De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Methusalah

Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen

Ongelezen bericht door Methusalah »

witte angora schreef:
28 jan 2025 23:36
Laptop meenemen lijkt idd de enige optie te zijn. Heb richting de klantenservice al aangegeven dat niet te zien zitten. Groot ding + muis in de bus meenemen (die doorgaans bomvol zit), bij de MM uit de tas halen en in het publieke domein dat kreng opstarten blablabla, en dan na een aantal minuten eindelijk die mail kunnen laten zien. En vervolgens weer uitloggen, enzovoorts.

Een simpel printje is volgens mij een stuk makkelijker, maar ja... 'Kannie' en 'Wilnie' zijn op dit moment springlevend daar.

De enige die moeilijk doet ben jij op dit koment. In plaats van hier te klagen had je je telefoon al kunnen hebben. Laptops zijn er juist om mee te kunnen nemen.

Dat publiek domein geneuzel is gewoon een zwak excuus wat echt nergens op slaat. Kom op. Het enige wat je daar hoeft te laten zien is de QR.

De oplossing is er gewoon.

Papegaaiduiker

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Ik wil best mee om dat ding op te halen hoor, WA. Ik woon er toch in de buurt, dus als dat makkelijker is voor je, laat het maar weten. Het is natuurlijk van de zotte dat het echt zo erg omslachtig moet, zeker als bijna alles gedigitaliseerd is.

Papegaaiduiker

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Justmeagain schreef:
29 jan 2025 00:35
Is het via een laptop niet te benaderen via
Android.com/find
Even gecheckt, hetzelfde verhaal. Je hebt een actief Android-apparaat nodig.

witte angora

Methusalah schreef:
29 jan 2025 06:58
De oplossing is gewoon: geef mensen de mogelijkheid om die code op een papiertje uit te printen. Dat het digitaal moet is onzin. Ik kan de code gewoon aan een ander mailen, en die kan het ding zonder ID te laten zien gewoon ophalen. Kan het ook bij de verkeerde terecht komen.

Het is exact wat Moneyman zegt: of je het nu op papier doet of dat je de mail laat zien, in beide gevallen moet je eerst bij die mail kunnen. Wat is het probleem...

Laptop is leuk, moet je daar wel verbinding kunnen maken. Dat gaat nog altijd via wifi. Krijg je dat geklungel weer. Het is geen telefoon met abbo, hè? Maar sowieso vind ik dit een absurd idee. Laptop meenemen om iets in de winkel op te halen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Thijs124 schreef:
28 jan 2025 21:54
Je hebt op je handy toch zeker vind mijn telefoon ingesteld! Dan weet je toch tot op ca 1 tot 3 meter waar hij is. Dat werkt geloof ik ook als er een andere simkaart in zit.
Handig voor wie? Verstrek je op deze manier geen persoonsgegevens (je locatie) aan derden?

Papegaaiduiker

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

16again schreef:
29 jan 2025 08:46
Thijs124 schreef:
Je hebt op je handy toch zeker vind mijn telefoon ingesteld! Dan weet je toch tot op ca 1 tot 3 meter waar hij is. Dat werkt geloof ik ook als er een andere simkaart in zit.
Handig voor wie? Verstrek je op deze manier geen persoonsgegevens (je locatie) aan derden?
Of met zo'n smartwatch. Ik zou dat dan met de nieuwe telefoon koppelen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
29 jan 2025 08:46
Thijs124 schreef:
Handig voor de gebruiker natuurlijk. De gegevens worden gedeeld met de binnen je account verbonden apparaten. Ik zie in één oogopslag waar al m’n apparaten zijn, en desgewenst ook waar de apparaten van de andere gekoppelde gezinsleden zijn.

witte angora

Maar als de simkaart in de verloren telefoon niet meer geldig is, kun je hem dan ook nog terug vinden?

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

witte angora schreef:
29 jan 2025 08:13
Methusalah schreef:
29 jan 2025 06:58
De oplossing is gewoon: geef mensen de mogelijkheid om die code op een papiertje uit te printen. Dat het digitaal moet is onzin. Ik kan de code gewoon aan een ander mailen, en die kan het ding zonder ID te laten zien gewoon ophalen. Kan het ook bij de verkeerde terecht komen.

Het is exact wat Moneyman zegt: of je het nu op papier doet of dat je de mail laat zien, in beide gevallen moet je eerst bij die mail kunnen. Wat is het probleem...

Laptop is leuk, moet je daar wel verbinding kunnen maken. Dat gaat nog altijd via wifi. Krijg je dat geklungel weer. Het is geen telefoon met abbo, hè? Maar sowieso vind ik dit een absurd idee. Laptop meenemen om iets in de winkel op te halen.

Hoezo verbinding. Thuis open je de qr code op het scherm. Vervolgens klap je hem dicht (slaapstand) en in de winkel doe je hem weer open. De code staat dan nog steeds op je scherm.

