Dropshipping Rivermode nl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Moneyman

Re: Dropshipping Rivermode nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
25 feb 2025 17:39
Moneyman schreef:
25 feb 2025 16:35
Ergo: precies van Bol doet in de gevallen waarin niet Bol zelf de verkoper is.
Bijna goed.

Bol is niet zelf de verkoper, de dropshipper is wel zelf de verkoper.

Ik snap, al die juridische nuances zijn niet makkelijk te volgen voor een leek.
De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.
Dat blijkt, dat het niet goed te volgen is voor een leek. Vandaar dat je niet ziet waarom je ernaast zit. Bol acteert wel degelijke zelf als dropshipper.
Consumenneke schreef:
25 feb 2025 21:12
Uit de regels voor partners van Bol.com:
Wat bijvoorbeeld niet mag

Dropshippen: denk hierbij aan het niet uit eigen voorraad leveren of leveren via en/of in de verpakking van een ander platform of winkel. Meer informatie vind je hier.
En dat zijn dus, zoals er letterlijk staat, de regels voor partners, niet voor Bol zelf.

frankdubbe

Ongelezen bericht door frankdubbe »

In tegenstelling tot Rivermode.nl is Bol.com een gevestigde en betrouwbare online marktplaats met een breed scala aan producten. Bol.com heeft een solide reputatie opgebouwd door consistente klantenservice en transparante bedrijfsvoering. Hoewel externe verkopers via het platform kunnen verkopen, hanteert Bol.com strikte richtlijnen om de kwaliteit en betrouwbaarheid te waarborgen.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ik geef toe dat ik er deels naast zat; iedereen kan zien dat jij er volledig naast zat.
Moneyman schreef:
Ergo: precies wat Bol doet in de gevallen waarin niet Bol zelf de verkoper is.
Zullen we nu weer op-topic gaan, want niemand is gediend bij kinderachtig gekibbel.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

frankdubbe schreef:
25 feb 2025 15:18
Waarom gaan deze websites niet verboden worden ?
Waarom kijken kopers niet verder dan hun neus lang is? Koop je op straat ook zomaar iets van iemand als die doet alsog het eerlijke verkoper is?

Sira

Ongelezen bericht door Sira »

frankdubbe schreef:
25 feb 2025 16:40
Het adres Utrechtseweg 341 in Amersfoort, ook bekend als villa De Horst, is eigendom van de inmiddels failliete stichting Ninel. De bestuurder van deze stichting is de geboren Rus Vadim Blaustein, voormalig eigenaar van het trustkantoor CS Blaustein aan de Stadsring in Amersfoort. In juni 2023 werd hij bij verstek veroordeeld tot drie jaar gevangenisstraf wegens belastingfraude, oplichting en witwassen. Vadim Blaustein is sindsdien voortvluchtig en zou zich momenteel in Dubai bevinden.
DE STADAMERSFOORT
NL TIMES

Wat betreft River Mode, deze online modewinkel heeft als contactadres Utrechtseweg 341, Amersfoort opgegeven. De bedrijfsnaam achter River Mode is Stal-Brook V.O.F., met KvK-nummer 88550508.
RIVERMODE
Gezien de eerdere bevindingen met betrekking tot dit adres, is het raadzaam voorzichtig te zijn bij het doen van aankopen via deze website. Bovendien heeft Scamadviser een zeer lage vertrouwensscore aan rivermode.nl toegekend, wat erop kan wijzen dat het een onbetrouwbare website betreft.
SCAMADVISER

Samenvattend is het adres Utrechtseweg 341 in Amersfoort eigendom van de failliete stichting Ninel, geleid door de voortvluchtige Vadim Blaustein. River Mode maakt gebruik van dit adres, wat vragen oproept over de legitimiteit van deze online winkel. Het is daarom verstandig om grondig onderzoek te doen en voorzichtig te zijn bij het aangaan van transacties met bedrijven die op dit adres zijn geregistreerd.
Dropshipping wordt tegenwoordig als negatief gezien, maar het is gewoon legitiem. Er moet alleen een onderscheid gemaakt worden van bonafide dropshipping en malafide dropshipping. Vrijwel ieder bonafide bedrijf in Nederland heeft producten die middels dropshipping naar de klant worden verstuurd.

