkeer en onderlinge verrekening. Winkeliers bewaarden de bonnen in een kluis.

Dat is nu allemaal gedigitaliseerd. De kaart is een stukje plastic met een nummer dat online (via de kassa of de website) geactiveerd en gedeactivieerd wordt. Daarom zijn er naast algemene kaarten (platenbon, VVV-bon, theaterbon, boekenbon, bloemenbon) nu ook formulekaarten en andere varianten. Daarom kunnen kaarten van X ook bij Y verkocht worden. Daar moeten dus drie en soms zelfs vier partijen aan verdienen: de naamgever, de verkoper, de ontvanger en de cardserviceprovider. Er zijn twee grote serviceproviders (Blackhawk en Intersolve) en logischerwijze dwingen die systeemstandaarden af, uiteraard ingeplugd op de kassasystemen.

Het probleem van Lucardi kan nauwelijks een IT-probleem zijn in het card-netwerk, tenzij de aansluiting met interne systemen hapert. Lucardi is een franchise-organisatie, maar dat hebben ze ook niet uitgevonden. Er zijn echter veel klachten over bestellingen (via de webshop) en die zie je over vijf jaar steeds weer opduiken.

Ik ben geen IT-er, maar betaling met een kaart of code is een relatief eenvoudige proces in vergelijking met logistieke trajecten. Ik durf wel te stellen dat dit soort storingen de voorbode zijn van grotere problemen. De kaarttegoeden zijn immers een spaarpotje dat aangesproken wordt als er kastekorten zijn.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

ZeerPrivé schreef:
19 dec 2024 14:06
.... of bij Siebel of bij de Bijenkorf een cadeaukaart kopen.
Slecht advies, NOOIT een cadeaukaart kopen of aannemen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

BL2 schreef:
21 dec 2024 09:12
ZeerPrivé schreef:
19 dec 2024 14:06
.... of bij Siebel of bij de Bijenkorf een cadeaukaart kopen.
Slecht advies, NOOIT een cadeaukaart kopen of aannemen.
Wat een onzin. Mij maak je nog altijd blij met een cadeaubon en ik denk velen met mij.

Plaats reactie