Op zich wel mee eens dat het vreemd is dat een papieren versie niet mag maar dit probleem is zo makkelijk op te lessen dat de discussie een beetje bizar wordt.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ja, ook een gestolen handy met een andere simkaart erin of zonder sim wordt gevonden via het imei nummer. Hij moet wel aan staan. Als hij uit is geeft hij de laatste bekende locatie. Je kunt ook op afstand indien nodig je persoonlijke gegevens wissen. Dit is allemaal voor Android. Apple weet ik niks van.

witte angora

Vanmorgen even gecheckt, hij staat gewoon aan. Er wordt niks mee gedaan, enkel drie keer per dag een automatische korte verbinding. Steeds dezelfde tijdstippen. En ik kan gewoon bellen, er wordt enkel niet opgenomen. Alleen, waar is dat Imei nummer...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Is dat IMEI-nummer niet terug te vinden in de papieren of in de mijn-omgeving van je provider? Of anders even bellen met je provider?

Als je ‘m een deze dagen terug vindt, kan je de nieuwe nog herroepen ;-)

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ik begrijp dat mediamarkt moeilijk doet bij het afhalen van reeds betaalde bestellingen. Ze willen geen risico dat iemand anders de bestelling afhaalt waarna de besteller alsnog zichzelf meldt om de bestelling af te halen,

Echter het is ook mogelijk om te bestellen en te kiezen voor betalen bij afhalen. Dan zou het er helemaal niet toe doen of je wel een QR code kan scannen, gewoon naam en product noemen bij de afhaal balie zou dan voldoende moeten zijn, immers er moet nog gewoon afgerekend worden.

witte angora

Moneyman schreef:
29 jan 2025 10:30
Is dat IMEI-nummer niet terug te vinden in de papieren of in de mijn-omgeving van je provider? Of anders even bellen met je provider?

Als je ‘m een deze dagen terug vindt, kan je de nieuwe nog herroepen ;-)
Ik heb het toestel toen los gekocht. De provider is niet de verkoper.

Misschien dat ik het via het googleaccount wel kan vinden. Van de week wel op mijn account in kunnen loggen, toen wist hij/het/die/weet ik het wat voor toestel het was. Nu nog eens zien hoe dat ook alweer moest.

witte angora

Speedy123 schreef:
29 jan 2025 10:37
Echter het is ook mogelijk om te bestellen en te kiezen voor betalen bij afhalen.
Net even gecheckt, maar dat kan niet. Enkel vooraf betalen via Ideal, Apple Pay of creditcard. Hier zat dus ook geen oplossing in. Eigenlijk niet eens zo gek. Je kan kiezen tussen thuis laten bezorgen of in de winkel ophalen.

witte angora

Nog wat dingen bekeken. Vanmiddag komt er iemand, misschien dat de Google-tijdlijn soelaas gaat bieden. Maar dat moet ook via een smartphone. Anders is het wachten op het nieuwe toestel, dat koppelen aan het account van het oude toestel, en dan moet het te vinden zijn. Inloggen op het andere google-account lukt nu dus niet.

En anders nog een keer de winkel bellen waar ik zaterdag ben geweest. Best kans dat het ding toch ergens daar ligt.

Speedy123

witte angora schreef:
29 jan 2025 10:53
Speedy123 schreef:
29 jan 2025 10:37
Echter het is ook mogelijk om te bestellen en te kiezen voor betalen bij afhalen.
Net even gecheckt, maar dat kan niet. Enkel vooraf betalen via Ideal, Apple Pay of creditcard. Hier zat dus ook geen oplossing in. Eigenlijk niet eens zo gek. Je kan kiezen tussen thuis laten bezorgen of in de winkel ophalen.
Dat is gek. MediaMarkt zegt in haar veel gestelde vragen sectie bij de online betaalmogelijkheden het wel mogelijk is om te betalen bij het afhalen.

https://www.mediamarkt.nl/nl/service/betalen#achteraf

witte angora

Maar dit staat ook in de veelgestelde vragen:
Niet alle opties zijn zichtbaar bij het kiezen van een betaalmethode, klopt dat?

Ja, dat klopt. Sommige artikelen kunnen alleen met iDeal of Creditcard worden betaald. E-vouchers zijn bijvoorbeeld alleen met iDEAL te betalen. Daarnaast is betalen in termijnen pas mogelijk bij aankopen boven de € 250.-. Betalen in termijnen is helaas niet mogelijk op de mobiele website. Het maximum bedrag voor Klarna bestellingen is € 1500.-.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het imei nummer staat ook op de doos waarin de telefoon verpakt zat.

Speedy123

witte angora schreef:
29 jan 2025 11:19
Maar dit staat ook in de veelgestelde vragen:
Niet alle opties zijn zichtbaar bij het kiezen van een betaalmethode, klopt dat?

Ja, dat klopt. Sommige artikelen kunnen alleen met iDeal of Creditcard worden betaald. E-vouchers zijn bijvoorbeeld alleen met iDEAL te betalen. Daarnaast is betalen in termijnen pas mogelijk bij aankopen boven de € 250.-. Betalen in termijnen is helaas niet mogelijk op de mobiele website. Het maximum bedrag voor Klarna bestellingen is € 1500.-.
Maar die voorbeelden zijn wel te begrijpen, zo is een E-voucher meteen te gebruiken dus wil men betalingszekerheid.

Maar een telefoon zou gewoon betaald moeten kunnen worden bij het afhalen, zie geen reden voor mediamarkt om dat niet toe te staan en dan lost Mediamarkt meteen het probleem op met de verplichte QR code op je mobiel.

Plaats reactie