Voor malafide dropshipping wordt inmiddels al 7 à 8 jaar gewaarschuwd, op tv, in de krant, op internet, etc. en daarom verbaast het mij dat er nog steeds zoveel mensen zijn die bij malafide dropshippers bestellen. en ook niets van die waarschuwingen hebben meegekregen. Bovendien zijn het allemaal mensen die op Facebook of andere social media zitten, daar adverteren de malafide bedrijven voornamelijk. Op hun websites staan ook alleen maar VAN/VOOR prijzen, waardoor de consument verblind wordt en wel moet kopen, want morgen is het product misschien weg.
Koop dus geen goederen bij adverteerders op Facebook o.d. en googel naar het bedrijf. Beter is, ga het product googelen bij AliExpress. De prijs scheelt daar een slok op een borrel en zij verlenen goede service. Ze ruilen geen artikelen om, maar betalen uitsluitend terug. Ik heb laatst een gebroken artikel middels een retourlabel gratis terug moeten sturen naar Hoofddorp en had binnen 3 dagen mijn geld terug.

Consumenneke

Sira schreef:
25 feb 2025 22:51
Voor malafide dropshipping wordt inmiddels al 7 à 8 jaar gewaarschuwd...
Als mensen op dit forum komen, is het meestal al te laat.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik had bij Temu een rits kapot. Retour aangevraagd, er werd meteen een retour etiket voor dhl gestuurd. Toen ik het een uurtje later inleverde bij dhl en het etiket voor Zwolle gescand werd was mijn geld meteen in dezelfde seconde al retour gestuurd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
25 feb 2025 15:50
frankdubbe schreef:
Omdat het dweilen is met de kraan open. Een site komt online en niet nadenkende consumenten vliegen als vliegen op een hoopje je weet wel er op af.
Vanmiddag las ik ergens dat de politie niet zo lang geleden een nepwebsite in de lucht heeft gehad. Doel: mensen te waarschuwen dat: als iets te mooi is enzovoorts. Er kwamen 125.000 vliegen op af.

Dan valt het aantal dropshipperstopics hier eigenlijk nog wel mee denk ik.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

frankdubbe schreef:
25 feb 2025 22:23
In tegenstelling tot Rivermode.nl is Bol.com een gevestigde en betrouwbare online marktplaats met een breed scala aan producten. Bol.com heeft een solide reputatie opgebouwd door consistente klantenservice en transparante bedrijfsvoering. Hoewel externe verkopers via het platform kunnen verkopen, hanteert Bol.com strikte richtlijnen om de kwaliteit en betrouwbaarheid te waarborgen.
En toch, als je wat beter kijkt naar partners mis ik de strikte richtlijnen en vooral de betrouwbaarheid. Het komt erg regelmatig voor dat de naam van de verkoper niet overeenkomt met de naam die hoort bij het weergegeven KVK nummer. Ook staat op de site van Bol erg vaak een ander adres dan het ingeschreven KVK adres. En als die verkoper ook nog eens nergens anders te vinden is op internet met een website of andere informatie, dan sla ik toch even over.
In het begin ben ik er nog achteraan gegaan, maar Bol vind het niet nodig dat een verkoper zijn eigen naam gebruikt en het vestigingsadres.

frankdubbe

Ongelezen bericht door frankdubbe »

Ja, het lijkt soms alsof alles om ons heen nep of gemanipuleerd is—van fake news tot oplichtingspraktijken zoals dropshipping met slechte producten. Het kan je vertrouwen in eerlijkheid flink aantasten. Maar er zijn nog steeds eerlijke mensen en bedrijven, alleen vallen die vaak minder op omdat ze niet schreeuwen om aandacht zoals oplichters dat doen

Aygulf

Ongelezen bericht door Aygulf »

frankdubbe schreef:
24 feb 2025 21:59
Ik heb biJ RIVERMODE NL een “KIMA | Warme bontjas voor dames in stijlvol design” in de kleur beige besteld, maar ik heb een grijze jas ontvangen. Ik wil graag het juiste product (de beige jas) ontvangen. Mocht u dit niet kunnen leveren, dan verwacht ik het volledige aankoopbedrag terug. Er is geen retourbeleid wel wordt 40 euro gevraagd om het ontvangen product terug te sturen
Hoewel rivermode.nl zich presenteert als een Nederlandse webshop met contactgegevens in Amersfoort, Nederland, wijzen verschillende bronnen op een mogelijke connectie met Chinese leveranciers. Klanten melden dat ontvangen producten uit China afkomstig zijn, wat blijkt uit verzendinformatie en verpakkingen. Bovendien geven sommige klanten aan dat retourzendingen naar China moeten worden gestuurd, wat hoge kosten met zich meebrengt. Deze bevindingen suggereren dat rivermode.nl mogelijk verbonden is met Chinese websites of leveranciers.
https://nl-be.trustpilot.com/evaluate/rivermode.nl
Er wordt nergens iets gesuggereerd, op de site staat duidelijk dat de artikelen teruggestuurd dienen te worden naar Azië.

