Keuken en badkamer besteld onder voorbehoud van aankoop woning

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
riddert

Re: Keuken en badkamer besteld onder voorbehoud van aankoop woning

Ongelezen bericht door riddert »

Het gaat dit type verkoper er alleen maar om om de klant uit de markt te halen.
Er wordt een badkamer twv een x bedrag verkocht, naderhand is alles nog aanpasbaar qua maatvoering, indeling en materialen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Joepie88 schreef:
21 jan 2025 00:02
Mijn partner en ik hebben een optie op een nieuwbouwwoning. Aangezien we al op vrij korte termijn de keuken- en badkamer opstellingen moeten doorgeven,
Eigenlijk denk ik dat er te haastig beslissingen worden genomen. Het enige wat door moet worden gegeven is de opstellingen. Logisch, want dan weet de aannemer waar de leidingen en afvoeren moeten komen te liggen. Meer als dat zal de vraag niet zijn geweest. Tekeningen voor een specifieke keuken en badkamer doorgeven zal niet nodig zijn, dat is geen klus voor de aannemer. En plaatsen kan doorgaans pas na oplevering van de woning.

Ik zou dan toch even naar die keukenboer teruggaan en even overleggen hoe of wat.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
23 jan 2025 11:03
Als de al dan niet gekochte badkamer niet kan, is het dan mogelijk die zodanig in te delen dat hij wel past “ivm vloerverwarming etc”?
Ik vermoed dat de badkamerverkoper gewoon een badkamer wil verkopen, welke precies vind hij waarschijnlijk minder interessant. Ik verwacht dat er in dit prille stadium nog geen materialen besteld zijn of specifieker werkzaamheden zijn verricht (afgezien van ontwerp en offerte). Een goede winkel zal toch de klant helpen door het ontwerp aan te passen?
Dat lijkt mij ook wel, en TS gaat daar ook vanuit, getuige onderstaand citaat. Maar je bent dus wel afhankelijk van die medewerking.
Joepie88 schreef:
21 jan 2025 15:42
@speedy123: wij willen de woning nog steeds kopen, maar de vraag is of de badkamer zoals de winkel die voor ons heeft ingedeeld mogelijk is in de woning ivm vloerverwarming etc. Neem aan dat we er wel uitkomen en desnoods een andere indeling kunnen maken, maar ik ben een piekeraar en graag op alles voorbereid :) (en ja ik weet dat we niet zo snel hadden moeten tekenen, leermomentje zullen we maar zeggen).

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

1. De opstelling van de keuken/ badkamer moet worden doorgegeven aan de aannemer, dan kunnen volgens mij de leidingen maar ook de vloerverwarming daarop worden aangepast (dat is bij ons zo gegaan, met de ontbindende voorwaarde dat de aankoop verviel als de aankoop van de woning om wat voor reden dan ook, niet zou doorgaan).
2. De twaalf weken na ondertekening van de badkamerbestelling zijn hard. De koop gaat door zegt Ts.; dan is de tekst tussen haken over "de financiering van" niet relevant.

Dus neem contact op met de aannemer of de vloerverwarming wordt aangepast aan het ontwerp (dat bij de aannemer is ingeleverd neem ik aan).
Zo niet, dan terug naar de keuken- en badkamerboer.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Thijs124 schreef:
23 jan 2025 10:54
Het moet toch wel een super aanbieding zijn geweest. Alleen vandaag 80% korting. Bij elke keuken die ik gekocht heb kwam er iemand van het keuken bedrijf alles opmeten voordat de bestelling definitief was. Als je nog geen woning hebt kan dat natuurlijk ook niet. Ook al het behang en de gordijnen gekocht?
Ik mocht niet in het appartement voordat het werd opgeleverd, dus moest het met tekeningen doen en de locaties van aansluiten daarop bepalen. Daarnaast zit je met een levertijd, daar moet je ook rekening mee houden. Bij mij was dat toch gauw 2 maanden. De badkamer en keuken zijn dus nooit ingemeten bij mij.

Plaats reactie