Pagina 2 van 2

Re: Lidl Klantvriendelijk

Geplaatst: 30 dec 2024 11:06
door Thijs124
Als je het product palet van Schwartz (Lidl + Kaufland) in de online verzending in heel Europa bekijkt zijn die non food artikelen al lang niet meer zo branche vreemd. Ze hebben bijvoorbeeld in de accu aangedreven doe het zelf machines een produkten serie opgebouwd onder eigen merknaam waar de gerenommeerde merken graag een stukje van zouden willen overnemen. En als je er nu een scheerapparaat bestelt ontvang je het misschien dit jaar nog. Anders maar een jaar wachten.

Re: Lidl Klantvriendelijk

Geplaatst: 30 dec 2024 11:44
door Speedy123
Thijs124 schreef:
30 dec 2024 11:06
Als je het product palet van Schwartz (Lidl + Kaufland) in de online verzending in heel Europa bekijkt zijn die non food artikelen al lang niet meer zo branche vreemd. Ze hebben bijvoorbeeld in de accu aangedreven doe het zelf machines een produkten serie opgebouwd onder eigen merknaam waar de gerenommeerde merken graag een stukje van zouden willen overnemen. En als je er nu een scheerapparaat bestelt ontvang je het misschien dit jaar nog. Anders maar een jaar wachten.
Dat klopt. Ze hebben ook die Parkside kluslijn. Het enige probleem wat je hebt is dat Lidl een supermarkt is. Food returns en goedkope non-food returns worden gewoon in de winkel afgehandeld, geld terug of een nieuw product. Doet geen enkele supermarkt moeilijk over als je klaagt over de kwaliteit van een product.

De duurdere non-food is een heel ander proces. Een apparaat gaat veel langer mee waardoor er ook na langere tijd nog garantie claims binnen kunnen komen. De supermarkt heeft geen goed proces om daar mee om te gaan, dus vragen ze je het product terug te sturen naar de centrale organisatie. En dan krijg je dus boze klanten zoals TS.

Re: Lidl Klantvriendelijk

Geplaatst: 30 dec 2024 13:29
door Consumenneke
Lidl en Aldi hebben dat afgekeken van Tchibo. Dat was een koffiepostorderbedrijf dat in 1955 met winkels begon. Net als Douwe Egberts had Tchibo een puntensysteem waarbij opgespaarde zegels ingewisseld konden worden voor bijvoorbeeld kop en schotels. Dat werd in 1973 verboden, dus toen is Tchibo non-food gaan verkopen.

De ondernemers kwam met het lumineuze idee van Jede Woche ein neue Welt. Dan lieten ze op enorme schaal bijvoorbeeld hengelsportartikelen maken die maar één wek per jaar te koop waren. Tot afgrijzen van de speciaalzaken, want het was doorgaans goed kwaliteit voor een discountprijs.

Daar kwam op den duur ook consumentenelektronika bij, waarvoor het bedrijf Medion is opgericht. Medion liet grote partijen televisies en later ook computers maken bij dezelfde fabrikanten die ook voor Samsung, Sony en Philips produceerden. Die bedrijven produceerden ook voor elkaar. Ik meen dat de garantie-afwikkeling en andere service direct met Medion geregeld werd.

Medion heeft ook nog computers aan AH geleverd, onder een-of-ander fancy label.

Wie had het over branchevreemd? :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

Re: Lidl Klantvriendelijk

Geplaatst: 30 dec 2024 13:33
door Speedy123
Consumenneke schreef:
30 dec 2024 13:29
Wie had het over branchevreemd? :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:
Tja maar als die computer van AH problemen geeft, kan je hem dan naar de lokale AH brengen voor garantie? Of wil AH dat je hem meteen naar Medion stuurt?

Re: Lidl Klantvriendelijk

Geplaatst: 30 dec 2024 13:36
door Consumenneke
Speedy123 schreef:
30 dec 2024 13:33
Tja maar als die computer van AH problemen geeft, kan je hem dan naar de lokale AH brengen voor garantie? Of wil AH dat je hem meteen naar Medion stuurt?
Er is vast iemand die daar ervaring mee heeft.

Afbeelding

Re: Lidl Klantvriendelijk

Geplaatst: 30 dec 2024 14:26
door Nevyn
Consumenneke schreef:
30 dec 2024 13:36
Speedy123 schreef:
30 dec 2024 13:33
Tja maar als die computer van AH problemen geeft, kan je hem dan naar de lokale AH brengen voor garantie? Of wil AH dat je hem meteen naar Medion stuurt?
Er is vast iemand die daar ervaring mee heeft.

Afbeelding
Nee Stofzuigertje is er al een paar jaar niet meer.

Re: Lidl Klantvriendelijk

Geplaatst: 30 dec 2024 16:39
door Consumenneke
Nevyn schreef:
30 dec 2024 14:26
Nee Stofzuigertje is er al een paar jaar niet meer.
Komt er wel iets anders voor in de plaats.

AH experimenteert nu met keukenapparaten onder de naam Blue Home. Is al in 2024 uitgekozen tot Product van het Jaar 2025! Dat zijn van die bekroningen waar voor betaald moet worden. Misschien kan iemand eens bekijken hoe die voor reparatie aangeboden kunnen worden.

Re: Lidl Klantvriendelijk

Geplaatst: 30 dec 2024 16:51
door Nevyn
Ik heb vaak elektronica waaronder computers en gereedschap zowel bij Aldi als Lidl gekocht.
En als het kapot ging kon ik het gratis opsturen waarna het werd gerepareerd of ik kreeg mijn geld terug.
Terug naar de winkel kan je doen maar wat weet een supermarkt medewerker van elektronica ?
Vind dit een probleem zoeken.

Re: Lidl Klantvriendelijk

Geplaatst: 30 dec 2024 17:14
door Consumenneke
Nevyn schreef:
30 dec 2024 16:51
Terug naar de winkel kan je doen maar wat weet een supermarkt medewerker van elektronica ?
De doorsnee medewerker bij Mediamarkt of zelfs Expert weet er ook niet veel van. Het is gewoon een logistiek vraagstuk. Die apparaten gaan in een doos en dan naar een preferred service partner. Een verkoper in een bouwmarkt weet ook niks meer van verf of spijkers. Die tijden zijn lang voorbij.

Re: Lidl Klantvriendelijk

Geplaatst: 30 dec 2024 17:26
door witte angora
Consumenneke, dat is veel te stellig.

Re: Lidl Klantvriendelijk

Geplaatst: 30 dec 2024 19:45
door geengast
Een scheerapparaat kost normaal rond de 100 euro. Als een apparaat van 20 euro het 2 van de 5 keer doet...heb je al geld verdiend!

Re: Lidl Klantvriendelijk

Geplaatst: 30 dec 2024 19:50
door Thijs124
Grote merken uit Nederland en Duitsland.
100 euro is echt niet nodig.

https://www.lidl.nl/h/scheerapparaten/h10004771