Consumenneke

Aygulf schreef:
26 feb 2025 09:34
Er wordt nergens iets gesuggereerd, op de site staat duidelijk dat de artikelen teruggestuurd dienen te worden naar Azië.
Op de site staat ook een vestigingsadres dat niet klopt.
Klanten worden niet gewaarschuwd voor hoge retourkosten: misleidende omissie.
Veel klachten over kwaliteit, maat en kleur.
Kleren die afwijken van getoonde voorbeelden.

Lees de reviews eens.

Dit soort dropshipscammers mag strafrechtelijk aangepakt worden.

Moneyman

Consumenneke schreef:
25 feb 2025 22:57
Sira schreef:
25 feb 2025 22:51
Voor malafide dropshipping wordt inmiddels al 7 à 8 jaar gewaarschuwd...
Als mensen op dit forum komen, is het meestal al te laat.
Gelukkig wordt er juist ook buiten dit forum heel veel gewaarschuwd. Dat mensen er nog steeds intrappen, heeft alles te maken met het feit dat de mens van nature graag beduveld wordt. Alles wat er goed uit ziet (aanbieding, gratis, bijna op, enz.) zien we wel, terwijl alle rode seinen volledig gemist worden.

Plat gezegd: tegen de natuurlijke domheid van de mensheid van=lt niet op te waarschuwen.

Moneyman

NeoDutchio schreef:
25 feb 2025 23:48
En toch, als je wat beter kijkt naar partners mis ik de strikte richtlijnen en vooral de betrouwbaarheid. Het komt erg regelmatig voor dat de naam van de verkoper niet overeenkomt met de naam die hoort bij het weergegeven KVK nummer. Ook staat op de site van Bol erg vaak een ander adres dan het ingeschreven KVK adres. En als die verkoper ook nog eens nergens anders te vinden is op internet met een website of andere informatie, dan sla ik toch even over.
In het begin ben ik er nog achteraan gegaan, maar Bol vind het niet nodig dat een verkoper zijn eigen naam gebruikt en het vestigingsadres.
Vergeet niet dat de rode seinen die jij signaleert helemaal niet hoeven te betekenen dat er iets niet klopt. Er zijn immers een heleboel legitieme bedrijven die verschillende adressen hebben (het formele vestigingsadres is heel vaak niet het feitelijke zaakadres) en dat er ook een heleboel bedrijven (juist in de e-commerce) zijn die verschillende handelsnamen hanteren. Daar is op zich niets mis mee.

Consumenneke

Moneyman schreef:
26 feb 2025 10:17
Dat mensen er nog steeds intrappen, heeft alles te maken met het feit dat de mens van nature graag beduveld wordt.
Wat een negatief mensbeeld.

Niemand wil graag beduveld worden en zeker niet van nature.

Wat wel gebeurt is dat veel mensen hun gezonde argwaan verliezen in een vertrouwde omgeving. We moeten dus gaan benadrukken dat Instagram, Tiktok en Facebook geen veilige plekken zijn. Ik kom trouwens ook dropshippers tegen in Google's Banner Network en dus overal, want ook bekende media gebruiken die banners.

U bent op vakantie vast ook wel eens een verkeerd restaurant ingelopen, of een duur terrasje... :lol:

Moneyman

frankdubbe schreef:
25 feb 2025 16:40
Het adres Utrechtseweg 341 in Amersfoort, ook bekend als villa De Horst, is eigendom van de inmiddels failliete stichting Ninel. De bestuurder van deze stichting is de geboren Rus Vadim Blaustein, voormalig eigenaar van het trustkantoor CS Blaustein aan de Stadsring in Amersfoort. In juni 2023 werd hij bij verstek veroordeeld tot drie jaar gevangenisstraf wegens belastingfraude, oplichting en witwassen. Vadim Blaustein is sindsdien voortvluchtig en zou zich momenteel in Dubai bevinden.
DE STADAMERSFOORT
NL TIMES

Wat betreft River Mode, deze online modewinkel heeft als contactadres Utrechtseweg 341, Amersfoort opgegeven. De bedrijfsnaam achter River Mode is Stal-Brook V.O.F., met KvK-nummer 88550508.
RIVERMODE
Gezien de eerdere bevindingen met betrekking tot dit adres, is het raadzaam voorzichtig te zijn bij het doen van aankopen via deze website. Bovendien heeft Scamadviser een zeer lage vertrouwensscore aan rivermode.nl toegekend, wat erop kan wijzen dat het een onbetrouwbare website betreft.
SCAMADVISER

Samenvattend is het adres Utrechtseweg 341 in Amersfoort eigendom van de failliete stichting Ninel, geleid door de voortvluchtige Vadim Blaustein. River Mode maakt gebruik van dit adres, wat vragen oproept over de legitimiteit van deze online winkel. Het is daarom verstandig om grondig onderzoek te doen en voorzichtig te zijn bij het aangaan van transacties met bedrijven die op dit adres zijn geregistreerd.
Ik kan bevestigen dat dit een zeer bekend adres is, waar vorig jaar veel te doen is geweest. Lees dit artikel maar eens.
https://www.nieuwsplein33.nl/nieuws/370 ... -bedrijven

Moneyman

Consumenneke schreef:
25 feb 2025 22:29
Ik geef toe dat ik er deels naast zat; iedereen kan zien dat jij er volledig naast zat.
Moneyman schreef:
Ergo: precies wat Bol doet in de gevallen waarin niet Bol zelf de verkoper is.
Zullen we nu weer op-topic gaan, want niemand is gediend bij kinderachtig gekibbel.
Zucht. Als je het niet wilt begrijpen… :roll: De concrete voorbeelden van de gevallen waar ik het over heb staan gewoon al expliciet genoemd in het topic.

Feit is -en dat was de discussie!- dat Bol gewoon als dropshipper acteert.

De beste manier om er geen kinderachtig gekibbel van te maken is overigens door er gewoon niet mee te beginnen. Dit topic kende een prima discussie, tot je met je bekende sneren begon. Dat ze dan vervolgens op jezelf terugslaan is een typisch gevalletje pech, zullen we dan maar zeggen.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

frankdubbe schreef:
24 feb 2025 21:59
Ik heb biJ RIVERMODE NL een “KIMA | Warme bontjas voor dames in stijlvol design” in de kleur beige besteld, maar ik heb een grijze jas ontvangen. Ik wil graag het juiste product (de beige jas) ontvangen. Mocht u dit niet kunnen leveren, dan verwacht ik het volledige aankoopbedrag terug. Er is geen retourbeleid wel wordt 40 euro gevraagd om het ontvangen product terug te sturen
Hoewel rivermode.nl zich presenteert als een Nederlandse webshop met contactgegevens in Amersfoort, Nederland, wijzen verschillende bronnen op een mogelijke connectie met Chinese leveranciers. Klanten melden dat ontvangen producten uit China afkomstig zijn, wat blijkt uit verzendinformatie en verpakkingen. Bovendien geven sommige klanten aan dat retourzendingen naar China moeten worden gestuurd, wat hoge kosten met zich meebrengt. Deze bevindingen suggereren dat rivermode.nl mogelijk verbonden is met Chinese websites of leveranciers.
https://nl-be.trustpilot.com/evaluate/rivermode.nl
Zie het als een leer proces. Wat heb je nu geleerd. Eerst informatie verzamelen en dan pas eventueel kopen. En dus niet op die hele mooie te goedkoper aanbieding ingaan en achteraf informatie gaan verzamelen. En het hier vervolgens melden heeft ook geen zin. Daar zijn namelijk al heel veel topics gestart van mensen die precies hetzelfde gedaan hebben.

Consumenneke

Dirkie schreef:
26 feb 2025 10:47
En het hier vervolgens melden heeft ook geen zin.
Het hier melden heeft geen zin en daarop reageren heeft ook geen zin.

Vertel eens Dirkie, wanneer heeft zo'n forum wel zin? :roll:

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

frankdubbe schreef:
Op welke grond zou u deze website dan willen verbieden?

Plaats reactie